Kluczyk - programowanie, wymiana baterii
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kluczyk - programowanie, wymiana baterii
Witam kupiłem w210 i dostałem drugi kluczyk chyba od innego samochodu,czy mozna go przeprogramowac czy trzeba kupic nowy,jak tak to gdzie i ile to kosztuje?
MOD_EDIT: Zmieniłem temat na bardziej precyzyjny.
MOD_EDIT: Zmieniłem temat na bardziej precyzyjny.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2008, o 11:15 przez krzanow, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli mowa o " rybce " a ten co masz jest z innego auta to nic nie przeprogramujesz, koszt nowego klucza w ASO to ok 700-800 pln,i trzeba być autem, natomiast jezeli jest to właściwy klucz a uszkodzony to mozna go spokojnie naprawic. Główne usterki to obluzowanie cewki i zimne luty na układzie, kazdy elektronik sobie z tym poradzi.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Bateryjki są dwie wyciągnij swoje to będziesz wiedział jakie masz i takie kup.250TD pisze:ooo lepszej odpowiedzi nie moglem oczekiwac To teraz jeszcze pytanie, jaka to jest bateria? ;P Z gory dzieki za odpowiedz!
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Witam. Starałem się znaleźć opis przypadłości jaka spotkała mój klucz od mietka ale nie udało mi się.
Ale po kolei, nabyłem to cudo niedawno i otrzymałem trzy klucze w komplecie, jak sądząc z opisów na forum są to scyzoryki. Przypadłość jest taka że jeden klucz działa poprawnie czyli otwiera i zamyka auto a także uruchamia je. Natomiast dwa pozostałe mają dziwne felery jednym można tylko autko uruchomić lecz nie ma mowy o otwarciu czy zamknięciu drzwi, natomiast drugi na odwrót otwieramy ale nie uruchamiamy :-(
Może ktoś z Was wie w czym tkwi problem, i mógłby ewentualnie podzielić się swoją wiedzą byłbym naprawdę zobowiązany. Wielkie dzięki!
Ale po kolei, nabyłem to cudo niedawno i otrzymałem trzy klucze w komplecie, jak sądząc z opisów na forum są to scyzoryki. Przypadłość jest taka że jeden klucz działa poprawnie czyli otwiera i zamyka auto a także uruchamia je. Natomiast dwa pozostałe mają dziwne felery jednym można tylko autko uruchomić lecz nie ma mowy o otwarciu czy zamknięciu drzwi, natomiast drugi na odwrót otwieramy ale nie uruchamiamy :-(
Może ktoś z Was wie w czym tkwi problem, i mógłby ewentualnie podzielić się swoją wiedzą byłbym naprawdę zobowiązany. Wielkie dzięki!
Scyzoryk, którym nie można zdalnie otworzyć/zamknąć auta: sprawdź baterię, czy pilot wysyła sygnał (zobaczysz to np przez komórkę, która ma aparat foto) -często w tych pilotach ulatywały przyciski na płytce - naprawa poprzez lutowanie, a także czy jest zsynchronizowany.
Klucz którym nie można uruchomić pojazdu - trzeba go zaprogramować.
Klucz którym nie można uruchomić pojazdu - trzeba go zaprogramować.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
Może być też taka opcja , że jeden z tych kluczyków jest tzw. kluczykiem serwisowym i przy jego pomocy uruchomimy silnik , natomiast nie ma on funkcji sterowania centralnym zamkiem ( drzwi otwieramy grotem w kluczyku ) . Sposób w jaki synchronizuje się kluczyk opisany jest TUTAJ 8-)
Pzdr.
Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Witam. Dzisiaj po przeczytaniu waszych odpowiedzi, postanowiłem sprawdzić ponownie baterie, czyli wymienić na nowe, oraz jeszcze raz spróbować zsynchronizować klucze. No i niestety zakończyło się wszystko fiaskiem, więc zabrałem się za wyciągniecie z kluczyków płytek z układami i co się okazało, w jednym kluczyku tym który nie działał w stacyjce ale otwiera drzwi jest taka jak by cewka z przodu i jakaś "zaraza" już tam pchała swoje łapy bo drucik z tej cewki był rozwinięty i poplątany, więc przyczyna stała się oczywista. Natomiast drugi klucz jest trochę innej konstrukcji jak się okazuje, nie ma on tej cewki takiej dużej tylko jakiś mały czarny plastikowy prostokącik, może w środku jest jakaś mała cewka usytułowana jest również z przodu kluczyka z jednej strony jest luźna czyli nie jest zlutowana, a sądząc po jej umiejscowieniu chyba raczej powinna być zlutowana z obu stron.
Moje pytanie brzmi, czy takie kluczyki ktoś naprawia? Czy można dokupić taki klucz i zaprogramować do swojego auta nowy lub używany?
Dzięki wielkie lukiemu i markowi za odpowiedzi.
Pzdr.
Moje pytanie brzmi, czy takie kluczyki ktoś naprawia? Czy można dokupić taki klucz i zaprogramować do swojego auta nowy lub używany?
Dzięki wielkie lukiemu i markowi za odpowiedzi.
Pzdr.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Naprawiają na allegro się ogłaszają.Morzna nabyć nowy ale to koszt.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
gigant91 czy na pewno mówimy o kluczyku tzw. ,,scyzoryk,, . Twój opis o cewce bardziej pasowałby do kluczyka tzw. rybka,, Kluczyk rybka wygląda tak , jak kilka postów wyżej w opisie wymiany baterii , jeśli tak to zanieś kluczyk do elektronika . Przy odrobinie cierpliwości sprawdzi oporność cewki ,średnicę drucika i może nawinie nową . Natomiast jeżeli mowa o kluczyku ,,scyzoryk,, to TUTAJ jest opis wraz z fotkami odrywających się w tych kluczykach mikrowyłączników . Mikrowyłącznik posiada 4 styki , w moim przypadku oderwał się cały , może u Ciebie puściły styki tylko z jednej strony :roll:gigant91 pisze: zabrałem się za wyciągniecie z kluczyków płytek z układami i co się okazało, w jednym kluczyku tym który nie działał w stacyjce ale otwiera drzwi jest taka jak by cewka z przodu i jakaś "zaraza" już tam pchała swoje łapy bo drucik z tej cewki był rozwinięty i poplątany, więc przyczyna stała się oczywista. Natomiast drugi klucz jest trochę innej konstrukcji jak się okazuje, nie ma on tej cewki takiej dużej tylko jakiś mały czarny plastikowy prostokącik, może w środku jest jakaś mała cewka usytułowana jest również z przodu kluczyka z jednej strony jest luźna czyli nie jest zlutowana, a sądząc po jej umiejscowieniu chyba raczej powinna być zlutowana z obu stron.
Moje pytanie brzmi, czy takie kluczyki ktoś naprawia?
Kluczyk oczywiście można kupić nowy , ale zamówić go możesz tylko w ASO MERCEDES warunek obecność na miejscu z dokumentami , czas oczekiwania około 2 tygodni ( kluczyk przychodzi z Niemiec ) no i cena około 800 zet (a nawet jak piszą koledzy na forum serwisy ,,śpiewają ,, blisko 1 kilo zet :shock: ) . Na Twoim miejscu , mając tylko jeden sprawny kluczyk starałbym się najpierw uruchomić któryś z tych uszkodzonych ( może koszt okaże się symboliczny ) . Naprawa u fachowców ogłaszających się w internecie z reguły mieści się w sumie około 150 -250 zł + koszty przesyłki .
I jeszcze jedna sprawa, nie kupuj kluczyka używanego bo nie będzie działał (no chyba że kupisz cały komplet (kluczyki , odbiornik , komputer silnika - cena raczej zaporowa ). Każdy kluczyk jest przypisany tylko do konkretnego egzemplarza samochodu i żadne dostrajanie i synchronizacje w tym przypadku nie pomogą wykorzystać można tylko obudowę .
Pzdr.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2008, o 18:11 przez mark, łącznie zmieniany 1 raz.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Witam. Mark masz rację, nieumyślnie wprowadziłem wszystkich w błąd, za co przepraszam moja wiedza w tym temacie jest jeszcze bardzo mała, bierze się to stąd, że nie miałem do czynienia z tymi kluczami a teraz jak dziecko we mgle błądzę. Byłem przekonany, że te klucze z wysuwanym kluczykiem metalowym to jest właśnie scyzoryk :oops: mam dokładnie taki klucz jak pokazany wyżej, a ściślej pisząc to dwa takie klucze bo trzeci jest trochę większy i z wspomnianą rozwiniętą cewką. Reasumując by nie przeciągać postaram się pójść za Twoją radą i naprawić te klucze. Jeszcze raz przepraszam i dziękuję za pomoc.
Pzdr.
Pzdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości