Problem z silnikiem 2,9TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

eangle
Posty: 13
Rejestracja: 7 paź 2014, o 14:23
Lokalizacja: Poznań

Problem z silnikiem 2,9TD

Post autor: eangle »

Witam,
Ostatnio pojawił się problem z moim autkiem. I brakuje mi już koncepcji co jest nie tak. A mianowicie, Pojazd przy gwałtownym ruszeniu się zadusza, obroty spadają nagle na 400rpm zaczyna, się toczyć powoli do przodu i w, pewnym momencie zaczyna ciągnąć już normalnie. Przy normalnej jeździe przy ruszaniu też się przydusi delikatnie, ale nie jest to wyczuwalne. Najgorsza sytuacja jest w ruszaniu z dość stromej górki, potrafi zgasnąć trza mu gaz delikatnie dodawać stopniowo wciskając pedał gazu. Na komputerze brak błędów. Pompa wtryskowa ustawiona na znakach zgodnie z odczytem z komputera, przepływomierz też nie wykazuje błędów turbina załącza się od ~2100 obrotów a przy 2500 tyś czuć ze wciska w fotel i tak do 3200 potem to już tylko katorga dla silnika. Przy gwałtownym wyprzedzaniu i redukcji biegu no potrafi zakopcić na czarno krótki moment. pojazd nie wchodzi w tryb serwisowy przekracza normalnie 3500 tyś obrotów. Nie mam pojęcia już gdzie szukać może ktoś ma jakieś sugestie
W210 2,9TD 96r Srebrny
WDB2100171A207960
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z silnikiem 2,9TD

Post autor: fabek »

Odłącz przepływkę i pojeździj.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z silnikiem 2,9TD

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Żadnych błędów na wyświetlaczu nie pokazywał? Turbo ładuje raczej w dobrym zakresie. Układ paliwowy pod lupę bym brał, linka gazu lub jakiś potencjometr gazu? Jakieś dźwięki nietypowe?
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
eangle
Posty: 13
Rejestracja: 7 paź 2014, o 14:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z silnikiem 2,9TD

Post autor: eangle »

witam,
a wiec tak, po odpięciu przepływki auto wchodzi w tryb serwisowy (awaryjny). błędów na wyświetlaczu brak, jedynie lamp defekt( ale tu akurat zły styk na stopie w lampie) linka od gazu naciąga potencjometr pod maską ( chyba ze jak ją inaczej sprawdzić ) układ paliwowy które elementy masz na myśli pompa ( itd). Przy silniku jedyne co to po kupnie wymieniałem przepływkę była włożona jakaś chińska i auto wgl nie chciało jechać max prędkość 140. no i uszczelnienie i ustawienie pompy. Ale było po tym wszystkim ok. i auto teraz lekką ręką do 180 się rozpędza bez zająknięcia od 180 no to już pas startowy. Jedynie to dziwne zaduszenie się przy ruszaniu. Przepływka nie nowa a używka boscha ale nr katalogowy wzięty z vin. no i niestety brak jakiś nie typowych dźwięków chodzi równo na jałowym biegu nie szarpie nie faluje. Każdy mechanik rozkłada ręce u mnie w mieście.

A jedno najważniejsze raz na jakiś czas po odpaleniu auta pojazd ma 400 450 obrotów i nie reaguje na pedał gazu. musi popracować tak z 5 10 sekund i wszystko wraca do normy
W210 2,9TD 96r Srebrny
WDB2100171A207960
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości