Stuki w przednim zawieszeniu - już nie mam pomysłów co to

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

Ja mam podobny problem. Stuka mi w prawym kole. Jak czasem wjadę w głebszą dziurę lewym kołem, to w prawym też się lekko odzywa. Wymieniłem górny wahacz, łożysko, wcześniej jeszcze łączniki, końcówkę drążka, cały drążek i nic.
Przejechałem się bez prawego amortyzatora - dalej wali. Odkręciłem też prawy łącznik (niestety tylko prawy, bo próbując odkręcić lewy ukręciłem torxa). Też stukało.
Czy może to być wciąż wina stabilizatora - mam na myśli gumy mocujące, czy szukać przyczyny na przykład w gumie między kielichem a sprężyną? I ewentualnie jak to sprawdzić w warunkach domowych, czy pozostaje loteryjna wymiana?
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Zapomniałeś o dolnym wahaczu i jego tulejach, które przeważnie w w210 są do wymiany.

Obrazek
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Panowie najczęstszymi przypadkami stuków w przednim zawieszeniu jest wybity górny wahacz.
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

W pierwszym poscie napisal, ze wymienil gorny wahacz, w dolnym wahaczu oprocz sworznia zdycha tez przednia tuleja, w 2 poprzednich oczkach mialem taki problem, w obecnym prawa tuleja tez domaga sie wymiany - a stuka nawet jak lewym kolem wpadne w jakas dziure.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Rysiek pisze:W pierwszym poscie napisal, ze wymienil gorny wahacz, w dolnym wahaczu oprocz sworznia zdycha tez przednia tuleja, w 2 poprzednich oczkach mialem taki problem, w obecnym prawa tuleja tez domaga sie wymiany - a stuka nawet jak lewym kolem wpadne w jakas dziure.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :)
Jeszcze masz drążek stabilizujący i on tez przenosi drgania na drugą stronę :)
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Nie zadawalem zadnego pytania.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

Jak tylko będę miał środki to zlecę wymianę tulei. Skoro trzeba wyjąć sprężyny przy tej operacji, może pokuszę się o wymianę gum pod kielichami (o ile będzie to potrzebne).
No i tu jest moje pytanie, o którym wspomniałem. Jadąc z odkręconym prawym łącznikiem, a przykręconym lewym i oboma uchwytami stablilizatora do budy może być słyszalne stukanie z prawego uchwytu? Czy raczej to niemożliwa opcja? Zastanawiam się nad tym, bo skoro mam oddać auto na warsztat to czy by tego nie wymienić. A niestety mechanicy i diagności jak zwykle nic nie są w stanie wykryć i zachodzą w swoje puste głowy dlaczego stuka.
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

Sprawdź drążek stabilizujący. Ten gruby biegnący od prawego do lewego koła. W punkatch gdzie są montowane łączniki stabilizatora i w punktach mocowania do podwozia lubi się wycierać. Prosty sposób regeneracji polega na naciągnięciu w tych miejscach koszulki termokurczliwej. Ja tak zrobiłem, dałem nowe gumy i jeżdżę już dwa lata bez stuków.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

No więc tak: wymienione zostały tuleje przedniego wahacza tzw. olejowe (choć na forum ktoś pisał że olejowe to one nie są), łączniki stabilizatora i gumy oraz sworzeń prawy, bo tam właśnie stuka. To wszystko trochę pomogło, auto pięknie się prowadzi, ale na nierównym asfalcie albo zapadniętych studzienkach dalej słychać łupnie takie jak były...
Może jest gdzieś w okolicy przedniego prawego koła jakiś element, który nie wiem, może się obluzowuje i się gdzieś obija? Bo naprawdę w zawieszeniu już wszystko zostało wymienione i nic nie przyniosło poprawy jeśli chodzi o stuki. Czy poduszka silnika może tak pukać na nierównościach?
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Edeh, u mnie z tyłu łupie.. już se dałem spokój z tym bo wszędzie gdzie idę to mnie mają za paranoika :padam:
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

Edeh, amortyzatory sprawdzałeś?
u mnie różni mechanicy i diagności diagnozowali stukanie z przody przez ponad rok, w końcu załamany sam się za to zabrałem.
wyszło, że miałem zużytą górną poduszkę amortyzatora (spłaszczyła się o 4mm). po wymianie zrobiło się lepiej, ale dalej stukało.
okazało się, że mechanik przy wymianie sprężyn zjechał mi gwint na dolnej śrubie amorka i przez to nie był dokręcony.
nowa śruba załatwiła sprawę i w końcu mam błogą ciszę i nie muszę jeździć a radiem podkręconym prawie na max :)
otwórz maskę i bardzo mocno po naciskaj/pobujaj autem góra/dół trzymając za trzon amortyzatora lewego/prawego, jeśli będzie nie halo to poczujesz - może to będzie to.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

Wymienilem te gumeczke, bylo dokladnie jak mowisz, bo byla duzo bardziej plaska w stosunku do nowej, ale dalo to przyslowiowego ch*ja. Zreszts tak jak wczesniej pisalem, jezdzilem z wymontowanym amorem i tez stukalo :(
Moze to cos spoza ukladu zawieszenia, bo kazda naprawa nic nie daje.
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

A może poluzowało się mocowamie dogrzewacza spalinowego. Masz taki pod nadkolem?
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
Awatar użytkownika
Edeh
Posty: 110
Rejestracja: 17 lip 2012, o 22:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Edeh »

Dzieki za wskazowke! Zaraz rozbiore to nadkole, choc ciemno i zimno bo juz nie moge tego wytrzymac. Dogrzewacz chyba mam - to ten co wlacza sie przyciskiem przy popielniczce?
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

Tak. Może się poluzowało mocowanie piecyka, a może rura spalinowa.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości