Rozbierzność temperatur(silnik) na zegarze i na klimatroniku

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Rozbierzność temperatur(silnik) na zegarze i na klimatroniku

Post autor: Kaczmar »

Witam

Przejrzałem wiele tematów dotyczących temperatury silnika ale z takim czymś się jeszcze nie spotkałem.
Chodzi o rozbieżność wskaźnika analogowego temperatury silnika z tym z trybu diagnostycznego na klimatroniku oraz delikatnie zbyt wysokiej temperatury

Podczas normalnej jazdy w upalne dni powyżej 60km/h:
- na liczniku wskazówka jest na poziomie górnego brzuszka ósemki czyli na oko niecałe 90C
- na klimatroniku po włączeniu trybu diagnostycznego odczyt temperatury silnika wskazuje 86-88C
Czyli generalnie ok a nawet idealnie

Podczas jazdy w korkach w dużym upale powyżej 26C:
- na liczniku wskazówka jest juz wyrażnie wyżej na górnej krawędzi górnego brzuszka ósemki ale wiąż ok 3mm od kreski oznaczającej 100C
- na klimatroniku po włączeniu trybu diagnostycznego odczyt temperatury silnika wskazuje 100-106C

Skąd taka rozbieżność?
Podobno obydwa odczyty wędrują z tego samego czujnika tylko osobno wyprowadzonymi pinami?

Tryb diagnostyczny w klimatroniku uruchamiam przyciskając REST na kilka sekund (auto może być odpalone)
Następnie lewym górnym przyciskiem przesuwam aż po lewej wyświetli sie cyfra 6, wtedy po prawej mamy temperaturę silnika.
Pojedyńcze wciśnięcie REST powoduje wyjście z trybu diagnostycznego

Po wymianie całego płynu chłodzącego wyraznie wolniej na klimatroniku dochodzi do temperatury 100C ale jak już podejdzie to rośnie nadal (tylko w korkach).
Wystarczy że przekroczę 60km/h i temp na klimatroniku leci na granice otwarcia termostatu 87C.

- Wisko - sprawdzone, zasprzęgla, nie da się go zatrzymać gazetą ani tekturką.
- Termostat wymieniony na nowy oryginalny MB ok 5tys kilometrów wcześniej, po wskazaniach przy normalnej jeździe 87C zakładam że sprawny.
- wymycie chłodnic z bezpiecznej odległości - to zamierzam zrobić dziś
- węże nie są twarde
- cała chłodnica równomiernie "grzeje"
- wentylatory klimatyzacji działają, przywrócono im sprawnosć tydzień temu, nawet jesli klima jest wyłączona to przy ok 100C na klimatroniku wrzucaja 1szy bieg, przy ok 105C drugi.
- pozostanie pompa wody, może się kończą albo skończyły łopatki?
- od mechaników słyszę że jak na zegarze jest ok to jeździć.


Mimo wszystko bardzo mnie nurtuje taka rozbieznosc pomiedzy wskazaniem na liczniku i na klimatroniku, może to celowe działanie MB zaniżając odczyty analogiczne aby nie straszyc użytknownika?
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Rozbierzność temperatur(silnik) na zegarze i na klimatro

Post autor: Muniek »

Na komputerze diagnostycznym możesz przelecieć po całej skali. Automatycznie ustawi wskazówkę na min (40) i przejdzie do max(120). Będziesz wiedział co dla niego oznacza 40 a co 120 i czy nie jest wskazówka przestawiona.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Rozbierzność temperatur(silnik) na zegarze i na klimatro

Post autor: Kaczmar »

czy noglby ktos sprawdzic w EPC jaki nr powinno miec sprzęgło Wisko w moim aucie?
WDB2102831X062727
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości