Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Horny
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Horny »

Cześć
Ponieważ nie mam informacji na temat tego co tak naprawdę poprzedni właściciele mojego samochodu wymienili (a domyślam się, że byli oszczędni), to chciałbym wymienić przynajmniej podstawowe rzeczy (taki pakiet startowy).
Co sądzicie o mojej liście i czy możecie…
- coś dorzucić lub wykreślić (np. jeśli lepiej czegoś nie ruszać gdy działa poprawnie)
- polecić lub odradzić jakichś producentów?

Filtry
- oleju (wkład)
- powietrza
- kabinowy (klimatyzacji)
- paliwa
- gazu

Płyny
- olej silnikowy (jedyny „płyn”, o którym wiem na pewno, że był wymieniany dawno)
- olej przekładniowy (skrzynia biegów)
- olej hydrauliczny (mechanizm różnicowy)
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- płyn wspomagania kierownicy
- płyn do spryskiwaczy ;)

Części
- świece i kable (w razie zużycia)
- pasek klinowy (w razie zużycia)
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Muniek »

1. Do klimy masz 2-4 filtrow w zaleznosci od wersji. Sprawdz za schowkiem i nad nogami pasazera ile masz.
2. Do gazu tez sa dwa filtry - fazy cieklej i lotnej.
3. Pasek sam mozesz ocenic czy ma pekniecia. Natomiast ja wymieniam profilaktycznie; kilkadziesiat zlotych.
4. Swiece i kable to juz drozsza zabawa. Swiece przy LPG i tak dobrze wymienic natomiast na kable mozna zmierzyc multimetrem i jak beda zuzyte to wtedy dopiero wymienic.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Horny
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Horny »

1. Minimum 2 do klimy? Widziałem, że w wersji po lifcie jest kilka, ale nie wiedziałem, że w mojej mają być dwa.
Na razie sprawdziłem nad nogami pasażera. Co odkryłem? Jedno gniazdo na filtr, a samego filtra brak. Tak jak sądziłem - poprzedni właściciel to sknera.

3. Pasek chyba do wymiany. Sami zobaczcie...

Obrazek
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: SuperBuster11 »

Te 2 podstawowe są za schowkiem od strony pasażera. Wyciągasz schowek, odkręcasz pokrywę filtra i w środku jest podwójny wkład.
Pod schowkiem, tam gdzie grzebałeś jest filtr węglowy. Może być jeden, mogą być dwa, to chyba zależy czy klima manualna czy automatyczna.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Muniek »

Pasek na pewno do wymiany. Na wczoraj.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Horny
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Horny »

Pogrzebałem trochę (internet, forum, YT, schematy) i wychodzi, że w egzemplarzach z manualną klimatyzacją jest tylko jeden filtr kabinowy (węglowy). Za schowkiem nic nie ma.
Dziwne rozwiązanie, bo chyba naraża cały układ przed filtrem na zanieczyszczenia. Może przez nie mam teraz problemy z trzeszczeniem (piszę o tym tutaj http://w210.pl/viewtopic.php?f=1&t=3968 ... 05#p417405)
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: rr6 »

Horny pisze: 8 lip 2019, o 14:49 Pogrzebałem trochę (internet, forum, YT, schematy) i wychodzi, że w egzemplarzach z manualną klimatyzacją jest tylko jeden filtr kabinowy (węglowy). Za schowkiem nic nie ma.
Tak, w manualnej jest tylko filtr przeciwpyłkowy. W klimatroniku są dodatkowo filtry węglowe (których działanie włącza się przyciskiem na panelu).
michał5512
Posty: 22
Rejestracja: 17 maja 2013, o 15:12
Lokalizacja: W-wa

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: michał5512 »

Myślę, że po zapodaniu takiego pakietu będziesz miał nieco spokoju z samochodem. Ja zrobiłem podobną akcję serwisową u siebie, zaraz po zakupie, wszystko zamawiałem stąd https://www.ucando.pl/. Udało mi się dorwać zniżkę i jestem bardzo zadowolony. Auto nadal chodzi jak nowe i jest w pełni sprawne.
Awatar użytkownika
Horny
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Horny »

[/quote]Tak, w manualnej jest tylko filtr przeciwpyłkowy. W klimatroniku są dodatkowo filtry węglowe (których działanie włącza się przyciskiem na panelu).
[/quote]

Rr6, pomogłeś mi z olejem w innym temacie.
Chciałbym w BeVo sprawdzić też inne płyny. Tylko, że w BeVo czasami jest kilka norm danego płynu i nie wiem, która jest do mojego W210.
Orientujesz sie może jakie normy mają mieć:
- olej przekładniowy do skrzyni biegów
- olej hydrauliczny do mechanizmu różnicowego (radziłeś komuś 235.7, więc chyba taka)
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- płyn wspomagania kierownicy.
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: rr6 »

Horny pisze: 14 lip 2019, o 14:28

Rr6, pomogłeś mi z olejem w innym temacie.
Chciałbym w BeVo sprawdzić też inne płyny. Tylko, że w BeVo czasami jest kilka norm danego płynu i nie wiem, która jest do mojego W210.
Orientujesz sie może jakie normy mają mieć:
- olej przekładniowy do skrzyni biegów
- olej hydrauliczny do mechanizmu różnicowego (radziłeś komuś 235.7, więc chyba taka)
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- płyn wspomagania kierownicy.
Poza silnikowym to resztę możesz zalać oryginałami. Szczególnie tyczy się to płynu do wspomagania (choć sam mam inny, ale to po regeneracji uszczelnienia maglownicy mi wlali i tak już zostało). Poniższe trochę z głowy, trochę posiłkując się sklepem więc jeszcze na 100% wypadałoby większość potwierdzić (no może poza ASB i mostem, bo tych jestem w miarę pewien).

Wspomaganie (bez Nivo): 236.3

https://www.redmars.pl/product-pol-194- ... W-210.html

Olej przekładniowy:

manual: 235.10

https://www.redmars.pl/product-pol-1477 ... O-639.html

automat: 236.14 (5 biegowy czyli 722.6):

https://www.redmars.pl/product-pol-4202 ... 36-14.html

tylny most: 235.7

75W85 (do AMG podobno 75W140)

https://www.redmars.pl/product-pol-724- ... 5W-85.html

chłodnica: 325.0

https://www.redmars.pl/product-pol-113- ... IESKI.html

hamulce: 331.0 DOT4

https://www.redmars.pl/product-pol-196- ... -PLUS.html
Awatar użytkownika
Horny
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Pakiet startowy (płyny eksploatacyjne i części). Co sądzicie?

Post autor: Horny »

Z opóźnieniem, ale dzięki wielkie.
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości