co się psuje w elektrycznych dogrzewaczach

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

radzioll, sprawdzić grzałki to każdy może ale uruchomić dogrzewacz za pomocą elektroniki to już problem. Na SD wyjdzie czy działa czy nie.
michasss
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2011, o 15:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michasss »

tonidriver pisze:Gdyby ktoś miał dość zepsutych używek…. http://www.redmars.pl/product-pol-912-D ... W-163.html
Cena dość ciekawa. Ale za tą cenę kupie około 37 używek. Być może trafię na którąś sprawną:D

Wydaje mi się, że jedyną słuszną próbą sprawdzenia czy dogrzewacz działa, to odpalenie samochodu i trzymania ręką za aluminiową obudowę. Powinna się szybko nagrzać.

No chyba, że mamy kumpla, który ma SD i za friko będzie podpinał auto, bo każdorazowe 50 zł mija się z celem ;P
Z drogi śledzie, bo michasss w w210 jedzie !
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

michasss, ale nówka te 10 lat będzie działać a używka w każdej chwili może się poddać. Rozsądna cena za nowy wg. mnie to 500pln
adamss
Posty: 48
Rejestracja: 7 paź 2014, o 21:01
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: adamss »

Płytki z elektroniką nie da rady naprawić. Przegrzewają się punkty lutownicze od grzałek.
Poza tym w tych miejscach płytka zaczyna się przegrzewać i następują upływności w izolacji płytki.
Cóż , dogrzewacz nie jest wieczny, ale cena za nowy jest poroniona.
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Wczoraj po 4 letniej męczarni z ubykiem prądu odnalazłem defekt :D
okazało się że podłączony dogrzewacz ( 2 przewody skręcone na śrubie) robił zwarcie. Prąd zwarcia wynosił 4,5A ! i wystarczał żeby po 7h aku padł do zera i w moim przypadku się zasiarczał ;/
Pytanie - ominełem ten badziew i te dwa owe przewody połączyłem, bo bez połączenia nie miałem ładowania. Teraz ładowanie mam ok 13,3V i jestem w trakcie testu.
Teraz pobór prądu po zamknięciu auta i odczekaniu chwil kilku osiąga 0,19A a nie jak wcześniej ok 3,9A. --- Czy ominięcie podgrzewacza wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika oprócz tego że silnik będzie dłużej się nagrzewał ?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Masioe pisze:bo bez połączenia nie miałem ładowania
bo prąd z alternatora idzie najpierw do podgrzewacza a stamtąd dopiero na akumulator. Nic się działo nie będzie,można jeździć.
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

to z tego wynika że dogrzewacz miał już KO. Czy on ma jakiś przekażnik którym jest sterowany czy po prostu zwora w nim była że taki prąd pobierał? jest opcja żeby ominąć cały układ elektroniczny i po prostu prowadząc nową instalację z włącznikiem lub przekaźnikiem odpalać same grzałki we własnym zakresie i "kiedy mi się podoba" sterować pseudo dogrzewaczem ?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Masioe, też kiedyś chciałem ominąć całą zabawę ze sterowaniem i zrobić typowy włącznik. Z tym,że grzałka pracuje z wolnych mocy alternatora czyli raz dostaje więcej prądu a raz mniej. Jeśli zrobisz stały dopływ to alternator może pójść z dymem. Musiałbyś pomierzyć te grzałki i jedną lub dwie odłączyć dla pewności. Resztę podłączyć przez jakiś mocny przekaźnik najlepiej ze sterowaniem czasowym żebyś nie zapomniał tego wyłączyć.
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

już tak właśnie myślę nad tym bo nie mam zamiaru kupować 3 dogrzewacza i jak się okazuke po chwili ma zwarcie albo jak to koleś mówi że działa w 100%. poszukam gdzieś starego dogrzewacza i weznę go na stół. Jak uda mi się to odpalić z pozytywnym skutkiem to się pochwalę :D

A tym kneflem z popielniczki to się odpala jakiś przekaźnik do tego czy to sygnał do kompa będzie że ma coś z tym dogrzewaczem zrobić?

Nigdzie nie mogę znaleźć szczegółowego opisu co i jak z nim jest, tzn skąd dostaje impuls czy na małej wtyczce ma być jakieś napięcie? jakie?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Też tego szukałem kiedyś i noc napisał,że to jest sterowane sygnałem z kompa. Najlepiej jak wywalisz całą elektronikę z dogrzewacza a grzałki podłączysz jak pisałem wcześniej.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Ktoś kiedyś pisał że wł. w popielniczce steruje tylko webastem spalinowym ,ciekawe ?
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Bzdury pisał. Kolega miał w w210 włącznik w popielniczce i nim wyłączał elektryczny dogrzewacz. To samo miałem u siebie. Teraz mam w menu kompa ustawienia.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Masioe,

Ale to ładowanie 13,3 V to tak trochę mało :hyhy:
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

tonidriver pisze:Bzdury pisał. Kolega miał w w210 włącznik w popielniczce i nim wyłączał elektryczny dogrzewacz. To samo miałem u siebie. Teraz mam w menu kompa ustawienia.
U mnie webasto spalinowe też wyłącza.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Panowie. Dogrzewacz to dogrzewacz a webasto to inna bajka. przy dogrzewaczu masz zwykły "szalter" a przy webasto w zaleznosci od wersji 3 przyciski lub jeden i pokretlo zeby regulowac temp.
download.php?id=13


dogrzewacz albo zalaczysz albo wylaczysz innej opcji nie ma
http://www.podrozewkasku.pl/dziubek/merc/przycisk.jpg

5 min na googlach i wszystko wiadome.... jeździta i nie wieta co mata w tych paździeżach :P
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości