pakiet startowy 290TD

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

woz
Posty: 125
Rejestracja: 7 wrz 2014, o 16:48
Lokalizacja: Wrocław

pakiet startowy 290TD

Post autor: woz »

Witam.

Jakiś czas temu zakupilem pierwszego okulara. Nawet wisi galeria dziada :)
Stan mechaniczny bardzo dobry. Wg poprzedniego właściciela olej był jeszcze na kilka tys kilometrów. Niemniej chciałbym zrobić w nim pakiet startowy żeby mieć pewność że wszystko jest jak należy. Standardowo olej silnik i najlepiej jeszcze skrzynia. Filtr oleju, powietrza itd. Jest jeszcze coś co w tym modelu należałoby przypilnowac?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: Muniek »

Filtry węglowe i kabinowe, wycieraczka Boscha 640mm, odgrzybianie klimy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
woz
Posty: 125
Rejestracja: 7 wrz 2014, o 16:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: woz »

Znalazłem info w kilku miejscach ze olej do silnika powinien być 10w40. A wg gulfa zalecają Gulf PCX 5w30.. jeśli silnik jest idealny to będzie ok, lub jesli juz jest przy duzym przebiegu to lepiej ULE 5w40. Ktoś coś?
Również do skrzyni zalecają Gulf ATF MZ. Jakieś uwagi?

Z góry Thanks ;)
Bobby Peru

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: Bobby Peru »

woz pisze:Witam.
Jest jeszcze coś co w tym modelu należałoby przypilnowac?
Kielichy przednich sprężyn - spory temat o tym wisi na forum.
woz
Posty: 125
Rejestracja: 7 wrz 2014, o 16:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: woz »

Chodziło mi bardziej o pakiet startowy. W e34 v8 non trzeba było odkręcić pompę oleju bo w tym modelu pompa miała tendencje ze się odkrecala. To tylko przykład tego ze każdy model ma swoje bolączki. O przednich kielichach wiem ze korozją w w210 ma tendencję zjedzenia przednich kielichow. U mnie są ok.
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: perzu126 »

Słyszałem o tym problemie w BMW.
Generalnie w Mercedesie W210, nie ma takich dziwnych historii, żeby coś dokręcać itp. Najsłabsza jest blacharka i tyle. Zrób pakiet startowy jak napisałeś w pierwszym poście i tyle. Jeśli nic niepokojącego się nie dzieje (wiadomo, stare auto i zepsuć się może wszystko...) to lej ropę i się nie martw.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: perzu126 »

woz pisze:Znalazłem info w kilku miejscach ze olej do silnika powinien być 10w40. A wg gulfa zalecają Gulf PCX 5w30.. jeśli silnik jest idealny to będzie ok, lub jesli juz jest przy duzym przebiegu to lepiej ULE 5w40. Ktoś coś?
Również do skrzyni zalecają Gulf ATF MZ. Jakieś uwagi?

Z góry Thanks ;)
Jak wlejesz 10w40 będzie ok. Jak 5w40 wlejesz to też nie raczej nic się nie stanie. 5W30 nie wlewaj, bo jest za rzadki do starych silników, nie ma nawet sensu go wlewać.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: perzu126 »

Co do oleju w skrzynii tu ma znaczenie olej a w zasadzie normą która spełnia. Brak VINu, ale obstawiam, że będzie skrzynia 722,6 czyli olej z normą 236,14
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: kumpek20 »

A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34 :)
WDB2100041A661457
gufner
Posty: 320
Rejestracja: 21 sie 2011, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: gufner »

kumpek20 pisze:A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34 :)
Nie wymieniajcie świec żarowych na zapas. Spali się jakaś jedna i dopiero na serwis. U mnie było tak, że świeca oryginalna działała dłużej niż wymieniona miesiąc temu NOWA. Jak zapali wam się kontrolka, zaufajcie autu i dopiero myślcie o wymianie. Pakiet startowy w moim przypadku zaraz po zakupie auta 290TD: pasek wielorowkowy, tarcze, klocki, filtry, olej w silniku i skrzyni, urwany kielich z przodu. Powodzenia w ogarnięciu elektroniki. Ja walczyłem na dzień dobry około roku, aby wszystko ogarnąć.
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: kumpek20 »

gufner pisze:
kumpek20 pisze:A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34 :)
Nie wymieniajcie świec żarowych na zapas. Spali się jakaś jedna i dopiero na serwis. U mnie było tak, że świeca oryginalna działała dłużej niż wymieniona miesiąc temu NOWA. Jak zapali wam się kontrolka, zaufajcie autu i dopiero myślcie o wymianie. Pakiet startowy w moim przypadku zaraz po zakupie auta 290TD: pasek wielorowkowy, tarcze, klocki, filtry, olej w silniku i skrzyni, urwany kielich z przodu. Powodzenia w ogarnięciu elektroniki. Ja walczyłem na dzień dobry około roku, aby wszystko ogarnąć.
wiadomo że nie na zapas ( aktualnie u mnie czasem sie zapala kontrolka i sprawdzane było pod kompem i jedna świeca do wymiany). I właśnie sie obawiam czy to mit czy prawda z tą głowicą bo to jednak już większy koszt.
WDB2100041A661457
gufner
Posty: 320
Rejestracja: 21 sie 2011, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: gufner »

kumpek20 pisze:
gufner pisze:
kumpek20 pisze:A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34 :)
Nie wymieniajcie świec żarowych na zapas. Spali się jakaś jedna i dopiero na serwis. U mnie było tak, że świeca oryginalna działała dłużej niż wymieniona miesiąc temu NOWA. Jak zapali wam się kontrolka, zaufajcie autu i dopiero myślcie o wymianie. Pakiet startowy w moim przypadku zaraz po zakupie auta 290TD: pasek wielorowkowy, tarcze, klocki, filtry, olej w silniku i skrzyni, urwany kielich z przodu. Powodzenia w ogarnięciu elektroniki. Ja walczyłem na dzień dobry około roku, aby wszystko ogarnąć.
wiadomo że nie na zapas ( aktualnie u mnie czasem sie zapala kontrolka i sprawdzane było pod kompem i jedna świeca do wymiany). I właśnie sie obawiam czy to mit czy prawda z tą głowicą bo to jednak już większy koszt.
To prawda. Im dłużej jeździsz ze spaloną świecą tym bardziej się ona "scala" z głowicą. Później jeden ruch za mocno kluczem i świeca urwana. Wymień ją jak najszybciej. Szkoda później pieniędzy na rozwiercanie świecy lub zdejmowanie głowicy.
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: kumpek20 »

Chyba oddam to komuś, bo sam nigdy nie wymieniałem świec żarowych bo to mój pierwszy diesiel i sie obawiam troche. Tylko że jak mechanik skręci mi świece to ja zabulę za robote głowicy? ( bo za każdym zdjęciem głowicy chyba należy splanować?)
WDB2100041A661457
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: Gawra »

Kumaty mechanik wyjmuje(odwierca) ukrecona swiece bez zdejmowania głowicy.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
kumpek20
Posty: 157
Rejestracja: 4 lis 2015, o 10:57
Lokalizacja: PL

Re: pakiet startowy 290TD

Post autor: kumpek20 »

Gawra pisze:Kumaty mechanik wyjmuje(odwierca) ukrecona swiece bez zdejmowania głowicy.
Z ryzykiem że coś odpadnie i wpadnie do cylindra? :cool: u mnie w okolicy chyba nie ma takich kumatych speców. Może jednak sam to zrobie, uda sie to sie uda a jak nie no to.. na drugi raz będe wiedział :)
WDB2100041A661457
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości