Opony-ogólny dylemat na temat opon

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: kid »

Tak jak pisałem wyżej - na felgę 7 cali i do silnika 290 przewidziany był ten rozmiar. Dotyczy tylko przedliftów.
:hyhy:
Obrazek
olaf
Posty: 636
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: olaf »

dobra Panowie, przechodzę więc na 195/65 i jak ktos wczesniej polecił biorę te oponki.

http://allegro.pl/4-nowe-opony-195-65r1 ... l#imglayer
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: tonidriver »

bardzo dobry wybór aczkolwiek wybrałbym chyba te http://allegro.pl/4x-dunlop-195-65r15-b ... 73614.html
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: Piasek »

Obydwaj producenci to ta sama klasa opon (i prawie cena) także wybór konkretnej to już jedynie sentyment do marki.
Swoją drogą: zauważacie tutaj wpływ "chińczyków" na ceny ?
Kpl renomowanych dobrych opon, znanych i cenionych producentów, w tym rozmiarze poniżej 800zł... Pamiętam 3-4 lata temu to w takich producentów człowiek się w ogóle nie zapuszczał w cennikach bo ceny hurtowe tych rozmiarów startowały od 350zł w górę...
Pamiętam nielicznych co nowe kupowali to Dębica i Barum stanowiły 90% rocznych zamówień bo to jeszcze jakieś rozsądne "250" kosztowało zaś Conti, Dunlop czy GoogYear pow 400zł detal za sztukę.
Dzisiaj w danym rozmiarze mamy wybór:
- za 200zł chinol czy za 220 Fulda, Kleber itp
Z tym że jak znam politykę marketingu koncernów to nikt tam "ze swoich" nie dokłada. Chcesz tanio - będzie tanio i tak na prawdę kupujesz jedynie napis na oponie bo ta parametrami nie odbiega od Dębicy, Baruma, Fuldy i Klebera.
Co do napisu "made in france": Micheliny produkowane w Olsztynie mają to samo tłoczone na oponach - a produkowane w Olsztynie. Podobne problemy ze sprzedażą miał fiński Nokian kiedy zaczął umieszczać na oponach made in Russia (gdzie ma największą fabrykę) robiącą klasę budżet. Tylko klasa premium jest produkowana w Finlandii. Podobnie robi Michelin, Conti i cała reszta wielkich, znanych: klasy premium robią u siebie bo tego mało idzie. Klasa budżet to fabryki w RPA, Kongo, Turcji, Polsce, Czechach.
olaf
Posty: 636
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: olaf »

W końcu zdecydowałem się, opony zakupione

DUNLOP 195/65R15 BLURESPONSE . Co do komfortu, spalania, hamowania nie wypowiem się po przejechaniu nastu km, natomiast 68 dB robi wielką różnicę. Opony cichutkie.
Potrzebuję jeszcze kupic dekielki do felg, jak wymierzyć rozmiar ? Średnica otworu czy gdzieś to na felgach jest napisane ?
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: Muniek »

Jak masz oryginalne felgi Mercedesa to szukaj adekwatnych dekielków. Jak nie to dobiera się je z tego co pamiętam po wewnętrznej średnicy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: rekin175 »

Fulda sportcontrol w rozmiarze 235/45/17 ktoś używa z szanownych Panów.
Piotr_K
Posty: 15
Rejestracja: 30 kwie 2016, o 23:21
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Kontakt:

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: Piotr_K »

Piasek pisze: Z tym że jak znam politykę marketingu koncernów to nikt tam "ze swoich" nie dokłada. Chcesz tanio - będzie tanio i tak na prawdę kupujesz jedynie napis na oponie bo ta parametrami nie odbiega od Dębicy, Baruma, Fuldy i Klebera.
Co do napisu "made in france": Micheliny produkowane w Olsztynie mają to samo tłoczone na oponach - a produkowane w Olsztynie.
Moje zdanie jest takie - zdecydowanie lepiej jest kupić budżetową oponę ale nową, świeżą, z jakąś gwarancją - niż w podobnej lub lekko niższej cenie markową używkę z HGW jaką przeszłością bez gwarancji i f-ry. Uzywka bowiem będzie zazwyczaj stara - w wieku niekiedy i ponad 10 lat, rzadko spotyka sie używki roczne.

I nalezy bardzo ostrożnie podchodzić do kategorycznych twierdzeń z testów opon publikowanych w prasie, że niby opony chińskie, tajwańskie, koreańskie sa znacznie gorsze od europejskich odpowiedników.

Swego czasu zrobiono naprawdę rzetelne badania opon. Badanie polegało na tym, ze zakupiono ileś rodzajów gum od różnych producentów - od najtańszej chińszczyzny po najdroższe markowe wyroby. Następnie starannie zdarto napisy na oponach tak by nie było możliwosci poznać jakiej marki jest opona.
Opony w takim stanie wysłano do badań - aby badający nie wiedział kto jest producentem opony.

Wyniki badań pokazały, iż w niektórych klasyfikacjach europejskie opony uznanego producenta są odrobinę lepsze niż chińszczyzna, zaś w innych klasyfikacjach - lepsza jest chińszczyzna.

Wnioski były proste - wszystko jest dość podobne a różnice są niewielkie, najczęściej nie do zauważenia przez przeciętnego kierowcę.
--
2004 ML350, 3.7-V6, M112.970, aut. 722.674.
WDC1631571A552757
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: rekin175 »

Fulda sportcontrol w rozmiarze 235/45/17 . Zakupiłem ale jak się spiszą tego się dopiero dowiem .
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: jacekm7 »

Rekin, śmigam na takich. Zrobiłem na nich 10tys km i jest dobrze. Są bardzo ciche, nowe miały 8.5mm a teraz mają 7.9-8.0. Rozmiar mam taki sam jak Ty :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: rekin175 »

Dzięki to mnie pocieszyłeś :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: Piasek »

Taka ciekawostka ze strony netcar.pl odnośnie coraz powszechniejszego użytkowania opon zimowych przez cały rok:

Wielu kierowców użytkuje opony zimowe latem
uważając to za świetne i ekonomiczne rozwiązanie.
Opinie ekspertów:
Testy przeprowadzone przez firmę Continental
wykazały, że opony zimowe wykorzystywane latem,
wydłużają drogę hamowania o około 6 metrów
.
Pogarszają również sterowność aż o 15%, a także
mają znacznie większe opory toczenia i szybciej
ulegają zużyciu.

W wysokich temperaturach, droga hamowania na
oponach zimowych jest znacznie dłuższa niż na
letnich, zaś sterowność - zauważalnie mniejsza.
Testy przeprowadzone w letnich warunkach wykazały,
że samochód wyposażony w opony zimowe, rozpędzony
do prędkości 100 km/h, do całkowitego zatrzymania
się, potrzebuje około 6 metrów więcej niż pojazd
na kołach z oponami letnimi. To ok. 1,5 długości
samochodu. Pojazd z zimowymi oponami wciąż miał do
wytracenia prędkość 37 km/h, podczas gdy ten
z oponami letnimi już zatrzymał się całkowicie.

Precyzja prowadzenia pojazdu jest również znacznie
mniejsza na zimowych oponach latem, w testach
o około 15% gorsza. O ile manewr wymijania na
oponach letnich przy prędkości 80 km/h nie sprawia
najmniejszych problemów, opony zimowe latem
osiągają punkt krytyczny poniżej 70 km/h.

Opony zimowe szybciej się zużywają a opory
toczenia w wysokich temperaturach są o około 15%
większe niż w przypadku opon letnich. Powoduje to
większe spalanie.

Opony zimowe latem łatwo przegrzać. W wysokich
temperaturach pracy koła i otoczenia (nagrzany
asfalt, temperatura powietrza) guma zimówek
wrażliwsza na wyższe temperatury bezpowrotnie
zmienia swoje własności.

Z powyższych powodów nawet dla osób korzystających
z samochodu głównie w mieście, opony zimowe latem
nie są dobrym rozwiązaniem. Pozorna oszczędność
w postaci braku wydatku na nowe letnie opony
i usługę przełożenia w serwisie oponiarskim szybko
przestanie cieszyć. Zniszczone zimówki przy
kolejnej zimie nie będą dobrze spełniać swej roli,
lub będą wymagały zmiany. W ostatecznym
rozrachunku przełoży się to na mniejszą ilość
łącznie przejechanych kilometrów i wyższy koszt
utrzymania samochodu.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: tonidriver »

a na jesień będzie jakie to one cudowne te zimowe :D
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: Kucza »

Witam...
Michelin CrossClimate 205/55 R16 94 V XL (całoroczne)
Taki pomysł mam... Rozmiar podejdzie do mojej gabloty? Bo 215 o dużo droższe!
Pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Re: Opony-ogólny dylemat na temat opon

Post autor: jacekm7 »

Podejdzie, ale będzie słabo wyglądać :(
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości