pakiet startowy 290TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
pakiet startowy 290TD
Witam.
Jakiś czas temu zakupilem pierwszego okulara. Nawet wisi galeria dziada
Stan mechaniczny bardzo dobry. Wg poprzedniego właściciela olej był jeszcze na kilka tys kilometrów. Niemniej chciałbym zrobić w nim pakiet startowy żeby mieć pewność że wszystko jest jak należy. Standardowo olej silnik i najlepiej jeszcze skrzynia. Filtr oleju, powietrza itd. Jest jeszcze coś co w tym modelu należałoby przypilnowac?
Jakiś czas temu zakupilem pierwszego okulara. Nawet wisi galeria dziada
Stan mechaniczny bardzo dobry. Wg poprzedniego właściciela olej był jeszcze na kilka tys kilometrów. Niemniej chciałbym zrobić w nim pakiet startowy żeby mieć pewność że wszystko jest jak należy. Standardowo olej silnik i najlepiej jeszcze skrzynia. Filtr oleju, powietrza itd. Jest jeszcze coś co w tym modelu należałoby przypilnowac?
Re: pakiet startowy 290TD
Filtry węglowe i kabinowe, wycieraczka Boscha 640mm, odgrzybianie klimy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: pakiet startowy 290TD
Znalazłem info w kilku miejscach ze olej do silnika powinien być 10w40. A wg gulfa zalecają Gulf PCX 5w30.. jeśli silnik jest idealny to będzie ok, lub jesli juz jest przy duzym przebiegu to lepiej ULE 5w40. Ktoś coś?
Również do skrzyni zalecają Gulf ATF MZ. Jakieś uwagi?
Z góry Thanks
Również do skrzyni zalecają Gulf ATF MZ. Jakieś uwagi?
Z góry Thanks
Re: pakiet startowy 290TD
Kielichy przednich sprężyn - spory temat o tym wisi na forum.woz pisze:Witam.
Jest jeszcze coś co w tym modelu należałoby przypilnowac?
Re: pakiet startowy 290TD
Chodziło mi bardziej o pakiet startowy. W e34 v8 non trzeba było odkręcić pompę oleju bo w tym modelu pompa miała tendencje ze się odkrecala. To tylko przykład tego ze każdy model ma swoje bolączki. O przednich kielichach wiem ze korozją w w210 ma tendencję zjedzenia przednich kielichow. U mnie są ok.
Re: pakiet startowy 290TD
Słyszałem o tym problemie w BMW.
Generalnie w Mercedesie W210, nie ma takich dziwnych historii, żeby coś dokręcać itp. Najsłabsza jest blacharka i tyle. Zrób pakiet startowy jak napisałeś w pierwszym poście i tyle. Jeśli nic niepokojącego się nie dzieje (wiadomo, stare auto i zepsuć się może wszystko...) to lej ropę i się nie martw.
Generalnie w Mercedesie W210, nie ma takich dziwnych historii, żeby coś dokręcać itp. Najsłabsza jest blacharka i tyle. Zrób pakiet startowy jak napisałeś w pierwszym poście i tyle. Jeśli nic niepokojącego się nie dzieje (wiadomo, stare auto i zepsuć się może wszystko...) to lej ropę i się nie martw.
Re: pakiet startowy 290TD
Jak wlejesz 10w40 będzie ok. Jak 5w40 wlejesz to też nie raczej nic się nie stanie. 5W30 nie wlewaj, bo jest za rzadki do starych silników, nie ma nawet sensu go wlewać.woz pisze:Znalazłem info w kilku miejscach ze olej do silnika powinien być 10w40. A wg gulfa zalecają Gulf PCX 5w30.. jeśli silnik jest idealny to będzie ok, lub jesli juz jest przy duzym przebiegu to lepiej ULE 5w40. Ktoś coś?
Również do skrzyni zalecają Gulf ATF MZ. Jakieś uwagi?
Z góry Thanks
Re: pakiet startowy 290TD
Co do oleju w skrzynii tu ma znaczenie olej a w zasadzie normą która spełnia. Brak VINu, ale obstawiam, że będzie skrzynia 722,6 czyli olej z normą 236,14
Re: pakiet startowy 290TD
A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34
WDB2100041A661457
Re: pakiet startowy 290TD
Nie wymieniajcie świec żarowych na zapas. Spali się jakaś jedna i dopiero na serwis. U mnie było tak, że świeca oryginalna działała dłużej niż wymieniona miesiąc temu NOWA. Jak zapali wam się kontrolka, zaufajcie autu i dopiero myślcie o wymianie. Pakiet startowy w moim przypadku zaraz po zakupie auta 290TD: pasek wielorowkowy, tarcze, klocki, filtry, olej w silniku i skrzyni, urwany kielich z przodu. Powodzenia w ogarnięciu elektroniki. Ja walczyłem na dzień dobry około roku, aby wszystko ogarnąć.kumpek20 pisze:A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Re: pakiet startowy 290TD
wiadomo że nie na zapas ( aktualnie u mnie czasem sie zapala kontrolka i sprawdzane było pod kompem i jedna świeca do wymiany). I właśnie sie obawiam czy to mit czy prawda z tą głowicą bo to jednak już większy koszt.gufner pisze:Nie wymieniajcie świec żarowych na zapas. Spali się jakaś jedna i dopiero na serwis. U mnie było tak, że świeca oryginalna działała dłużej niż wymieniona miesiąc temu NOWA. Jak zapali wam się kontrolka, zaufajcie autu i dopiero myślcie o wymianie. Pakiet startowy w moim przypadku zaraz po zakupie auta 290TD: pasek wielorowkowy, tarcze, klocki, filtry, olej w silniku i skrzyni, urwany kielich z przodu. Powodzenia w ogarnięciu elektroniki. Ja walczyłem na dzień dobry około roku, aby wszystko ogarnąć.kumpek20 pisze:A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34
WDB2100041A661457
Re: pakiet startowy 290TD
To prawda. Im dłużej jeździsz ze spaloną świecą tym bardziej się ona "scala" z głowicą. Później jeden ruch za mocno kluczem i świeca urwana. Wymień ją jak najszybciej. Szkoda później pieniędzy na rozwiercanie świecy lub zdejmowanie głowicy.kumpek20 pisze:wiadomo że nie na zapas ( aktualnie u mnie czasem sie zapala kontrolka i sprawdzane było pod kompem i jedna świeca do wymiany). I właśnie sie obawiam czy to mit czy prawda z tą głowicą bo to jednak już większy koszt.gufner pisze:Nie wymieniajcie świec żarowych na zapas. Spali się jakaś jedna i dopiero na serwis. U mnie było tak, że świeca oryginalna działała dłużej niż wymieniona miesiąc temu NOWA. Jak zapali wam się kontrolka, zaufajcie autu i dopiero myślcie o wymianie. Pakiet startowy w moim przypadku zaraz po zakupie auta 290TD: pasek wielorowkowy, tarcze, klocki, filtry, olej w silniku i skrzyni, urwany kielich z przodu. Powodzenia w ogarnięciu elektroniki. Ja walczyłem na dzień dobry około roku, aby wszystko ogarnąć.kumpek20 pisze:A co powiecie o wymianie świec żarowych w silnikach diesla w okularach? Gdzieś w internecie widziałem informacje na ten temat że jest to dość problematyczna wymiana i nie raz kończy się zdjęciem głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Dołączam do tematu bmw i bolączki v8 e34
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Re: pakiet startowy 290TD
Chyba oddam to komuś, bo sam nigdy nie wymieniałem świec żarowych bo to mój pierwszy diesiel i sie obawiam troche. Tylko że jak mechanik skręci mi świece to ja zabulę za robote głowicy? ( bo za każdym zdjęciem głowicy chyba należy splanować?)
WDB2100041A661457
Re: pakiet startowy 290TD
Kumaty mechanik wyjmuje(odwierca) ukrecona swiece bez zdejmowania głowicy.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Re: pakiet startowy 290TD
Z ryzykiem że coś odpadnie i wpadnie do cylindra? u mnie w okolicy chyba nie ma takich kumatych speców. Może jednak sam to zrobie, uda sie to sie uda a jak nie no to.. na drugi raz będe wiedziałGawra pisze:Kumaty mechanik wyjmuje(odwierca) ukrecona swiece bez zdejmowania głowicy.
WDB2100041A661457
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości