300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowych

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

Trza było na początku powiedzieć, ze sekcje pompy były robione :wstyd:

Wiec powiem Ci wprost; kumpel zbabral robote i teraz bez stolu probierczego się nie obejdzie, bo trzeba
od nowa ustawić parametry pompy wtryskowej. :cenzura:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: kakadu »

:hyhy: :P Gawra nie żartuj przecież uszczelnienie pompy jest prostsze i mniej skomplikowane niż wymiana oringów na przewodach i nie warto nawet o takiej drobnostce wspominać. :P
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

Tak - wiem bo robilem samodzielnie owa czynnosc :hyhy: Pozdrowienia :ok:
(trza zachować scisly rezim technologiczno-sanitarny i dużo nie grzebac :D )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

Nie no panowie robił mi już kiedyś w w202 pompę uszczelniał i było ok. Teraz jak go Złożyliśmy podaliśmy plaka odpalił podymil na niebiesko ale chodził. Ciężko palił ale chodził. Po 2 dniach nie chce już odpalić. Jakby był całkowicie rozregulowany na wtrysku zapłonie czy jak to się zwie. Więc sekcje były dobrze opanowane itp. Pracował u pompiarza kilka lat. W następnym tygodniu weźmie pompę na stół.ale do tego czasu wezmę zdejmę kolektor i popatrzeć poprawie wszystkie oringi itp by tu wykluczyć błąd. generalnie kolektor egr wszystko było bardzo czyste jak na taki wiekowy wóz.wtryski też wszystko ok.nie dymil nigdy przed tą robota. A teraz jak odpalił to świata nie widać i sama ropa śmierdzi .
Wdb2102251A570528
Patryk32
Posty: 18
Rejestracja: 28 paź 2016, o 11:50

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Patryk32 »

Panowie korzystając z okazji - sory że się tak wetnę ale mam pytanko.
Znajomy ma 3.0 turbo zizla, i ma problem z tym silnikiem a że nie jest "internetowy" to zapytam za niego. Otóż silnik odpala nie za każdym razem (jeśli po przekręceniu stacyjki słychać jedno puknięcie w pompie wtryskowej to odpala normalnie, natomiast jeśli są 2 pukniecia jedno po drugim to można kręcić i kręcić i nie ruszy) Trzeba wtedy przekrecic stacyjkę do zera, poczekać chwile wsadzić kluczyk i jeszcze raz - i tak do momentu aż no będzie tylko jedno słyszalne puknięcie w pompie.

Druga sprawa taka że silnik chodzi ładnie równo pięknie do momentu aż się zagrzeje, wtedy zaś dostaje świra i zaczyna się telepać, jakby się zalewał bądź brakowało mu paliwa - i tak do momentu aż zgaśnie, - dodawanie gazu nic nie daje, Co może być przyczyną ?

z tego co wyczytałem w internetach to jest jakiś zaworek odcinający paliwo w pompie wtryskowej - może to być jego wina ? czy raczej przyczyna leży gdzie indziej ?
lukash
Posty: 64
Rejestracja: 11 paź 2016, o 23:19
Lokalizacja: Rzeszów / Sanok

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: lukash »

Patryk32 pisze:Panowie korzystając z okazji - sory że się tak wetnę ale mam pytanko.
Znajomy ma 3.0 turbo zizla, i ma problem z tym silnikiem a że nie jest "internetowy" to zapytam za niego. Otóż silnik odpala nie za każdym razem (jeśli po przekręceniu stacyjki słychać jedno puknięcie w pompie wtryskowej to odpala normalnie, natomiast jeśli są 2 pukniecia jedno po drugim to można kręcić i kręcić i nie ruszy) Trzeba wtedy przekrecic stacyjkę do zera, poczekać chwile wsadzić kluczyk i jeszcze raz - i tak do momentu aż no będzie tylko jedno słyszalne puknięcie w pompie.
?
Z boku pompy wtryskowej jest zawór plastikowy koloru czarnego odpowiedzialny za odcięcie paliwa, gaszenie. Możliwe ze ten zawór nie trzyma pozycji otwartej i przez to nie można odpalić.
Patryk32 pisze:ruga sprawa taka że silnik chodzi ładnie równo pięknie do momentu aż się zagrzeje, wtedy zaś dostaje świra i zaczyna się telepać, jakby się zalewał bądź brakowało mu paliwa - i tak do momentu aż zgaśnie, - dodawanie gazu nic nie daje, Co może być przyczyną ?
Musi łapać powietrze do układu paliowego. Pęcherzyki powietrza są widoczne w przewodach paliwowych?
WDB2102251A631642 E300TD
C230K w202
CLK320 w208
C200K w203
SLK200K R170
Patryk32
Posty: 18
Rejestracja: 28 paź 2016, o 11:50

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Patryk32 »

Pęcherzyków powietrza nie ma. Specjalnie żeby to wyeliminować zrobiliśmy przewody paliwowe po kawałku z przeźroczystyc rurek. dziwne ze auto gaśnie jak się za zgrzeje A na zimnym chodzi normalnie.
Z tego co jeszcze zaobserwowałem to jak raz żeby właśnie nie zgasło podkręcilismy mu gaz na tej lince od pedału do potencjometru to trzymał równo 1700 i po chwili zaczął se przygazowywać delikatnie ale liniowo do 2400 i tak zostało.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

Patryk32 pisze:Pęcherzyków powietrza nie ma. Specjalnie żeby to wyeliminować zrobiliśmy przewody paliwowe po kawałku z przeźroczystyc rurek. dziwne ze auto gaśnie jak się za zgrzeje A na zimnym chodzi normalnie.
Z tego co jeszcze zaobserwowałem to jak raz żeby właśnie nie zgasło podkręcilismy mu gaz na tej lince od pedału do potencjometru to trzymał równo 1700 i po chwili zaczął se przygazowywać delikatnie ale liniowo do 2400 i tak zostało.
Wyglada, ze potencjometr jest walnięty?
Co zas do zapalanie, to być może, ze gaszak(zawor odcinający) nie trzyma?
Sprawdzic polaczenie prądowe, zdjąć wtyke*czarna okragla i manometrem pomierzyć?
To sa działania na piechote :hyhy:

A najprościej, podpiac pod SD i wówczas zbadamy cala elektronikę wszystkich czujnikow(a jest ich chyba z 7)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Patryk32
Posty: 18
Rejestracja: 28 paź 2016, o 11:50

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Patryk32 »

Odpiąłem pO tercji metr gazu i tak samo. Chodzi idealnie do czasu aż się zgrzeje. Wtedy zaczyna prychac aż zgaśnie. Ponowne odpalenie kończy się tym samym
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

Panowie dziś zabrałem się za 300sete moja. Rano na kable odpalilem do pracy na warsztat zdjalem kolektor i gdy odpalilem bez kolektora zauważyłem że paliwo cieknie z gaszaka z boku. W przewodach niby nie widać powietrza ale silnik na wolnych telepie. Zabrałem się za demontaż gaszaka .pierwsza śruba ideał i czas na drugą i tu zonk :-)ktoś już tu był i śruba zresztą gwiazdka obrobione na około że nie ma jak się do niej dobrać. Masakra. Jak się za nią zabrać? Kurcze chyba będzie trzeba zawór gaszak rozwalić i tyle. A miałem w planie go regenerować bo około 700 nie mam chęci wydawać. Masakra .może ktoś ma pomysł na te śrubę
Wdb2102251A570528
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Muniek »

Uciąć główkę? Dospawać coś? Nie wiem jak to wygląda :D
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

Tam nic nie dospawasz, jedynie to probowac meselkem pod katem i mloteek(ruski klucz)
I zakup oring, bo na kroccu gaszaka co wchodzi w pompe wlasnie ow oring puszcza paliwo.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

Mam ten oring już kupiony. Ale u mnie wydaje mi się że cieknie też z tyłu tego zaworu tak jakby że środka . Tam jest pokrywka i sa oringi. Mam dostęp do różnych narzędzi itp w warsztacie ale ciężko się zabrać za te śrubę bo dostęp trudny do tej śruby (ta która jest bliżej przodu auta w środku zaworu). Nawet wiertarka nie idzie podejść do tego .kumpel powiedział że w poniedziałek te śrubę mi wykreci nie mam nic kombinować. Ciekaw jestem jak ? Na pewno zostawię tu informacje dla innych na przyszłość jeśli coś z tego będzie
Wdb2102251A570528
lukash
Posty: 64
Rejestracja: 11 paź 2016, o 23:19
Lokalizacja: Rzeszów / Sanok

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: lukash »

marian3001 pisze:Nawet wiertarka nie idzie podejść do tego
Wiertarką kątową lub są nasadki kątowe do wiertarki np. celma rozwiercić łeb śruby wtedy gaszek wyjdzie natomiast cześć śruby można wykręcić szczypcami . W ostateczności unieść silnik dla lepszego dostępu.
WDB2102251A631642 E300TD
C230K w202
CLK320 w208
C200K w203
SLK200K R170
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

gaszak wymieniony wszystko zlozone i syf powietrza w przewodach full ledwo chodzi. na zasilaniu pelno powietrza przed filtrem i przy zasilaniu pompki tak samo.czy tak dlugo bedzie sie odpowietrzał. ? czy moze podgrzewacz syf robi choc dotychczas byl szczelny i bylo ok.
Wdb2102251A570528
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 49 gości