Koszty utrzymania ML W164

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Koszty utrzymania ML W164

Post autor: zgred1628 »

Witam! Mojemu ojcu wpadł w oko ML W164. Chciałem się zapytać Was o koszty utrzymania takiego Mercedesa?
Jeżeli ktoś takiego posiada/posiadał proszę o każdą informację. Mile widziane informacje o bolączkach, najczęstszych awariach, zawieszeniu etc.
Czy silnik 3,5 benzyna z początku roku produkcji dalej posiada problem z rozrządem, czy zostało to już poprawione?
Pozdrawiam
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: Piasek »

Mój kolega sprzedaje takiego (ale w dieslu)
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... xtor=SEC-8
generalnie wszystko bez wyjątku jest bardzo drogie - a spalanie minimalne zawsze 2-cyfrowe.
Drogie auto, kosztowne w utrzymaniu, dla ludzi mających pieniądze.
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: zgred1628 »

Piasek pisze:generalnie wszystko bez wyjątku jest bardzo drogie - a spalanie minimalne zawsze 2-cyfrowe.
Drogie auto, kosztowne w utrzymaniu, dla ludzi mających pieniądze.
:szok: :szok: :szok: Aż tak jest ŹLE? myślałem, że z biegiem czasu koszty utrzymania również spadły...
Ten Twojego kolegi piękny lecz na pewno poza budżetem ojca. Ojciec ma 56 maks 58 tys.
A czy to diesel czy benzyna to nie ma różnicy, głownie chodzi o stan.
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: Piasek »

Z biegiem czasu koszty utrzymania rosną bo pojawia się zużycie eksploatacyjne.
Elementy zawieszenia itp - w zamiennikach w zasadzie tylko Lemforder a i tak nic innego tam nie włożysz bo to ciężkie auto i skomplikowana budowa a co za tym idzie kosztowna robocizna żeby się bawić w jakieś chińskie gadżety które wytrzymają może 4-6 tyś km.
Sam układ hamulcowy: w zasadzie albo kładziesz tam Textara, ATE czy TRW albo pogną się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu.
W takim budżecie to radzę poszukać dobrego i zadbanego W163: nawet z gazem dostaniesz i po kłopocie a jest zdecydowanie taniej i dostępniej na rynku AM. Dobre, sprawdzone silniki, skrzynie a i ostatnie wydania zdecydowanie poprawione antykorozyjnie.
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: yellowstone2012 »

Teściu mój ma ML420 w dieslu ze 3-4 lata tym jeździ osobiście jak go kupował wyszukałem mu go a oglądaliśmy z 5 innych.
Z zewnątrz mi się bardzo podoba, w środku masakra. Ta alcantara to jakieś nieporozumienie. Silnik bajka, spalanie adekwatne i jak najbardziej akceptowalne.
Póki co chłodnice wymienił za 800zl. i przepływomierz, reszta to eksploatacja. Ogólnie zadowolony, warto, auto go nie zjada bo się nie psuje.

A silnik 350 od razu opuszczaj. Wiem, że w każdej budzie są tańsze niż inne, ale to silnik z problemami i te pozorne okazje, szansa na trafienie skarbonki i nie łudź się rocznikiem, że z któregoś roku było coś w nim poprawiane, bo to jedna i ta sama padaka.
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: zgred1628 »

OK dzięki Panowie, przekazałem Wasze wskazówki. Pozdrawiam
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: rekin175 »

yellowstone2012 pisze:
A silnik 350 od razu opuszczaj. Wiem, że w każdej budzie są tańsze niż inne, ale to silnik z problemami i te pozorne okazje, szansa na trafienie skarbonki i nie łudź się rocznikiem, że z któregoś roku było coś w nim poprawiane, bo to jedna i ta sama padaka.
Tyczy się to również w modelu W211? , wiem że temat idzie o Ml-u, ale czytałem już wiele info na temat tego motoru E350 i chciałem się upewnić odnośnie jak to jest z tym motorem do końca. N@ie wiem sam czy całkowicie skreślić jego z listy przy poszukiwaniach W211? Proszę rozwiać wszelkie wątpliwości. Dziękuje.
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: yellowstone2012 »

Silniki do numeru:
M272 do 2729..30 468993
M273 do 2739..30 088611
Są wadliwe. Tak W211 ma te same silniki 3.5 co ML czy S W211.Problemy z rozrządem zostały wyeliminowane po 2008 roku.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: Piasek »

Wcześniej co innego pisałeś ;p
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: yellowstone2012 »

Tak. To jeden i ten sam kibel, i nie rozumiem tych co na siłę szukają silnika 3.5 jak jest genialny silnik 5.0.
Wiem że taki 3.5 jest tańszy ale to pułapka ;)
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: rekin175 »

Pięcio litrowy to już koszta nie tylko mówię o paliwie, to mam dopiero rebus, chcę tylko Gwiazdę, a tu benzyna która mnie interesowała odpada mniejsze benzyny za małe :(. Zostają diesle tylko jakoś nigdy w życiu diesla nie miałem i jak naczytałem się o tych wszystkich dolegliwościach i w dodatku codziennie będę pokonywać około tylko 25 km to większość opini jest na nie odnośnie diesla. Jak się głębiej zastanowić to który diesel się nada e320 ?
Szukałem benzyn po 08' roku bardzo mało ofert.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: Piasek »

Diesel na 25km dziennie ? Kłopotów szukasz panie.
Dzisiejsze, nowoczesne diesle wymagają minimum 25km przelotu w trasie po zimnym rozruchu żeby nie zaczęły się cuda z filtrami cząstek stałych, EGR`ami, zasyfionymi kierownicami turbosprężarek i innym ustrojstwem jakim naszpikowane zostały.
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: yellowstone2012 »

Każdy silnik benzynowy przed liftingiem jest dobry w W211
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: rekin175 »

Faktycznie nie dopisałem,że interesuje mnie raczej tylko po lifcie. Jeżeli idzie o diesla, dlatego posilkuje się Waszym doświadczeniem gdyż wolę dokładnie uniknąć kłopotów w późniejszej eksploatacji. Ok diesel odpada faktycznie, która benzynę można brać pod uwagę W211 poliftowa , wiadomo po 08' roku jak już pisaliście które jeszcze oprócz e500.
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Koszty utrzymania ML W164

Post autor: yellowstone2012 »

Właśnie sęk w tym, że w poliftach nie ma co wybierać jeżeli chodzi o silniki benzynowe, bo jest tylko ten nieszczęsny 3.5 i 5.0, którego nie chcesz.
W przedliftach już większy wybór no i silniki pancerne. Przedlifty 2002-2003 mogą występować sporadycznie purchle. Powyżej 2003 jak pokazuje się rdza to znaczy,że był bity i słabo zrobiony.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości