Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

denis071, sprawdziłem auto na SD, wyskoczyły błędy komunikacji silnik-skrzynia, więc chyba to nie te czujniki. Błędy skasowane, a skrzynia co kilkanaście kilometrów przy jeździe ze stałą prędkością potrafi zredukować bieg i trzymać go póki nie zwolnię, wtedy normalnie zmienia. Ktoś ma pomysł? Mechanik sugeruje, że to coś z elektryką, a nie samą skrzynią.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Chyba mechanik ma rację. Niech sprawdzi wakuometrem, jak zachowuje się układ pneumatyczny, na biegu jałowym i podczas obciążenia.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Oj,to chyba nie w tej skrzyni.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

hammond24 pisze:Oj,to chyba nie w tej skrzyni.
Tu nie chodzi o skrzynię, jak silnik traci parametry, to skrzynia się dostosuje.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

zgadza się
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
wodii
Posty: 110
Rejestracja: 1 wrz 2014, o 12:54
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: wodii »

Witam ponownie.

Po wakacyjnym serwisie ASB skrzynia pracowała idealnie. Do czasu...
Tydzień temu, w trakcie podjazdu ślimakiem w Centrum Handlowym pękła mi półoś prawa w miejscu przylegania gumy przegubu od strony piasty. Element został wymieniony na używany.
Aktualnie skrzynia posiada tylko 2 bieg :zalamany: pozostałe rzeczy działają prawidłowo: ABS, ASR, tempomat. W trakcie jazdy na D i 3 rozpędza się i w momencie puszczenia pedału gazu toczy się tak jak by był na luzie, a w momencie przełączenia ręcznie na 2 po rozpędzeniu i odjęciu gazu hamuje silnikiem.
Typ skrzyni 722.438, byłem w 2 różnych miejscach na SD, brak komunikacji ze skrzynią. Organoleptycznie sprawdziłem linkę, 2 przewody podciśnieniowe, oraz wiązkę elektryczną - sucho i bez zastrzeżeń.

Jakieś pomysły??
VIN - WDB2102161B469355 E270CDI
EX - WDB2100201A249483 E300D
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Sprawdzić dobrze wszystkie podciśnienia, spróbować regulacji linką, sprawdzić modulator. 722.4 to prosta i fajna skrzynka, trocha lat już ma, może przyszedł jej czas...
:hyhy:
Obrazek
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

wodii, WojtekS85 miał podobny problem, wymiana czujnika w skrzyni + czyszczenie płyty i jak się nie mylę sterownika skrzyni załatwiła problem :D
Awatar użytkownika
wodii
Posty: 110
Rejestracja: 1 wrz 2014, o 12:54
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: wodii »

Jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni, czuje że coś w środku mechanicznie p....ło w trakcie pęknięcia półosi. Na tyle na ile się znam to posprawdzałem podciśnienia-wszystko prawidłowo, wypinałem linkę obok skrzynki bezpieczników, zero reakcji. Nie znam się na budowie, ale czy jakiś element może trzymać ten 2 bieg i nie dać przełączyć?? Czy to normalne że SD nie może skomunikować się z ASB bo jest ona starego typu?

[ Dodano: 2015-12-07, 13:21 ]
Przemaglowałem problem kolegi "WojtekS85", niestety on ma skrzynie 5tkę 722.6 :zawstydzony:
Może ktoś kojarzy jak to w środku wygląda, bo moja wiedza odnośnie naprawy skrzyń biegów zatrzymała się na skrzyni silnika Wiatra w WSK 175 :/

Mechanik nie podejmował się rozbierania skrzyni, kupiłem drugą używaną. Po regulacji chodzi znakomicie. Planuje na wiosnę serwis - wymiana oleju, filtra, uszczelki.
VIN - WDB2102161B469355 E270CDI
EX - WDB2100201A249483 E300D
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

kmtaxi pisze:Chyba mechanik ma rację. Niech sprawdzi wakuometrem, jak zachowuje się układ pneumatyczny, na biegu jałowym i podczas obciążenia.
Byłem w warsztacie na Regulskiej w Warszawie. Zajrzeli do płyty sterującej i wylali z niej jakieś 300ml oleju :szok: Skrzynia działa teraz normalnie. :)
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Kociu
Posty: 26
Rejestracja: 23 sie 2015, o 12:28
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Kociu »

U mnie od tygodnia zaczęłło się coś z automatem e200 1996 r.2.0 benzyna,podczas jazdy bardzo delikatnie zmienia biegi,niby w porządku,ale stał się bardziej mułowaty i dochodzi maksymalnie do 90 na godzinę,a jak pedał wcisnę do końca to obrotomierz się wkręca ale nadal jedzie 90,pedał puszczam i dalej ciągnie,olej w skrzyni pełny stan,w silniku też,nie kopci nie dymi 220000 przejechane,od kupna zrobiłem 6000,spróbuję wymienić olej z filtrem i uszczelką,po mieście nie ma problemu,ale na trasę nie wyjadę,załamka :zalamany: :zalamany:
Kociu
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Kociu chyba taniej na komputer będzie podjechać niż na pałę oleje wymieniać.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Piotrossy, Zajrzeli do sterownika, a nie do płyty sterującej. To jeszcze należy wymienić złącze elektryczne wychodzące ze skrzyni. Ten olej do sterownika dostaje się po przewodzie właśnie z tego złącza.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Kociu
Posty: 26
Rejestracja: 23 sie 2015, o 12:28
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Kociu »

Tonidriver,masz rację,najpierw na kompa pojadę,
Kociu
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

kmtaxi pisze:Piotrossy, Zajrzeli do sterownika, a nie do płyty sterującej. To jeszcze należy wymienić złącze elektryczne wychodzące ze skrzyni. Ten olej do sterownika dostaje się po przewodzie właśnie z tego złącza.
O właśnie, do sterownika, dzięki za poprawienie. :) Złącze było wymienione, tylko nikt nie zajrzał do sterownika, aby tego oleju się pozbyć.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości