3.2cdi kopci, ubywa płyn, nie uszczelka

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

KruQ
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2015, o 22:54
Lokalizacja: Rzeszów

3.2cdi kopci, ubywa płyn, nie uszczelka

Post autor: KruQ »

Witam wszystkich
Mam dosc nietypową sytuacje z moim 3.2cdi , którego mam już z miesiac , ale malo jeżdżę , bo mam sluzbowe auta...do rzeczy.
3.2cdi 2001r. 360tys elegance automat
Od jakiegos czasu szukam pomocy w moim temacie lecz nie znalazlem nic podobnego
Obiawy:
Kopci nie na biało nie na czRno lecz szaro
Ubywa plyn chłodniczy , brak wycieków
Oleju nie przybywa jest ladny
Oddalem do mechanikow 1 co odrazu ze uszczelka pod głowicą, po tyg dzwonił gość , że jednak 3 węże od plynu chłodniczego do wymiany i zbiornik płynu chłodzącego bo byl nieszczelny w paru miejscach..auto mniej kopci , ale goscie ze pasuje zregenerowac turbo i uklad wyczyścić okej , ale mówię że to przemyśle
Zawiozłem do kolegi , aby sprawdzil turbo czy nie leje i w jakim stanie jest...
Turbo ladne suche , pare kropli oleju , lopatki sztywne bez luzów
Kolega mowi zeby nie robic turba tylko jak cos uklad przeczyscic icka itp, wezyk od odmy byl lekko pekniety i narazie do sprawdzenia tasma go skrecil..
Dalej nie mamy pomyslu gdzie moze plyn uciekac i dlaczego kopci..
Uszcelka podobno ok..
Zawory od podcisnienia tez wymieniłem, bo poprzedni właściciel mowil ze przez to kopci..
I dalej nic...
Auto grzeje , chlodzi, nagrzewica nie leje sucho pod dywanikami.
Przy bardzo spokojnej jezdzie nie kopci, lecz po kilkukrotym depnięciu zaczyna kopcic i od tego momentu dymi
Czy może miec coś z tym wspólnego chłodnica EGR , ,ktora jest zasilana plynem chlodzacym?
Na zimnym nawet przy odpaleniu niezakopci
Nie ma problemow z odpaleniem i praca silnika oraz mocą
Temperatura silnika podczas jazdy w normie czyli delikatnie ponad 80
Pomoże ktoś?
Pozdrawiam
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

KruQ pisze: wspólnego chłodnica EGR
Jeżeli już sprawdziłeś wszystko to zobacz to choć jak EGR to powinno na jałowym?

a na SD byłeś?
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

KruQ, Jeśli ci ciśnienie w układzie chłodzenia nie wzrasta że wyrzuca płyn, niema płynu chłodniczego w oleju ani oleju w płynie to uszczelka pod głowicą jest ok.
Ja bym obstawiał ERG i turbinę.
Na pewno na niskich obrotach nie kopci przy uszkodzonej turbinie!
Turbinę już przerabiałem :(
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
eXpr3sS
Posty: 35
Rejestracja: 9 maja 2015, o 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eXpr3sS »

może nie ma to nic wspólnego z kopceniem , ale mi uciekał płyn chłodzący i też nie było żadnych wycieków, okazało się że korek nie puszczał i ciśnienie wywalało gdzies płyn.
Kupiłem nowy korek i przestało , ale okazało sie że po tygodniu znowu ten nowy korek przestał puszczać a nie mam już paragonu to teraz jezdze na dokręconym 3/4 i jest wszystko ok.
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

Prawie że identyczny problem miałem w VW T5 2.5 Tdi
Okazała się winna pompa wody
jasak
Posty: 15
Rejestracja: 9 kwie 2009, o 14:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jasak »

Typowym objawem pękniętej uszczelki pod głowicą jest obecność pęcherzyków gazu w zbiorniczku płynu chłodzącego.
Co się tyczy dymienia, proponuję czyszczenie EGR i kolektora dolotowego. Przy okazji należy sprawdzić stan i pracę klapek rezonansowych. Pewnie nie znasz dokładnie przeszłości auta, więc zastosowanie płukanki do diesela nie zawadzi.
W210 220 CDI 2001
WDB2100061B453939
W221 S500 4MATIC
WDD2210861A267239
KruQ
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2015, o 22:54
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: KruQ »

Auto umówione na 14.09 do fachowców z Rzeszowa, którzy specjalizują się mercami od 15lat. Gość mówił przez tel, że może być uszczelka, ale z doświadczenia wie ze jest różnie i musi sobie wszystko sam posprawdzac i powie co jest do roboty..
Jeśli uszczelka to 2 tys.. I daje gwarancję na przebieg.. Wiec wydaje się solidna firmA
Zrobią to napisze co i jak
👍
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

KruQ, jak mówisz o fachowcach z firmy Motofach, może szefowie coś wiedza, ale maja straszna rotacje pracowników. wiem bo kiedyś serwisowałem tam auto.

Jesli chcesz kogoś sprawdzonego z Rzeszowa, to pisz na PW :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
KruQ
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2015, o 22:54
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: KruQ »

Rotacja Rotacja ale sam właściciel ma niby go naprawiać, a nie pracownicy ;-)
W wolnej chwili kolega przyjechał podłączyć swojego kompa i wypluło następujące błędy...
B1482
B1010
B1315-03
B1664-008 po wykasowaniu dalej jest
P1482-064
P1481-002
P0100-064
P0100-128
P1664-001 po wykasowaniu dalej jest
P1403-008 po wykasowaniu dalej jest
P1403-032
P1222-002
P1482-001
P1482-004
P1482-032
P1664-008

Bledy
B1664-008 podgrzewacz elektryczny wody
P1403-008 przerwa w obwodzie recyrkulacji gazów spalinowych

Te 2 błędy dają do myślenia czemu płyn ucieka i kopci ...
Błędy po wykasowaniu są nadal, zanim auto pojedzie do mechanika sprawdzę jeszcze ta chłodniczke egr-u czy ona nie jest gdzieś uszkodzona, wieczorem jadę na kanał i będę pisał
Hej!


Powitać!
Uwierzcie ,albo nie... wczoraj jade do znajomego na kanał... cały czas auto katowałem ,żeby go zagrzać.. temp doszła do 80stopni.. i NIC! zero dymu! przy redukcji lekki czarny dymek(norma), płyn chłodniczy nie ubywa! ,a więc nie rozkręcaliśmy tej chłodniczki EGR-u ,a oczywiście nie pamiętam czy pisałem ,ale EGR został wyczyszczony bo był straszny syf..
nie możliwe ,żeby sam się naprawił...
dzisiaj wyjeżdżając z sklepu SZIK zakopcił mi na biało ,a wiec znowu but ,but i patrze ,czy będzie dalej dymił i nic! ,stan płynu chłodniczego ok nic nie ubyło!
nie mam pojęcia co jest może coś było przytkane i w końcu wydmuchało to?
kurde nie wiem...
będe pisał co i jak dalej..

pozdrawiam HEJ! :)

[ Dodano: 2015-09-05, 15:32 ]
wizyta u kolejnego szpeca...
jade do niego auto ani nie zakopci ,dystans około 20km
mówie mu co i jak się dzieje..wsiadamy jedziemy.. gość butuje auto..po wciśnięciu kick down wyskakuje błąd EPC..i auto zaczyna kopcić na biało..przejechaliśmy z 10km..
wracamy na warsztat..auto przestaje kopcić..i zagadka..
gościu mówi ,że może się jakiś wtrysk zawieszać i proponuje sprawdzenie wtrysków komputerowo koszt 1 to około 80zł..
będziemy sprawdzać..
ale to już nie dzisiaj ;)
miłego weekendu ;)

[ Dodano: 2015-09-15, 19:22 ]
yellowstone2012, miales racje uszkodzona byla pompa wody..
Chlopaki porobili wszystko w aucie i smiga teraz ladnie ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości