skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 cze 2009, o 14:38
- Lokalizacja: łódź
skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min
Witam szanownych kolegów serdecznie, mam takie pytanko od kilku dni mam taki problem z asb w moim e 320 cdi, mianowicie skrzynia zaczeła zmieniac biegi dopiero powyzej 3000 obr/min, olej wymieniony.
raz jes dobrze a raz źle, cos zaczyna mu dolegać i poźno zmienia biegi
proszę o pomoc
raz jes dobrze a raz źle, cos zaczyna mu dolegać i poźno zmienia biegi
proszę o pomoc
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Ja się podłączam do pytani, ponieważ u mnie jest to samo.od niedawna go mam i myślałem, ze tak jest.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Re: skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/m
Podaj więcej informacji ! Czy usterka pojawiła się przed , czy po wspomnianej wymianie oleju ?sebastian1000 pisze:Witam szanownych kolegów serdecznie, mam takie pytanko od kilku dni mam taki problem z asb w moim e 320 cdi, mianowicie skrzynia zaczeła zmieniac biegi dopiero powyzej 3000 obr/min, olej wymieniony.
raz jes dobrze a raz źle, cos zaczyna mu dolegać i poźno zmienia biegi
proszę o pomoc
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 cze 2009, o 14:38
- Lokalizacja: łódź
skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min
"usterka" pojawiła sie przed wymianą. wymieniłem olej gdyż słyszłałem ze zużyty olej moze być właśnie przyczyną. olej kupowany w aso, oryginalny mercedesowski.
rano po odpaleniu jest ok, czasem nawet sie zdaza caly dzien przejezdzic bez problemow, a czasem w ciagu dnia problem sie pojawia
rano po odpaleniu jest ok, czasem nawet sie zdaza caly dzien przejezdzic bez problemow, a czasem w ciagu dnia problem sie pojawia
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 cze 2009, o 14:38
- Lokalizacja: łódź
skrzynia automat 320 cdi wysoko zmienia biegi 3500 obr/min
podpiety pod komputer nie pokauje zadnych bledow
stan oleju sprawdzany przez wymieniajacy go warsztat dzien po zmianie, stan ok
[ Dodano: 2010-05-11, 16:33 ]
koledzy ponawiam temat i prosze ponownie o pomoc
Dodam iz opisana sytuacja ma miejsce gdy silnik osiaga wysoką tempereature, np podczas dlugiej jazdy po miescie lub stojac w korkach. Moze ma to jakies znaczenie ?????????????????????????????
stan oleju sprawdzany przez wymieniajacy go warsztat dzien po zmianie, stan ok
[ Dodano: 2010-05-11, 16:33 ]
koledzy ponawiam temat i prosze ponownie o pomoc
Dodam iz opisana sytuacja ma miejsce gdy silnik osiaga wysoką tempereature, np podczas dlugiej jazdy po miescie lub stojac w korkach. Moze ma to jakies znaczenie ?????????????????????????????
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Nie zakładaj tego tematu drugi raz.Człowiek który Twój samochód diagnozował coś przeoczył.
Zwykle dzieje się taka sytuacja gdy skrzynia nie może się dogadać z silnikiem i trakcją poprzez szynę CAN, a więc należy na SD przeszukać inne moduły w poszukiwaniu błędu.
Oczywiście może to być również błąd wewnętrzny skrzyni jej sterownika lub połączeń.
Wszystko na SD.
Zwykle dzieje się taka sytuacja gdy skrzynia nie może się dogadać z silnikiem i trakcją poprzez szynę CAN, a więc należy na SD przeszukać inne moduły w poszukiwaniu błędu.
Oczywiście może to być również błąd wewnętrzny skrzyni jej sterownika lub połączeń.
Wszystko na SD.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam podobny efekt, ale przy zimnym silniku.
Na zimnym (teraz kiedy na zewnatrz jest stosunkowo cieplo) skrzynia przeciaga mi do 3 tys obrotow.
Po kilku km sytuacja sie poprawia, ale... po kilkudziesieciu przejechanych km zaczyna mi szarpac przy redukcji z 3 na 2 i na 1 oraz w gore do 3 biegu. . .
I jeszcze jedno co mnie przerazilo, ostatnio rozpedzilem sie na obwodnicy do okolo 140 - 150 km/h i nagle podczas jednostajnej predkosci redukcja bez zadnej przyczyny - odrazu mi sie odechcialo takiej predkosci. . .
Co moze byc grane z moja skrzynia?
Na zimnym (teraz kiedy na zewnatrz jest stosunkowo cieplo) skrzynia przeciaga mi do 3 tys obrotow.
Po kilku km sytuacja sie poprawia, ale... po kilkudziesieciu przejechanych km zaczyna mi szarpac przy redukcji z 3 na 2 i na 1 oraz w gore do 3 biegu. . .
I jeszcze jedno co mnie przerazilo, ostatnio rozpedzilem sie na obwodnicy do okolo 140 - 150 km/h i nagle podczas jednostajnej predkosci redukcja bez zadnej przyczyny - odrazu mi sie odechcialo takiej predkosci. . .
Co moze byc grane z moja skrzynia?
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
To że trochę przeciąga na zimnej skrzyni to jest ok. Po to jest żeby szybciej olej się rozgrzał.daniel_gsm pisze:Ja mam podobny efekt, ale przy zimnym silniku.
Na zimnym (teraz kiedy na zewnatrz jest stosunkowo cieplo) skrzynia przeciaga mi do 3 tys obrotow.
Po kilku km sytuacja sie poprawia, ale... po kilkudziesieciu przejechanych km zaczyna mi szarpac przy redukcji z 3 na 2 i na 1 oraz w gore do 3 biegu. . .
I jeszcze jedno co mnie przerazilo, ostatnio rozpedzilem sie na obwodnicy do okolo 140 - 150 km/h i nagle podczas jednostajnej predkosci redukcja bez zadnej przyczyny - odrazu mi sie odechcialo takiej predkosci. . .
Co moze byc grane z moja skrzynia?
Co do drugiego problemu to ja miałem podobnie przy redukcji z 3 na 2 i do tego miałem ślizg z 2 na 3. Było to spowodowane uszkodzeniem mechanicznym skrzyni. Jakaś tuleja hamująca czy jakoś tak.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Efekt nieplanowanej redukcji to może być awaria elektryczna lewarka, tulejka wybita na cięgle
lewarka.Zakłócenia z licznika, uszkodzona kość przejściowa do skrzyni biegów i wiele innych
rzadziej występujących usterek.
lewarka.Zakłócenia z licznika, uszkodzona kość przejściowa do skrzyni biegów i wiele innych
rzadziej występujących usterek.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam mam taki sam problem z ASB po rozgrzaniu podczas jazdy w mieście zaczyna zmieniać biegi dopiero po przekroczeniu 3 tyś obrotów redukuje przy 2 tyś . Bieg na wyższy mogę przełączyć ręcznie !!
ale po chwili znów redukuje !!!! .Brak jakichkolwiek błędów . Wymieniłem olej filtr , płytę sterującą ASB , sytuacja bez zmian . Wymieniłem również główny sterownik od skrzyni ponieważ jak się okazało był zalany olejem !!!! nie mam pojęcia skąd się tam znalazł , ponoć jak powiedział diagnosta " wiązka od sterownika ma kontakt z olejem w gnieździe przy skrzyni " . Nowy sterownik został przyuczony i niby miało być ok ale jest lipa .
Proszę o podpowiedz co dalej mam z tym zrobić co jeszcze wymienić !!
Co może być przyczyną takiej sytuacji .
Czy może w ASO to zdiagnozują !!!?????
Pozdrawiam Michał
ale po chwili znów redukuje !!!! .Brak jakichkolwiek błędów . Wymieniłem olej filtr , płytę sterującą ASB , sytuacja bez zmian . Wymieniłem również główny sterownik od skrzyni ponieważ jak się okazało był zalany olejem !!!! nie mam pojęcia skąd się tam znalazł , ponoć jak powiedział diagnosta " wiązka od sterownika ma kontakt z olejem w gnieździe przy skrzyni " . Nowy sterownik został przyuczony i niby miało być ok ale jest lipa .
Proszę o podpowiedz co dalej mam z tym zrobić co jeszcze wymienić !!
Co może być przyczyną takiej sytuacji .
Czy może w ASO to zdiagnozują !!!?????
Pozdrawiam Michał
VIN - WDB2102261B438078
Zgłoś się do tego kolegi, jest z Twoich stron, może pomoże:bebech pisze:Witam mam taki sam problem z ASB po rozgrzaniu podczas jazdy w mieście zaczyna zmieniać biegi dopiero po przekroczeniu 3 tyś obrotów redukuje przy 2 tyś . Bieg na wyższy mogę przełączyć ręcznie !!
ale po chwili znów redukuje !!!! .Brak jakichkolwiek błędów . Wymieniłem olej filtr , płytę sterującą ASB , sytuacja bez zmian . Wymieniłem również główny sterownik od skrzyni ponieważ jak się okazało był zalany olejem !!!! nie mam pojęcia skąd się tam znalazł , ponoć jak powiedział diagnosta " wiązka od sterownika ma kontakt z olejem w gnieździe przy skrzyni " . Nowy sterownik został przyuczony i niby miało być ok ale jest lipa .
Proszę o podpowiedz co dalej mam z tym zrobić co jeszcze wymienić !!
Co może być przyczyną takiej sytuacji .
Czy może w ASO to zdiagnozują !!!?????
Pozdrawiam Michał
denis071
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości