yellowstone2012 pisze:Sprawa nie tyczy się Mercedesa. Busa. Forda Transita 2.0 TDDi 2001 75KM. Po Vinie wychodzi akumulator 60 Ah. Taki też jest, oryginalny jeszcze. Mało a czasami podłączam przetwornice 500/1000 Watt. Warto kupić większy czy będzie niedoładowywany przez alternator ?
Jeżeli jedziesz jednorazowo powyżej 30 minut, to pomoże wsadzenie większego akumulatora nawet 100Ah.
Wielkość akumulatora uzależniona jest tylko czasem ładowania.Nawet najskromniejszy alternator naładuje ogromny akumulator jeżeli dasz mu czas.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Witam,
Posiadam w210 2.8 V6. Mam pytanie- czy możliwe jest aby uciekał mi olej, ponieważ uszkodzeniu uległa chłodniczka oleju lub podstawa filtra? Czy ktoś spotkał się z uszkodzeniem tych części? Dodam, że te nieszczęsne uszczelki pomiędzy chłodniczką wymieniałem jakieś 20 tys km temu na oryginały z ASO. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Przemek307 pisze:Witam,
Posiadam w210 2.8 V6. Mam pytanie- czy możliwe jest aby uciekał mi olej, ponieważ uszkodzeniu uległa chłodniczka oleju lub podstawa filtra? Czy ktoś spotkał się z uszkodzeniem tych części? Dodam, że te nieszczęsne uszczelki pomiędzy chłodniczką wymieniałem jakieś 20 tys km temu na oryginały z ASO. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Chłodniczka czasami nawala. Pół biedy jak olej idzie na zewnątrz, gorzej jak się miesza z płynem chłodzącym. Chłodniczki są dostępne na rynku (używane jak i zamienniki) wiec lepiej zmienić.
Chłodniczka do Ciebie to: A1121880301 zastąpione przez A1121880401.
Uszczelka pod "tubę" filtra: A1121840061
Uszczelka dla chłodniczki: A1121840261 (ta dłuższa, owalna) i A1121840361 (ta mniejsza, okrągła)
Olej ucieka na zewnątrz co jest irytujące. Na szczęście płyn chłodniczy jest czysty. Zastanawiam się nad zmianą całości- chłodniczki oraz obudowy filtra
Te 3 uszczelki wymieniałem jakieś 20 tys km temu to podejrzewam że to nie one są winne całemu zamieszaniu dlatego obstawiam chłodniczkę albo obudowę filtra. Nic już mnie nie zdziwi, bo nie dawno wymieniałem nawet podstawę korka oleju gdyż i ona ciekła
Czołem panowie, kolejne zapotrzebowanie na pomoc, czy moglibyście:
1. Odnaleźć nr pompki wody, która ponoć znajduje się pod regulatorami podciśnień? Mechanik mówił, że to jakaś wstępna pompka, ale za cholerę nie wiem o co chodzi,a podobno domaga się wymiany.
2. Pompa wspomagania - ciągle mam problem z nivo, jeśli jutro po próbach odpowietrzenia układu nic się nie zmieni, pewnie będę takowej szukał (poprzednik zalał jakimś zwykłym olejem do wspomagania i zgaduję, że równie dobrze mogła się ona skończyć), również prosiłbym o jej nr.
1. Pompkę wspomagającą cyrkulację cieczy masz na prawej podłużnicy. Jedyne co to będzie ciut wolniej się nagrzewał bez niej.
2. Co dokładnie się dzieje? Zapowietrza się tylko?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Mam nadzieję,że jest tylko zapowietrzony. Wymienione gruchy,gumy górnego mocowania i dolne po regeneracji. Mechanik miał zalać dedykowanym febi,zalał atfem. Jeździłem tak chwilę,ale po załadowaniu bagażnika auto siadło i się nie podnosiło. Teraz tłucze się okrutnie. Przy wymianie belki poprosiłem mechanika o sprawdzenie co się dzieje,odpowietrzył ponoć układ,ale auto nie podnosiło się ani nie opuszczało. Jadę jutro rano powalczyć,dociążę trochę i będę próbował go rozruszać,ale skoro trochę pojeździłem na tym atfie,to obawiam się,że pompka mogła paść
Tę pompę tandem od nivo bardzo ciężko zabić.
Ja sam jechałem z 40 km z jakaś resztka oleju z powietrzem właściwie pianą i pompa żyje, kolega zrobił 200 km bez oleju i tez pompa żyje. Może jakby wlał ropy lub benzyny ekstrakcyjnej to by się uszkodziła ale na atf-ie nie sadze. Z tymi olejami i normami to tez lekki przypał, oba oleje ZHM i LHM to oleje syntetyczne , LHM ma jedynie lepsze parametry w niższych temperaturach.
Problem leży pewnie gdzie indziej, padnięty regulator na tylnej osi może głowice /głowica nie do końca sprawna?.
Układ się nie odpowietrza bo to układ otwarty , pojeździsz po dziurach to powietrze zostanie wypchnięte przez obieg samo.
Dodatkowa pompka wodna dla Twojej damy ma nr. A0018353564.
Inne numery nie pasują.
Nivo to bardzo prosty układ.Do d.. mechanik który z nim sobie nie radzi.U mnie od razu (ndb) "noga-d...-brama".
Poszukaj - opisywałem na forum jak samemu naprawić (zdiagnozować).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Wiem, cały temat obleciałem, po prostu pracuję na zmiany i mam trochę innej roboty i wolałem zostawić u mechanika Niemniej pokazałem mu cały temat (ten 22. strony), niech działa Dzięki za nr pompki
Panowie kto się orientuje w sprawach importu aut. Cena brutto we Włoszech np 20000€ a netto for export 15000€. Które ja płace żeby to przywieźć do kraju ?