Stuki w przednim zawieszeniu - już nie mam pomysłów co to
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ja mam podobny problem. Stuka mi w prawym kole. Jak czasem wjadę w głebszą dziurę lewym kołem, to w prawym też się lekko odzywa. Wymieniłem górny wahacz, łożysko, wcześniej jeszcze łączniki, końcówkę drążka, cały drążek i nic.
Przejechałem się bez prawego amortyzatora - dalej wali. Odkręciłem też prawy łącznik (niestety tylko prawy, bo próbując odkręcić lewy ukręciłem torxa). Też stukało.
Czy może to być wciąż wina stabilizatora - mam na myśli gumy mocujące, czy szukać przyczyny na przykład w gumie między kielichem a sprężyną? I ewentualnie jak to sprawdzić w warunkach domowych, czy pozostaje loteryjna wymiana?
Przejechałem się bez prawego amortyzatora - dalej wali. Odkręciłem też prawy łącznik (niestety tylko prawy, bo próbując odkręcić lewy ukręciłem torxa). Też stukało.
Czy może to być wciąż wina stabilizatora - mam na myśli gumy mocujące, czy szukać przyczyny na przykład w gumie między kielichem a sprężyną? I ewentualnie jak to sprawdzić w warunkach domowych, czy pozostaje loteryjna wymiana?
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
W210 200 CDI WDB2100071A930621
W pierwszym poscie napisal, ze wymienil gorny wahacz, w dolnym wahaczu oprocz sworznia zdycha tez przednia tuleja, w 2 poprzednich oczkach mialem taki problem, w obecnym prawa tuleja tez domaga sie wymiany - a stuka nawet jak lewym kolem wpadne w jakas dziure.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanieRysiek pisze:W pierwszym poscie napisal, ze wymienil gorny wahacz, w dolnym wahaczu oprocz sworznia zdycha tez przednia tuleja, w 2 poprzednich oczkach mialem taki problem, w obecnym prawa tuleja tez domaga sie wymiany - a stuka nawet jak lewym kolem wpadne w jakas dziure.
Jeszcze masz drążek stabilizujący i on tez przenosi drgania na drugą stronę
Jak tylko będę miał środki to zlecę wymianę tulei. Skoro trzeba wyjąć sprężyny przy tej operacji, może pokuszę się o wymianę gum pod kielichami (o ile będzie to potrzebne).
No i tu jest moje pytanie, o którym wspomniałem. Jadąc z odkręconym prawym łącznikiem, a przykręconym lewym i oboma uchwytami stablilizatora do budy może być słyszalne stukanie z prawego uchwytu? Czy raczej to niemożliwa opcja? Zastanawiam się nad tym, bo skoro mam oddać auto na warsztat to czy by tego nie wymienić. A niestety mechanicy i diagności jak zwykle nic nie są w stanie wykryć i zachodzą w swoje puste głowy dlaczego stuka.
No i tu jest moje pytanie, o którym wspomniałem. Jadąc z odkręconym prawym łącznikiem, a przykręconym lewym i oboma uchwytami stablilizatora do budy może być słyszalne stukanie z prawego uchwytu? Czy raczej to niemożliwa opcja? Zastanawiam się nad tym, bo skoro mam oddać auto na warsztat to czy by tego nie wymienić. A niestety mechanicy i diagności jak zwykle nic nie są w stanie wykryć i zachodzą w swoje puste głowy dlaczego stuka.
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Sprawdź drążek stabilizujący. Ten gruby biegnący od prawego do lewego koła. W punkatch gdzie są montowane łączniki stabilizatora i w punktach mocowania do podwozia lubi się wycierać. Prosty sposób regeneracji polega na naciągnięciu w tych miejscach koszulki termokurczliwej. Ja tak zrobiłem, dałem nowe gumy i jeżdżę już dwa lata bez stuków.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
No więc tak: wymienione zostały tuleje przedniego wahacza tzw. olejowe (choć na forum ktoś pisał że olejowe to one nie są), łączniki stabilizatora i gumy oraz sworzeń prawy, bo tam właśnie stuka. To wszystko trochę pomogło, auto pięknie się prowadzi, ale na nierównym asfalcie albo zapadniętych studzienkach dalej słychać łupnie takie jak były...
Może jest gdzieś w okolicy przedniego prawego koła jakiś element, który nie wiem, może się obluzowuje i się gdzieś obija? Bo naprawdę w zawieszeniu już wszystko zostało wymienione i nic nie przyniosło poprawy jeśli chodzi o stuki. Czy poduszka silnika może tak pukać na nierównościach?
Może jest gdzieś w okolicy przedniego prawego koła jakiś element, który nie wiem, może się obluzowuje i się gdzieś obija? Bo naprawdę w zawieszeniu już wszystko zostało wymienione i nic nie przyniosło poprawy jeśli chodzi o stuki. Czy poduszka silnika może tak pukać na nierównościach?
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Edeh, amortyzatory sprawdzałeś?
u mnie różni mechanicy i diagności diagnozowali stukanie z przody przez ponad rok, w końcu załamany sam się za to zabrałem.
wyszło, że miałem zużytą górną poduszkę amortyzatora (spłaszczyła się o 4mm). po wymianie zrobiło się lepiej, ale dalej stukało.
okazało się, że mechanik przy wymianie sprężyn zjechał mi gwint na dolnej śrubie amorka i przez to nie był dokręcony.
nowa śruba załatwiła sprawę i w końcu mam błogą ciszę i nie muszę jeździć a radiem podkręconym prawie na max
otwórz maskę i bardzo mocno po naciskaj/pobujaj autem góra/dół trzymając za trzon amortyzatora lewego/prawego, jeśli będzie nie halo to poczujesz - może to będzie to.
u mnie różni mechanicy i diagności diagnozowali stukanie z przody przez ponad rok, w końcu załamany sam się za to zabrałem.
wyszło, że miałem zużytą górną poduszkę amortyzatora (spłaszczyła się o 4mm). po wymianie zrobiło się lepiej, ale dalej stukało.
okazało się, że mechanik przy wymianie sprężyn zjechał mi gwint na dolnej śrubie amorka i przez to nie był dokręcony.
nowa śruba załatwiła sprawę i w końcu mam błogą ciszę i nie muszę jeździć a radiem podkręconym prawie na max
otwórz maskę i bardzo mocno po naciskaj/pobujaj autem góra/dół trzymając za trzon amortyzatora lewego/prawego, jeśli będzie nie halo to poczujesz - może to będzie to.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Wymienilem te gumeczke, bylo dokladnie jak mowisz, bo byla duzo bardziej plaska w stosunku do nowej, ale dalo to przyslowiowego ch*ja. Zreszts tak jak wczesniej pisalem, jezdzilem z wymontowanym amorem i tez stukalo
Moze to cos spoza ukladu zawieszenia, bo kazda naprawa nic nie daje.
Moze to cos spoza ukladu zawieszenia, bo kazda naprawa nic nie daje.
W201 190D WDB2011221F418144 - ex (chcę go z powrotem...)
W210 200 CDI WDB2100071A930621
W210 200 CDI WDB2100071A930621
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości