co się psuje w elektrycznych dogrzewaczach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Cena dość ciekawa. Ale za tą cenę kupie około 37 używek. Być może trafię na którąś sprawną:Dtonidriver pisze:Gdyby ktoś miał dość zepsutych używek…. http://www.redmars.pl/product-pol-912-D ... W-163.html
Wydaje mi się, że jedyną słuszną próbą sprawdzenia czy dogrzewacz działa, to odpalenie samochodu i trzymania ręką za aluminiową obudowę. Powinna się szybko nagrzać.
No chyba, że mamy kumpla, który ma SD i za friko będzie podpinał auto, bo każdorazowe 50 zł mija się z celem ;P
Z drogi śledzie, bo michasss w w210 jedzie !
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj po 4 letniej męczarni z ubykiem prądu odnalazłem defekt
okazało się że podłączony dogrzewacz ( 2 przewody skręcone na śrubie) robił zwarcie. Prąd zwarcia wynosił 4,5A ! i wystarczał żeby po 7h aku padł do zera i w moim przypadku się zasiarczał ;/
Pytanie - ominełem ten badziew i te dwa owe przewody połączyłem, bo bez połączenia nie miałem ładowania. Teraz ładowanie mam ok 13,3V i jestem w trakcie testu.
Teraz pobór prądu po zamknięciu auta i odczekaniu chwil kilku osiąga 0,19A a nie jak wcześniej ok 3,9A. --- Czy ominięcie podgrzewacza wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika oprócz tego że silnik będzie dłużej się nagrzewał ?
okazało się że podłączony dogrzewacz ( 2 przewody skręcone na śrubie) robił zwarcie. Prąd zwarcia wynosił 4,5A ! i wystarczał żeby po 7h aku padł do zera i w moim przypadku się zasiarczał ;/
Pytanie - ominełem ten badziew i te dwa owe przewody połączyłem, bo bez połączenia nie miałem ładowania. Teraz ładowanie mam ok 13,3V i jestem w trakcie testu.
Teraz pobór prądu po zamknięciu auta i odczekaniu chwil kilku osiąga 0,19A a nie jak wcześniej ok 3,9A. --- Czy ominięcie podgrzewacza wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika oprócz tego że silnik będzie dłużej się nagrzewał ?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
to z tego wynika że dogrzewacz miał już KO. Czy on ma jakiś przekażnik którym jest sterowany czy po prostu zwora w nim była że taki prąd pobierał? jest opcja żeby ominąć cały układ elektroniczny i po prostu prowadząc nową instalację z włącznikiem lub przekaźnikiem odpalać same grzałki we własnym zakresie i "kiedy mi się podoba" sterować pseudo dogrzewaczem ?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Masioe, też kiedyś chciałem ominąć całą zabawę ze sterowaniem i zrobić typowy włącznik. Z tym,że grzałka pracuje z wolnych mocy alternatora czyli raz dostaje więcej prądu a raz mniej. Jeśli zrobisz stały dopływ to alternator może pójść z dymem. Musiałbyś pomierzyć te grzałki i jedną lub dwie odłączyć dla pewności. Resztę podłączyć przez jakiś mocny przekaźnik najlepiej ze sterowaniem czasowym żebyś nie zapomniał tego wyłączyć.
już tak właśnie myślę nad tym bo nie mam zamiaru kupować 3 dogrzewacza i jak się okazuke po chwili ma zwarcie albo jak to koleś mówi że działa w 100%. poszukam gdzieś starego dogrzewacza i weznę go na stół. Jak uda mi się to odpalić z pozytywnym skutkiem to się pochwalę
A tym kneflem z popielniczki to się odpala jakiś przekaźnik do tego czy to sygnał do kompa będzie że ma coś z tym dogrzewaczem zrobić?
Nigdzie nie mogę znaleźć szczegółowego opisu co i jak z nim jest, tzn skąd dostaje impuls czy na małej wtyczce ma być jakieś napięcie? jakie?
A tym kneflem z popielniczki to się odpala jakiś przekaźnik do tego czy to sygnał do kompa będzie że ma coś z tym dogrzewaczem zrobić?
Nigdzie nie mogę znaleźć szczegółowego opisu co i jak z nim jest, tzn skąd dostaje impuls czy na małej wtyczce ma być jakieś napięcie? jakie?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
U mnie webasto spalinowe też wyłącza.tonidriver pisze:Bzdury pisał. Kolega miał w w210 włącznik w popielniczce i nim wyłączał elektryczny dogrzewacz. To samo miałem u siebie. Teraz mam w menu kompa ustawienia.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Panowie. Dogrzewacz to dogrzewacz a webasto to inna bajka. przy dogrzewaczu masz zwykły "szalter" a przy webasto w zaleznosci od wersji 3 przyciski lub jeden i pokretlo zeby regulowac temp.
download.php?id=13
dogrzewacz albo zalaczysz albo wylaczysz innej opcji nie ma
http://www.podrozewkasku.pl/dziubek/merc/przycisk.jpg
5 min na googlach i wszystko wiadome.... jeździta i nie wieta co mata w tych paździeżach
download.php?id=13
dogrzewacz albo zalaczysz albo wylaczysz innej opcji nie ma
http://www.podrozewkasku.pl/dziubek/merc/przycisk.jpg
5 min na googlach i wszystko wiadome.... jeździta i nie wieta co mata w tych paździeżach
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości