Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Siema, moja pani chce samochód, Wybór padł na Citroen C3 od 2008r. jeśli miał ktoś z tym do czynienia, to pisać + i - tego wozu
Pozdro
Pozdro
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 7 lip 2014, o 18:59
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Moja mamuśka jeździ C3 1.4i 2009r, pali to koło 7/8 litrów, z poważnych napraw przez 3 lata nie było nic. Olej zmieniamy co 15tys. W środku trochę mało miejsca ale dla kobiety w sam raz.
WDB2100041A495732 2.2 D Classic - Sprzedany
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde
http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde
http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Ja mam dwa, znaczy dwie cytryny C3 w domu...
Od `08r to znaczy jeszcze I-kę czy już II-kę ?
W obydwu polecam w z czystym sumieniem silnik 1.1 - idealny kompromis pomiędzy dynamiką (jeżeli możemy o niej mówić przy 60KM) i niezawodnością i trwałością. Co do dynamiki - po prostu trzeba się namieszać lewarkiem i 3500 --> ogień !!
Ale idzie bo nie ma co dźwigać.
Koszty obsługi/serwisowe śmieszne.
1.4 odradzam przez znany problem uszczelek głowicy
Bardzo fajnymi konstrukcjami są silniki benzynowe 16V. Zwłaszcza 1.6 16V 109KM z I-generacji. Auto z tym czymś pod maską to prawdziwa petarda: przejedź się raz i zobaczysz sam. 1.4 16V trochę przekombinowali bo tam część obudowy rozrządu wykonali z plastiku (a ma kontakt z płynem) i po 80-120 tyś km się odkształca, robią się wycieki i trzeba zmieniać a dostępna jedynie w ASO (coś koło 5 stów). Ale silnik też z gatunku żwawych. 1.6 16V pancerny i niedobity (dlatego pewnie już nie oferowany).
Późniejsze konstrukcje, już z II-generacji, czyli VTI to też udane jednostki ale tam trzeba na wejście wymienić rozrząd. Pomimo iż łańcuchowy to niestety na łańcuchu od rowera. Ale wymiana ani skomplikowana ani też kosztowna. No i wszystkie bez problemu gazowalne.
1.0 i 1.2 to 3-cylindrówki. Prędzej czy później pojawią się problemy z panewkami, dodatkowo 1.2VTI jest na pasku w kąpieli olejowej... co wróży bardzo kosztowną ew. wymianę kpl rozrządu. Do tego koła zmiennych faz rozrządu (wrażliwe na olej, jego jakość i kretyński interwał jego wymian co je morduje). No i ten traktorkowaty klekot... benzyny.
Diesle... wszystkie to udane i trwałe konstrukcje ale dla kogoś kto jeździ. Jeździ dużo i jeździ w trasach. Do codziennego babskiego użytku to ściąganie sobie na głowę kłopotów. A żeby ich nie mieć wracamy do punktu wyjścia: 1.1 60KM
Od `08r to znaczy jeszcze I-kę czy już II-kę ?
W obydwu polecam w z czystym sumieniem silnik 1.1 - idealny kompromis pomiędzy dynamiką (jeżeli możemy o niej mówić przy 60KM) i niezawodnością i trwałością. Co do dynamiki - po prostu trzeba się namieszać lewarkiem i 3500 --> ogień !!
Ale idzie bo nie ma co dźwigać.
Koszty obsługi/serwisowe śmieszne.
1.4 odradzam przez znany problem uszczelek głowicy
Bardzo fajnymi konstrukcjami są silniki benzynowe 16V. Zwłaszcza 1.6 16V 109KM z I-generacji. Auto z tym czymś pod maską to prawdziwa petarda: przejedź się raz i zobaczysz sam. 1.4 16V trochę przekombinowali bo tam część obudowy rozrządu wykonali z plastiku (a ma kontakt z płynem) i po 80-120 tyś km się odkształca, robią się wycieki i trzeba zmieniać a dostępna jedynie w ASO (coś koło 5 stów). Ale silnik też z gatunku żwawych. 1.6 16V pancerny i niedobity (dlatego pewnie już nie oferowany).
Późniejsze konstrukcje, już z II-generacji, czyli VTI to też udane jednostki ale tam trzeba na wejście wymienić rozrząd. Pomimo iż łańcuchowy to niestety na łańcuchu od rowera. Ale wymiana ani skomplikowana ani też kosztowna. No i wszystkie bez problemu gazowalne.
1.0 i 1.2 to 3-cylindrówki. Prędzej czy później pojawią się problemy z panewkami, dodatkowo 1.2VTI jest na pasku w kąpieli olejowej... co wróży bardzo kosztowną ew. wymianę kpl rozrządu. Do tego koła zmiennych faz rozrządu (wrażliwe na olej, jego jakość i kretyński interwał jego wymian co je morduje). No i ten traktorkowaty klekot... benzyny.
Diesle... wszystkie to udane i trwałe konstrukcje ale dla kogoś kto jeździ. Jeździ dużo i jeździ w trasach. Do codziennego babskiego użytku to ściąganie sobie na głowę kłopotów. A żeby ich nie mieć wracamy do punktu wyjścia: 1.1 60KM
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, o 22:17 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
z tego opisu jedynym wyjściem jest rezygnacja albo z citroena albo przynajmniej z tego modelu
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
tonidriver pisze:z tego opisu jedynym wyjściem jest rezygnacja albo z citroena albo przynajmniej z tego modelu
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Etam... co kupisz babie za 8-10 tyś zł
A-klasę W168 ??
Bo W169 za 8-9 tyś zł to żadnego nie kupisz a już na pewno nie pow. `08r bo te się od okolic 25tyś zł zaczynają.
Przecież to auto (W168) jest bardziej obciachowe niż zardzewiały golf II. Z tą różnicą że bez względu na stan techniczny Golfa ten odpali i działa w przeciwieństwie do A-klasy gdzie każdy silnik (poza 1.9 i 2.1) to kibel.
Dobrze poszuka, za 12-13 tyś kupisz do C3 II gen z `10-`11r. w klimie do niewielkich poprawek blacharsko-lakierniczych już przytargane do kraju. Wożą tego z Francji na metry i w kolejach czekają za lakiernikiem: albo idzie tak jak stoi albo odpicowane za 5-6 tyś więcej.
A-klasę W168 ??
Bo W169 za 8-9 tyś zł to żadnego nie kupisz a już na pewno nie pow. `08r bo te się od okolic 25tyś zł zaczynają.
Przecież to auto (W168) jest bardziej obciachowe niż zardzewiały golf II. Z tą różnicą że bez względu na stan techniczny Golfa ten odpali i działa w przeciwieństwie do A-klasy gdzie każdy silnik (poza 1.9 i 2.1) to kibel.
Dobrze poszuka, za 12-13 tyś kupisz do C3 II gen z `10-`11r. w klimie do niewielkich poprawek blacharsko-lakierniczych już przytargane do kraju. Wożą tego z Francji na metry i w kolejach czekają za lakiernikiem: albo idzie tak jak stoi albo odpicowane za 5-6 tyś więcej.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
A Citroen C5 ostatni model silniki 1.6 HDI i 2.0 HDI co możecie powiedzieć? Ma ktoś?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Myślałem o C3 II 1.4 HDI, bo nie ma dwumasy i FAP-a, z kolei benzynki lubią olej i to w niemałej ilości, przeczytane na:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/citro- ... wis/hq2jy9
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/citro- ... wis/hq2jy9
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Nie ma, owszem, ale to nadal diesel:
- nie będzie dobrego ogrzewania na krótkich dystansach
- pojawiać się będzie ono znacznie później niż w benzynach
- no i zima... małe niedomaganie aku, ropka z orlenu miała być arktyczna a wytrąciła parawinę już w -11*C
i masz telefon: zejdź, przyjedź albo wzięłam taksówkę. Jedź weź coś zrób (szukaj linek, kumpli, ogrzewanych garaży... a idź w piz*u z taką wygodą)
Benzyna to benzyna - nawet jak zdechnie aku to na pych zapali.
Poza tym to małe autko, czuć ten silnik, słychać klekot, drży to wszystko. Małe auto + diesel... To nie Mercedes z dużych modeli że w kabinie nie wiesz co pod maską pracuje bo nie słychać i nie czuć.
Co do spalania oleju przez VTI: to jak sami napisali (a są skończonymi debilami bo to auto świat):
"Mechanicy, z którymi rozmawialiśmy, mówią, że gdy olej w silnikach VTi wymieniany jest co 10-12 tys. km, problem występuje dużo rzadziej (także podatność na spalanie oleju jest niższa!)."
czyli wina konsumpcji leży przede wszystkim po stronie oleju i interwału a nie samego silnika.
Zmieniaj co 10 i nie doświadczysz żadnego z opisanych problemów VTI 16-zaworowych.
Ale nagłówek już poszedł: VTI 16V biorą olej.
Nadworny szmatławiec VAG`a: nawet w testach SuperBa z E-klasą, A6 i BMW 5 zawsze SuperB zajmuje I miejsce...
- nie będzie dobrego ogrzewania na krótkich dystansach
- pojawiać się będzie ono znacznie później niż w benzynach
- no i zima... małe niedomaganie aku, ropka z orlenu miała być arktyczna a wytrąciła parawinę już w -11*C
i masz telefon: zejdź, przyjedź albo wzięłam taksówkę. Jedź weź coś zrób (szukaj linek, kumpli, ogrzewanych garaży... a idź w piz*u z taką wygodą)
Benzyna to benzyna - nawet jak zdechnie aku to na pych zapali.
Poza tym to małe autko, czuć ten silnik, słychać klekot, drży to wszystko. Małe auto + diesel... To nie Mercedes z dużych modeli że w kabinie nie wiesz co pod maską pracuje bo nie słychać i nie czuć.
Co do spalania oleju przez VTI: to jak sami napisali (a są skończonymi debilami bo to auto świat):
"Mechanicy, z którymi rozmawialiśmy, mówią, że gdy olej w silnikach VTi wymieniany jest co 10-12 tys. km, problem występuje dużo rzadziej (także podatność na spalanie oleju jest niższa!)."
czyli wina konsumpcji leży przede wszystkim po stronie oleju i interwału a nie samego silnika.
Zmieniaj co 10 i nie doświadczysz żadnego z opisanych problemów VTI 16-zaworowych.
Ale nagłówek już poszedł: VTI 16V biorą olej.
Nadworny szmatławiec VAG`a: nawet w testach SuperBa z E-klasą, A6 i BMW 5 zawsze SuperB zajmuje I miejsce...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Piasek , jakie padną liczby w losowaniu totka?
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
Ojciec ma Berlingo 1.6 HDI od nowości z 2009 roku. Teraz ma 130 tysięcy i nic nie było robione. Silnik głośniejszy jak w CDI.fabek pisze:A Citroen C5 ostatni model silniki 1.6 HDI i 2.0 HDI co możecie powiedzieć? Ma ktoś?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Kupno Cytrynki C3 od 2008r.
nie no... nie żartuj że grasz ?!?Robert gd pisze:Piasek , jakie padną liczby w losowaniu totka?
A miałem Cię za poważnego człowieka
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości