W210 300TD by Imker

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ziomek30
Posty: 3
Rejestracja: 17 lut 2016, o 23:31

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: ziomek30 »

świetne autko:) zadbane. życzę szerokości:)

szambo-eko-betonowe.pl/swietokrzyskie/
Ostatnio zmieniony 2 cze 2016, o 16:15 przez ziomek30, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Piasek »

Imker pisze: 1. pięknięte 3 felgi stalowe (tak stalowe ) pękły między oczkami ( okazało się że kupiłem jakiś feler, były ORI )
kolega na zimowych w A8 miał podobnie. Po 2 sezonach przy zdejmowaniu zauważył że felgi mają pęknięcia między otworami. Wychodzi na to że nie bez powodu do dużych limuzyn stosują wielkie alu. Węższe i mniejsze stalówki na zimę (aby poprawić trakcję) nie wytrzymują obciążeń (ciężar auta, wysokie prędkości i tłuczenie po dziurach)
Imker pisze: 2. rozszczelniła się chłodnica ( 400 km przejechane bez wody przy 35 st upale ) twarda sztuka bo nic się nie stało, chłodnice zamiast wymienić dałem pospawać przed wyjazdem;/;/;/ ( kto oszczędza dwa razy płaci )
Święta prawda - zwłaszcza że fabrycznie nowa w zamienniku nie kosztuje jakichs abstrakcji a poza bezpieczeństwem i psychicznym komfortem jeszcze piecowi na zdrowie wyjdzie zwłaszcza jak ktoś tak jak Ty eksploatuje auto.
Imker pisze: W S210 2.5 turbo
1. koło Hanoweru (DE ) dokładnie 622 km od domu, okazało się że przestaje ładować.
Ten Hanover to jakieś fatum na ładowanie Merców z Polski. Ja w swoim miałem to samo. Diody prostownicze się "wyprostowały" i altek napier... 21-24V prądu zmiennego :) Ale wróciłem ponad 600km do domu. Aku (jeszcze ori) ugotowany ale wrócił. Mechaniko-elektryk wymienił mi płytkę prostowniczą wraz z regulatorem i szczotkotrzymaczem na ori Boscha + nowy aku i ładowanie jak w fabrycznie nowym. A cała awaria to prawdopodobnie skutki odpalania na kable albo z agregatu rozruchowego gdzieś kiedyś.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: kakadu »

Piasek pisze: 1. koło Hanoweru (DE ) dokładnie 622 km od domu, okazało się że przestaje ładować.
Ten Hanover to jakieś fatum na ładowanie Merców z Polski. Ja w swoim miałem to samo. Diody prostownicze się "wyprostowały" i altek napier... 21-24V prądu zmiennego :) Ale wróciłem ponad 600km do domu. [/quote]


A trzeba był do kolegi podjechać miałbyś 280 km i by się za 50 EUR altek wymieniło. :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Piasek »

Generalnie wyznaję zasadę: jeżeli nie jestem w stanie sam tego naprawić gdzieś na postoju - jadę dopóki jedzie.
A dojechał bez problemu do samego domu :D
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Imker »

No kakadu żebym ja to wiedział :D średnio co tydzień tamtędy jeżdżę :)

Piasek ja również liczę głównie na swoje siły :D mi pizgły 3 felgi ( 2 w drodze ) musiałem czekać na jeden zapas za Żninem bo już dalej nie dało się dojechać a trzecia na wulkanizacji okazała się też pęknięta ;/
po tym zdarzeniu miałem przez jakiś czas dwa zapasy na pokładzie 1 dodatkowy aku , 3 skrzynki narzędziowe i 10 L ropy :D:D, chociaż skrzynki dalej wożę i ropkę bo nigdy nic nie wiadomo.
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Piasek »

Imker pisze:10 L ropy
Kumpel z paliwem miał niezłą przeprawę. Jak się tankował w PL to brał na pake (bus) 25L ropki dzięki czemu robił cały dystans bez tankowania (chodziło o to żeby nie składać do skarbowego specjalnej deklaracji rozliczającej zakupy zagraniczne za jedną głupią fakturę na 20L ON) i któregoś razu miał kontrolę przy której zakwestionowali przewożone paliwo (wolno tylko 5L w specjalnym baniaku).
I teraz tak:
- dalej go nie puszczą z tym paliwem bo nie wolno
- wlać mu tego do zbiornika nie wolno bo przepisy zabraniają tankowania pojazdów z takich opakowań
- wylać mu tego nie wolno
- przekazać komuś podobnie - nikt nie weźmie
- jedynie zostawić na stacji paliw na której go kontrolowali ale stacja nie przyjmie tego.
Po 3h negocjacji z jakimś kierownikiem stacji, 100 telefonach, zameldowali mu że mogą to paliwo przyjąć do utylizacji ale to będzie go kosztowało (chyba 450 euro) jak dobrze pamiętam.
Po prostu na siłę chcieli go za coś upier... i się uwzięli że za coś mu wypiszą mandat.
No i sobota koło 22giej, my na grillu, piwka i takie klimaty a ten dzwoni że go trzymają i opowiada historię... Oczywiście pijany polak dokona cudów, zaś grupka pijanych polaków zwojuje świat :D kazaliśmy mu iść na stację i kupić 5L pojemnik na paliwo - jedyny dopuszczony prawem do użytku. Następnie wleźć na busa (sporo musiał wyładować) zamknąć drzwi i przelewać z bańki 30tki do 5tki z której to już mógł tankować pojazd zgodnie z prawem (ponieważ nie ma limitu liczby tankowań z 5tki). Jak również zgodnie z przepisami na własnym pojeździe mógł dokonać przelewu paliwa bo policja nie ma prawa ingerować w to co robisz w swoim samochodzie. Ale tak go pilnowali że krok w krok z latarką za nim chodzili czy chociaż kropelka gdzieś spadnie. W ten sposób zalał 15L do swojego i problem bo i tak 5 jeszcze za dużo zostało ale akurat napatoczyła się jakaś polska laweta, podszedł pogadał i wlał kolesiowi 5L w gratisie dzięki czemu zostały mu w aucie 5L dozwolone prawem w dopuszczonym przepisami 5L kanisterku i niestety musieli go puścić... A byli tacy wkur... że nie podał mu dokumentów do ręki tylko wrzucił wszystkie do samochodu na siedzenie przez otwarte okno.
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Imker »

słuchaj ja ostatnio miałem kontrolę celną w niemczech i się sam z ciekawości zapytałem ile mogę mieć paliwka , powiedział że 20 Litrów max w baniaczku

ale jak będą sie mieli dopierdzielić to za wszystko,
najlepsze jest to że w W124 nie miałem przeglądu ( 5 dni zwłoki ) ale niemiec powiedział że jest ok, niemra chiała udawać bohaterkę , nawet zbiornik mi badała:D
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Muniek »

Nawet nie wiedziałem o limitach przewożonej ropy :O Sam wożę kanisterek 5L ON. Dwie skrzynki z narzędziami a do tego w trasy zabieram interfejs diagnostyczny i laptopa proforma. Niestety albo stety - nie miałem jeszcze okazji naprawić na trasie nimi swojego okulara.

Skoro już jesteśmy przy takich tematach - to czy warto wozić te paliwo? Jak zassie powietrze to i tak jednym akumulatorem nie odpowietrzymy układu. Zaciągnąć innym autem najlepiej, ale w trasie ciężko będzie kogoś znaleźć.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Imker »

raz zapowietrzyłem 300te , nie miałem problemu zalałem kilka razy filtr ( nie kręciłem na pałe) jak zgasł zalałem znów filtr aż zaskoczył.

dobrze mieć paliwo bo jak się zagapisz, i nagle okaże się że stacja jest za 50 km, Ty zawsze masz jakiś zapas w razie "w"

jak mogę mieć to od przybytku głowa nie boli, no chyba ze w przypadku ropy jakimś cudem uszkodzi się karnisterek z ropą :D
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: kid »

Też zawsze piątkę mam w trasie. Do tego mam też plaka, autocoma, netbooka, młotek, breche i zapasową gwiazdę na maskę :D
Tylko jeszcze ani razu nic się nie przydało. To się przyda dopiero wtedy jak zapomnisz zabrać takiej skrzynki wyprawowej w trasę :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Imker »

Dokładnie Kid , zawsze tak jest.

ale co zrobić, zbieg okoliczności, złośliwość rzeczy martwych i trafia nas cholera jak coś się stanie :D
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: kakadu »

kid pisze:Też zawsze piątkę mam w trasie. Do tego mam też plaka, autocoma, netbooka, młotek, breche i zapasową gwiazdę na maskę :D
To weź se jeszcze przyczepkę i spawarkę i... to będziesz miał wszystko. :rotfl: :rotfl:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Imker
Posty: 158
Rejestracja: 5 sty 2013, o 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: Imker »

kakadu się śmiej , mam przetwornicę na 220 :D max 1500W :D a w skrzynce boszek lutownica i wiertarka :D

serio :D

trafiła się za 100 od znajomego to wziąłem :)

na dwa kontakty , u mie na budowie nie raz się przydała :) bo jeszcze prądu nie mam.
Obrazek
haki holownicze do aut osobowych i dostawczych.
http://www.bromker-motors.eu

W124 200 D
W210 300 Turbodiesel
S210 250 Turbodiesel
M-B Sprinter 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: kid »

kakadu pisze:
kid pisze:Też zawsze piątkę mam w trasie. Do tego mam też plaka, autocoma, netbooka, młotek, breche i zapasową gwiazdę na maskę :D
To weź se jeszcze przyczepkę i spawarkę i... to będziesz miał wszystko. :rotfl: :rotfl:
Weź, bo jak on kojfnie to Cię będzie nawiedzał :D

Zapomnieliśmy o najlepszym asistans na hitlerlandię :!: :!: :!:
Jak się gwiazda zepsuje (mało realne) to bierzesz telefon, dzwonisz do Kakadu. On podjeżdża ermatikiem, w środku dwie blondyny, w bagażniku 4 uchodźców. Ciapki biorę eklasę na ręce i niosą do najbliższego warsztatu a Ty razem z Pierzastym jedziesz do hotelu i popijając samogona, przegryzając grzybkami - słuchacie z zainteresowaniem co blondynki mają do powiedzenia :hyhy:
Żeby nie było, jest też minus.
Kakadu jak się nachla to będzie gadał jak ma ciężko w pracy. Wtedy należy okazać zrozumienie bo wiadomo jak jest. Też byś się wkurzył jak byś miał głęboki sen i spadł z hamaka. Potem ciężko znowu zasnąć, stąd migreny, stres i krótsze życie. Trzeba w tej sytuacji być kolegą i polać podwójnie.

:D

Kurfafa, to lepsze niż ADAC czy inny starter :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: W210 300TD by Imker

Post autor: kakadu »

Imker pisze:kakadu się śmiej , mam przetwornicę na 220 :D max 1500W :D a w skrzynce boszek lutownica i wiertarka :D

serio :D

trafiła się za 100 od znajomego to wziąłem :)

na dwa kontakty , u mie na budowie nie raz się przydała :) bo jeszcze prądu nie mam.
No to do szczęścia brakuje Ci tylko małej inwertorowej spawarki i zapasowego kielicha pod amora. :hyhy: :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości