E280 spadek mocy na PB

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: stanleym210 »

Dodam do mojego postu wyżej dla jasności.To silnik M104. (R6)
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: Muniek »

Zalej może mu troche tej benzyny na początek :)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ZicoMan
Posty: 86
Rejestracja: 24 lut 2015, o 17:41
Lokalizacja: Zelczyna

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: ZicoMan »

haha motyw benzyny na prawie pół baku też już był i nic :/
Mercedes W210 - 2.8V6 204KM
VIN - WDB2100631B029537
LPG STAG 300
-Wtryski ACW01
-Reduktor KME GOLD
-Wielozawór TOMASETTO
Montaż 18.04.2014 - 139.235KM
Stan rzeczwisty na teraz 165.000KM
Ostatni serwis 131.000 Vienna MB
W dniu zakupu 22.03.2014 - 138.700KM
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: benha »

Mierzyć nie mierzyłem ale z tego co mi wiadomo to te świece do lpg (te które nie są bublami) mają przerwę 0,7mm. Jeśli wszystko chodzi dobrze na tych który zaleca producent silnika to się zostawia 'fabryczne'. Jeżeli coś jest nie tak to się albo kupuje świece do lpg które maja 0,7mm przerwy albo bierze się taką normalną i zmniejsza tą przerwę do 0,7mm.W moim wypadku świeca 'fabryczna' ma przerwę 0,8mm. Duuużo gazowników na dzień dobry zmienia świece na takie z przerwą 0,7mm przy montażu instalacji i tyle samo poleca potem montaż takich świec potem. Wtedy jest lepsza mocniejsza iskra, mieszanka gazowo-powietrzna ma większą oporność niż mieszanka benzynowo-powietrzna dlatego się skraca przerwę między elektrodami żeby przepływ prądu był lepszy ;) Mam drugie auto z fabryczną instalacją lpg i tam jak się założy zwykłe świece z identycznego silnika tylko z wersji bez lpg to na benzynie chodzi identycznie a na gazie świruje strasznie. Świeca z normalnej wersji (0,9mm) kosztuje 7,50zł a do tej z lpg kosztuje 90zł dlatego się pokusiłem o zmianę na te normalne, potem je oczywiście znowu wyjmowałem i zmniejszałem tą szczelinę do 0,7mm i chodzi dobrze ;) Generalnie to ta przerwa na świecy ma duże znaczenie w tym jak chodzi na gazie auto :p
Może być taki problem ze masz u siebie świece albo przerobione albo do lpg z tą szczeliną 0,7mm ale z czasem się zabrudziła albo na skutek złej przeróbki ta szczelina jest mniejsza i w momencie jak dodajesz gazu albo jak silnik jest po prostu zimny tej benzyny w cylindrze jest dużo i ma problem żeby się zapalić od tak małej iskry ;)
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
ZicoMan
Posty: 86
Rejestracja: 24 lut 2015, o 17:41
Lokalizacja: Zelczyna

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: ZicoMan »

U mnie wydaje się problem być rozwiązany, byłem ponownie na komputerze, wykazało że przepływomierz bardzo ładnie pracuje.... nie działa grzałka w sondzie. Teraz pytanie wiem że prawa sonda "pierwsza" czyli to ta od strony kierownicy pod spodem czy ta od pasażera ? Wiem tyle że mówił gość o uniwersalnej na 4 kabelki, czyli rozumiem że nie musi być jakaś super firmowa typu bosch itd?
Mercedes W210 - 2.8V6 204KM
VIN - WDB2100631B029537
LPG STAG 300
-Wtryski ACW01
-Reduktor KME GOLD
-Wielozawór TOMASETTO
Montaż 18.04.2014 - 139.235KM
Stan rzeczwisty na teraz 165.000KM
Ostatni serwis 131.000 Vienna MB
W dniu zakupu 22.03.2014 - 138.700KM
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: stanleym210 »

Pisano już na forum wiele razy że na zamiennikach sond merc nie chodzi.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ZicoMan
Posty: 86
Rejestracja: 24 lut 2015, o 17:41
Lokalizacja: Zelczyna

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: ZicoMan »

to co polecacie do kupna stosunek cena/jakość ?
Mercedes W210 - 2.8V6 204KM
VIN - WDB2100631B029537
LPG STAG 300
-Wtryski ACW01
-Reduktor KME GOLD
-Wielozawór TOMASETTO
Montaż 18.04.2014 - 139.235KM
Stan rzeczwisty na teraz 165.000KM
Ostatni serwis 131.000 Vienna MB
W dniu zakupu 22.03.2014 - 138.700KM
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: hammond24 »

ma być bosch uniwersalny 150 zeta w łodzi.sprawdzone w dwóch przypadkach.chodzi.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: benha »

Ja jestem za boschem ale dedykowanym do tego modelu z zarobioną już wtyczką. Każde lutowanie i inne tego typu zmienia rezystancję więc na kablach będzie powstawać małe przekłamanie. Sonda uniwersalna też powinna działać ale nie tak dobrze jak taka z zarobioną oryginalnie wtyczką.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: hammond24 »

Tam są wkrętki,oczywiście,że niczego się nie lutuje.i długość przewodów musi być taka,jak w oryginale,nie za krótkie,dłuższe obcinasz do rozmiaru.jeśli masz trzy przewody,a uniwersalna cztery,dwa mostkujesz,jest w opisie montażu
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ZicoMan
Posty: 86
Rejestracja: 24 lut 2015, o 17:41
Lokalizacja: Zelczyna

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: ZicoMan »

Powiem tak , na mechanice i elektronice az tak dobrze sie nie znam aby czesci dobierać, znalazlem na allegro kilka sztuk od zwyklych po firmowe, wypowiedzcie się wy albo podeślijcie coś swojego. 1) http://allegro.pl/bosch-sonda-mercedes- ... 00466.html 2) http://allegro.pl/sonda-lambda-mercedes ... 57174.html 3) http://allegro.pl/sonda-lambda-mercedes ... 84149.html (nie wyszczególnione dokładnie czy pasuje do wersji silnika) 4) http://allegro.pl/sonda-lambda-mercedes ... 69616.html
Mercedes W210 - 2.8V6 204KM
VIN - WDB2100631B029537
LPG STAG 300
-Wtryski ACW01
-Reduktor KME GOLD
-Wielozawór TOMASETTO
Montaż 18.04.2014 - 139.235KM
Stan rzeczwisty na teraz 165.000KM
Ostatni serwis 131.000 Vienna MB
W dniu zakupu 22.03.2014 - 138.700KM
ZicoMan
Posty: 86
Rejestracja: 24 lut 2015, o 17:41
Lokalizacja: Zelczyna

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: ZicoMan »

to właśnie dostałem od mojego elektromechanika "Prawa przednia sonda czyli od strony pasażera kup zamiennik dedykowany do twojego auta" chłopaczek dosyć kumaty i znany na moją okolicę. A więc ?
Mercedes W210 - 2.8V6 204KM
VIN - WDB2100631B029537
LPG STAG 300
-Wtryski ACW01
-Reduktor KME GOLD
-Wielozawór TOMASETTO
Montaż 18.04.2014 - 139.235KM
Stan rzeczwisty na teraz 165.000KM
Ostatni serwis 131.000 Vienna MB
W dniu zakupu 22.03.2014 - 138.700KM
ZicoMan
Posty: 86
Rejestracja: 24 lut 2015, o 17:41
Lokalizacja: Zelczyna

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: ZicoMan »

Witam Panów ponownie. Być może ostatni raz w tym temacie, sprawa rozwiązana na chwilę obecną, dzisiaj wymieniłem sondę, założyłem boschowska uniwersalna. Jak ręką odjął. Z tym że samochód miał odłączony akumulator w celu zaadoptowania części i skasowaniu błędów, gdyż samo założenie nowej sondy bez tego manewru nic nie zmieniło, a jak wiecie z moich postów i bez wymiany sondy odpięcie akumulatora na chwilę skutkowało... także czy efekt się utrzyma dowiemy się konkretnie za kilka dni.
Mercedes W210 - 2.8V6 204KM
VIN - WDB2100631B029537
LPG STAG 300
-Wtryski ACW01
-Reduktor KME GOLD
-Wielozawór TOMASETTO
Montaż 18.04.2014 - 139.235KM
Stan rzeczwisty na teraz 165.000KM
Ostatni serwis 131.000 Vienna MB
W dniu zakupu 22.03.2014 - 138.700KM
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: benha »

Wiesz może jaki błąd tam siedział u Cb? Mi wyskakuje czasami mieszanka zbyt bogata aa sondę mam sprawną, sprawdzana przez kilka osób na rózne sposoby, jeden warsztat zmienił kable od sterownika do wtyczki sondy bo były straty napięcia po drodze (sprawdzałem to zanim to wymienili i tak było więc jest to pewne). A auto dalej jak jest na benzynie na ssaniu ma straszny problem żeby się na obroty wkręcić i trzeba ruszać bez gazu i potem delikatnie aż się przekroczy 2k bo potem można i gaz w podłogę dać i idzie. Auto mam garażowane i teraz robię tak ze po prostu pierw idę odpalić auto potem pootwierać bramy potem wyjezdzam, zamykam bramy i idzie jechać normalnie ale to nie rozwiązuje problemu tylko go się unika w ten sposób :kwasny:
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: E280 spadek mocy na PB

Post autor: stanleym210 »

Mam skaner viakena pod gniazdo OBD i zawsze pokazuje mi te same błędy dot. sond lambda tzn że uszkodzony bank 1 i 2 oraz uszkodzone obwody grzania.Nie byłem z tym na SD ale nie mam też żadnego problemu z odpalaniem ciepłego czy zimnego silnika,praca na wolnych obrotach,itd. Palenie zawsze od strzała.
Co najwyżej jeżeli sondy sa niesprawne to może więcej trochę pali.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości