skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

sebastian1000
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2009, o 14:38
Lokalizacja: łódź

skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min

Post autor: sebastian1000 »

Witam szanownych kolegów serdecznie, mam takie pytanko od kilku dni mam taki problem z asb w moim e 320 cdi, mianowicie skrzynia zaczeła zmieniac biegi dopiero powyzej 3000 obr/min, olej wymieniony.
raz jes dobrze a raz źle, cos zaczyna mu dolegać i poźno zmienia biegi
proszę o pomoc
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Ja się podłączam do pytani, ponieważ u mnie jest to samo.od niedawna go mam i myślałem, ze tak jest.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
roberts150

Re: skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/m

Post autor: roberts150 »

sebastian1000 pisze:Witam szanownych kolegów serdecznie, mam takie pytanko od kilku dni mam taki problem z asb w moim e 320 cdi, mianowicie skrzynia zaczeła zmieniac biegi dopiero powyzej 3000 obr/min, olej wymieniony.
raz jes dobrze a raz źle, cos zaczyna mu dolegać i poźno zmienia biegi
proszę o pomoc
Podaj więcej informacji ! Czy usterka pojawiła się przed , czy po wspomnianej wymianie oleju ?
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

i jakim olejem została zalana /? I CZY STAN OLEJU DOBRY
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
sebastian1000
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2009, o 14:38
Lokalizacja: łódź

skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min

Post autor: sebastian1000 »

"usterka" pojawiła sie przed wymianą. wymieniłem olej gdyż słyszłałem ze zużyty olej moze być właśnie przyczyną. olej kupowany w aso, oryginalny mercedesowski.
rano po odpaleniu jest ok, czasem nawet sie zdaza caly dzien przejezdzic bez problemow, a czasem w ciagu dnia problem sie pojawia
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

pod SD podpiołes auto celem zczytania ewentualnych błedów ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Sprawdź na przełączniku W/S czy jest jakaś zmiana.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
sebastian1000
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2009, o 14:38
Lokalizacja: łódź

skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min

Post autor: sebastian1000 »

podpiety pod komputer nie pokauje zadnych bledow
stan oleju sprawdzany przez wymieniajacy go warsztat dzien po zmianie, stan ok

[ Dodano: 2010-05-11, 16:33 ]
koledzy ponawiam temat i prosze ponownie o pomoc
Dodam iz opisana sytuacja ma miejsce gdy silnik osiaga wysoką tempereature, np podczas dlugiej jazdy po miescie lub stojac w korkach. Moze ma to jakies znaczenie ?????????????????????????????
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie zakładaj tego tematu drugi raz.Człowiek który Twój samochód diagnozował coś przeoczył.
Zwykle dzieje się taka sytuacja gdy skrzynia nie może się dogadać z silnikiem i trakcją poprzez szynę CAN, a więc należy na SD przeszukać inne moduły w poszukiwaniu błędu.
Oczywiście może to być również błąd wewnętrzny skrzyni jej sterownika lub połączeń.
Wszystko na SD.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

Ja mam podobny efekt, ale przy zimnym silniku.
Na zimnym (teraz kiedy na zewnatrz jest stosunkowo cieplo) skrzynia przeciaga mi do 3 tys obrotow.
Po kilku km sytuacja sie poprawia, ale... po kilkudziesieciu przejechanych km zaczyna mi szarpac przy redukcji z 3 na 2 i na 1 oraz w gore do 3 biegu. . .

I jeszcze jedno co mnie przerazilo, ostatnio rozpedzilem sie na obwodnicy do okolo 140 - 150 km/h i nagle podczas jednostajnej predkosci redukcja bez zadnej przyczyny - odrazu mi sie odechcialo takiej predkosci. . .

Co moze byc grane z moja skrzynia?
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

daniel_gsm pisze:Ja mam podobny efekt, ale przy zimnym silniku.
Na zimnym (teraz kiedy na zewnatrz jest stosunkowo cieplo) skrzynia przeciaga mi do 3 tys obrotow.
Po kilku km sytuacja sie poprawia, ale... po kilkudziesieciu przejechanych km zaczyna mi szarpac przy redukcji z 3 na 2 i na 1 oraz w gore do 3 biegu. . .

I jeszcze jedno co mnie przerazilo, ostatnio rozpedzilem sie na obwodnicy do okolo 140 - 150 km/h i nagle podczas jednostajnej predkosci redukcja bez zadnej przyczyny - odrazu mi sie odechcialo takiej predkosci. . .

Co moze byc grane z moja skrzynia?
To że trochę przeciąga na zimnej skrzyni to jest ok. Po to jest żeby szybciej olej się rozgrzał.

Co do drugiego problemu to ja miałem podobnie przy redukcji z 3 na 2 i do tego miałem ślizg z 2 na 3. Było to spowodowane uszkodzeniem mechanicznym skrzyni. Jakaś tuleja hamująca czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Efekt nieplanowanej redukcji to może być awaria elektryczna lewarka, tulejka wybita na cięgle
lewarka.Zakłócenia z licznika, uszkodzona kość przejściowa do skrzyni biegów i wiele innych
rzadziej występujących usterek.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

U mojego kumpla w bmw też tak niespodziewanie zmieniał biegi przy takiej prędkości (140-150 nagle redukował) i okazało się że przyczyną był CZUJNIK OD ABS!!!!
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
bebech
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:53
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: bebech »

Witam mam taki sam problem z ASB po rozgrzaniu podczas jazdy w mieście zaczyna zmieniać biegi dopiero po przekroczeniu 3 tyś obrotów redukuje przy 2 tyś . Bieg na wyższy mogę przełączyć ręcznie !!
ale po chwili znów redukuje !!!! .Brak jakichkolwiek błędów . Wymieniłem olej filtr , płytę sterującą ASB , sytuacja bez zmian . Wymieniłem również główny sterownik od skrzyni ponieważ jak się okazało był zalany olejem !!!! nie mam pojęcia skąd się tam znalazł , ponoć jak powiedział diagnosta " wiązka od sterownika ma kontakt z olejem w gnieździe przy skrzyni " . Nowy sterownik został przyuczony i niby miało być ok ale jest lipa .
Proszę o podpowiedz co dalej mam z tym zrobić co jeszcze wymienić !!
Co może być przyczyną takiej sytuacji .
Czy może w ASO to zdiagnozują !!!?????
Pozdrawiam Michał
VIN - WDB2102261B438078
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

bebech pisze:Witam mam taki sam problem z ASB po rozgrzaniu podczas jazdy w mieście zaczyna zmieniać biegi dopiero po przekroczeniu 3 tyś obrotów redukuje przy 2 tyś . Bieg na wyższy mogę przełączyć ręcznie !!
ale po chwili znów redukuje !!!! .Brak jakichkolwiek błędów . Wymieniłem olej filtr , płytę sterującą ASB , sytuacja bez zmian . Wymieniłem również główny sterownik od skrzyni ponieważ jak się okazało był zalany olejem !!!! nie mam pojęcia skąd się tam znalazł , ponoć jak powiedział diagnosta " wiązka od sterownika ma kontakt z olejem w gnieździe przy skrzyni " . Nowy sterownik został przyuczony i niby miało być ok ale jest lipa .
Proszę o podpowiedz co dalej mam z tym zrobić co jeszcze wymienić !!
Co może być przyczyną takiej sytuacji .
Czy może w ASO to zdiagnozują !!!?????
Pozdrawiam Michał
Zgłoś się do tego kolegi, jest z Twoich stron, może pomoże:

denis071

:)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości