Przełożenia automatów

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Przełożenia automatów

Post autor: robo »

Witajcie ma ktoś rozpiske przełożen poszczególnych wersji automatów i z jakim silnikiem współpracowały?
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Skrzynie automatyczne występujące w Mercedesie W210
Załączniki
W210 ASB.jpg
W210 ASB.jpg (109.13 KiB) Przejrzano 3464 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

fabek pisze:Skrzynie automatyczne występujące w Mercedesie W210
Fajna tabelka ale zależało mi też na przełożeniach poszczególnych biegów.... bo nadal nie wiem czy różni się 722.609 od np 722.616?
Jak możesz to podrzuć mosty i ich przełożenia... :-) dzięki
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

robo do czegoś konkretnego Ci to potrzebne czy tak z nudów ?
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Skrzynie roznia sie przelozeniem (ilością zębów) centralnej planetaki z K1 która łaczy sie z tylną planetarka.
dopsowane do poszczegolnych modeli silnika i i loscia tarczek w B1,B2,B3 to samo K1,K2,K3
Sprzęgło tez jest dopasowywane.

pozdro
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

tonidriver pisze:robo do czegoś konkretnego Ci to potrzebne czy tak z nudów ?
Raczej się nie nudzę....;-) w moim 240 pada skrzynia pewnie bym ja reanimował ale bardzo nie podoba mi się jej zestopniowanie i obroty silnika do prędkości 120km/h to 3000 tyś obrotów. Stąd pomysł wymiany skrzyni i mostu żeby to jakoś inaczej chodziło. Jestem ciekaw właśnie przełożeń skrzyń i mostów właśnie po to żeby to zmienić... a masz takie przełożenia czy tylko pytasz ? :)
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

robo, 3 tyś w benzynie to jakoś 120km/h czyli ok. Na ostatnim biegu wskazówki idą mniej więcej równo więc u Ciebie jak najbardziej w porządku.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

tonidriver pisze:robo, 3 tyś w benzynie to jakoś 120km/h czyli ok. Na ostatnim biegu wskazówki idą mniej więcej równo więc u Ciebie jak najbardziej w porządku.


Tak właśnie jest ale chciałem po eksperymentować. Wszystkie skrzynie maja jednakowy nadbieg....więc tylko sprawa mostu coś może tu zmienić
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

roboto,że obniżysz obroty na 5 biegu nie znaczy,że będzie mniej palił. Będzie słabszy a co za tym idzie będziesz mocniej wciskał pedał gazu itd. Szkoda kasy a jak chcesz niskie spalanie to musisz kupić auto ze skrzynią 7g ale potrzeba do tego od 500Nm wzwyż :)
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

tonidriver pisze:roboto,że obniżysz obroty na 5 biegu nie znaczy,że będzie mniej palił. Będzie słabszy a co za tym idzie będziesz mocniej wciskał pedał gazu itd. Szkoda kasy a jak chcesz niskie spalanie to musisz kupić auto ze skrzynią 7g ale potrzeba do tego od 500Nm wzwyż :)
"Spalanie nie interesuje mnie" .... :D wkurzają wysokie obroty, :zalamany: 260 (trochę inny silnik) już ma inna skrzynie (ciekawe jaki most?) 7G inna bajka, jeździłem, naprawiałem niestety nie w tej budzie, pora poczekać Co do kosztów to nie są to jakieś wielkie pieniądze raczej trzeba dobrze trafić na "dobry" egzemplarz .... robocizna to rozrywka :cwaniak:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

robo,

Jak chcesz poprawiać fabrykę i zmniejszyć obroty, to najlepiej i najprościej zmienić most na szybszy. Wszystkie skrzynie mają w sumie zbliżone przełożenia, za to mosty mają rozpiętość od 2,65 do 3,92, zależnie od silnika i wersji :D
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

ayreon pisze:robo,

Jak chcesz poprawiać fabrykę i zmniejszyć obroty, to najlepiej i najprościej zmienić most na szybszy. Wszystkie skrzynie mają w sumie zbliżone przełożenia, za to mosty mają rozpiętość od 2,65 do 3,92, zależnie od silnika i wersji :D
Tak jest bo i tak nadbieg maja jednakowy wiec pozostaje most, jeszcze jakby się rozpiska trafiła jaki silnik ma jaki most....? 2,65.... 240 pewnie tego nie uciągnie...:-) jak będzie za śmieszną kasę to chętnie wypróbuje... :rotfl:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Po zmianie mostu na nie od tego silnika, skrzynia wysypie blad nieprawidlowego przelozenia biegu i bedzie t.awaryjny takze raczej nie pojezdzisz
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

denis071 pisze:Po zmianie mostu na nie od tego silnika, skrzynia wysypie blad nieprawidlowego przelozenia biegu i bedzie t.awaryjny takze raczej nie pojezdzisz
A jak będzie ASB i most z kompletu?
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Nie probowałem, ale nie sądze
Pozdro
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości