Zima w tle to i jak co roku niewiele się działo przy aucie, jednak w tym roku babcia nieco sypała fochami :\
1. Problemy z zamkiem centralnym..
Ciężko o fachową pomoc jednak, mimo iż auto starsze wydawało się ,,prostsze w obsłudze". Skończyłem z kilkoma pompkami centralnego w zapasie, i wciąż nie do końca sprawnie działającym systemem
Temat wciąż rozgryzany..
2. Problemy z elektryką ( wycieraczka, kierunkowskazy, światła awaryjne, ale głównie sterowanie szybami ).
Sprawdzone styki, moduły, SAM, ale wciąż potrafi płatać figle. Możliwe że skończy się robieniem całej wiązki i nowych lutów.
3. Napinacz paska wielorowkowego.. Wymieniam już trzeci czy czwarty raz, jednak po chwilowym spokoju osprzęt znowu zaczyna grzechotać, pasek popiskiwać a sam amortyzator drgań nagrzewa się tak mocno, że po jego dotknięciu pojawiają się pęcherze
Na forum znalazłem podobnie opisany problem, niestety brakuje w opisie co było zrobione u tokarza z kiwakiem a zdjęcia już dawno wygasły
4. Odma.. Ci, którzy mieli 2.9TD, wiedzą że odma jest znitowana w pokrywę zaworów. Niestety żeby ją wymienić trzeba kupić nową pokrywę w ASO za ok 800zł. Niby niema co się w niej zepsuć, ale miałem powody by ją podejrzewać. Kupiłem więc kolejną pokrywę i dokładnie namoczyłem, mozolnie umyłem i przepłukałem układ. Teraz opary wydobywają się elegancko, a pokrywa dostała nową ciekawą barwę
5. Zacisk hamulca. Jak to bywa w wiekowych konstrukcjach, zapieka się jeden tłoczek w zacisku (najprawdopodobniej). Kupiłem więc oba zaciski używane w jak najlepszym stanie i doprowadziłem je do użytku, oczywiście z zestawem naprawczym. Przy wymianie skontroluje wszystko łącznie z tarczami kotwicznymi i hamulcem pomocniczym
Jak tylko wyzdrowieje to zabieram się za wymianę wszystkich elementów napinacza tzn. kiwaka, amortyzatorka, rolek. Mam nadzieję że pod maską zapanuje w końcu nie zaburzony dzwięk 5 cylindrowego klekadła
Pozdrawiam wszystkich
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM