E430 M113 temperatura silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Re: E430 M113 temperatura silnika

Post autor: Hubi W210 »

Też miałem podobny problem, tylko że u mnie termostat w czasie testów w garnku zachowywał się niby normalnie... Nie było na nim temperatury otwarcia, ale podejrzewam, że była niższa niż w wersjach europejskich...

Po wymianie spokój... Nawet przy mrozach rzędu -30 wskazówka wychylała się tylko nieco powyżej 80st na skali i nie drgnęła...
Teraz mamy +5st i jest tak samo... W korku podnosi się minimalnie, ale myślę że max do 93 - 95st
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: E430 M113 temperatura silnika

Post autor: Kaczmar »

Podjęte działanie:
Obrazek

Po:
Obrazek Obrazek


dlugi111 bardzo trafnie, termostat czekał na mnie już tydzień w ASO wreszcie zrobione, w moim temacie napisałem co jeszcze się poprawiło po wymianie.

Termostat najlepiej sprawdzać na panelu klimatronika, musi dojść do temperatury otwarcia czyli 87-88C na postoju, jeśli nie dochodzi to termostat - shrott
Podczas jazdy temperaturya waha się pomiędzy 85 a 88C na panelu klimatronika.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: E430 M113 temperatura silnika

Post autor: Kaczmar »

Wracając do tematu gdyby ktos się zastanawiał czy temperatura w jego E430 jest dobra to po walce najpierw ze zbyt niską temperaturą a następnie zbyt wysoką wymieniłem potrzebne elementy i sytuacja wygląda następująco:

Przed wymiana termostatu (otwierał za wczesnie) na trasie 78-79C, w mieście leniwie rosło do 90C
Wymiana termostatu uświadomiła fakt iz sprzęgło wiskotyczne jest do wymiany, na trasie była temp 87-90C, ale w mieście rosła bez końca, bardzo szybko do okolicy 100C, później juz wolno ale dochodziła nawet do 107C.
Po wymianie tych dwóch elementów, termostat (oryginalny 142zł) oraz sprzęgło wisko (MEYLE 380zł) temperatura na trasie to ok 85-89C, zaś w mieście na razie maksymalnie 92C, ale pewnie w 30stopniowym upale dobije do 95C.

Jeśli ktoś wg klimatronika ma 105C to oznacza że coś jest nie tak, mi elektrycy i mechanicy mówili dobrze jest a ja sie upierałem że cos nie jest ok i słusznie (perzu126 utwierdził mnie w fakcie). Dziękuję wszystkim posiadaczom E430-stek którzy udzielili mi odpowiedzi o swoich pomiarach na PW.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E430 M113 temperatura silnika

Post autor: Muniek »

105 stopni pokazuje, chyba jak nie dostaje informacji. Miałem tak jak jeździłem bez licznika. Ewentualnie może być po prostu ERROR. W obu przypadkach wentylator chodzi na full.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: E430 M113 temperatura silnika

Post autor: Kaczmar »

105C miałem na klimatroniku i tyle było w rzeczywistości przed wymianą wiska, po wymianie sprzęgła wiska na klimatroniku 87-90C, a na analogowym ok 85C.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości