3.0 TD Automat - zapach spalonego sprzęgła

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dr Strangelover
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2015, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław

3.0 TD Automat - zapach spalonego sprzęgła

Post autor: dr Strangelover »

Hej,
Do tej pory byłem głównie czytelnikiem forum ale przyszedł czas, że potrzebuje Waszej pomocy.

Moją gwiazdkę kupiłem parę miesięcy temu, stan wizualny nie powala, ale mechanicznie dawała radę.

Po zakupie kierowany Waszymi sugestiami, pojechałem do Pana Stanisława z Letniej we wro na kompletne przejrzenie samochodu.

Wymieniłem gruchy do nivo, siłowniki, filtry, olej i olej w skrzyni.

I się zaczęło.

Pan Stanisław uprzedzal ze po wymianie oleju w skrzyni może być różnie bo nie wiadomo czy ktoś tego w ogóle dotykał.

No ale do brzegu.

Po wymianie oleju skrzynia zaczęła być bardziej wyczuwalna w czasie jazdy, o dziwo na zimnym silniku jeździ lepiej niż po rozgrzaniu. Wyczuwalne są delikatne uślizgi od 1-3 między 3 a 4 obroty przy zmianie biegu wskakują z 2000rpm do 2500rpm zasprzęglenie i dalej spokój.

Dziś leciałem pod miasto i nagle odkryłem że mam tylko 3 biegi i w samochodzie pojawił się zapach spalonego sprzęgła. Zjechalem minuta na wolnych zgaszenie odpalenie i zaczęło działać normalnie. Pytanie o co Que Pasa?

Dwa: samochodem robie duże przebiegi po 200 km/ dzień głównie korki w centrum. Zdarzyło mi się dwa razy że przy ostatnich upałach 35 st. Stojąc w korku z włączoną klima temp pracy silnika podskoczyla mi prawie do 120 st. Oczywiście zjechalem klima off nawiew max temp max po unormowaniu temp silnika dalsza jazda. Odczytałem błędy z klimatronika pojawiły się: EB 1416 pompa obiegu wody chłodniczej, EB 1227 czujnik temp zewn. Czujnik przeczyściłem styki też. Trochę mu się poprawiły wskazania.

Normalnie temp pracy oscyluje mi między 88-97 st.

Nie wiem czy coś kombinować z pompą? Czy histeryzuje?

Dziś też zauważyłem że koło pasowe pompy wspomagania lata jak głupie, wiec zamówiłem nową pompę. Dodatkowo na wolnych obrotach silnik co jakiś czas poszarpywał i było słychać puknięcia w tym momencie. Puka napinacz? Ten za wentylatorem chłodnicy. Myślałem że może alternator przycina ale jest wsądzony nowy Boscha.

I iii i ostatni problem od tygodnia mam straszny problem z porannym odpaleniem silnika. Musze strasznie długo kręcić żeby odpalić. Pomierzyłem świece i mam spalona na 6 cyl. Czy spalona swieca będzie dawała taki objaw? BTW w tym tyg jak się uda to będę próbował wymienić wszystkie świeczki żeby mieć już z głowy.

Ufff to chyba wsio na razie. Sorry że trochę nieskładnie, ale na bieżąco sobie przypomniałem.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Świeczki nic nie dadzą bo masz jakiś problem z układem wtryskowym, pewnie nieszczelny i się zapowietrza. 300 TD przy -15 i z urwanymi dwiema świecami pali od strzała :hyhy:

Co do alternatora to może być ok ale rolka już niekoniecznie. Zdejmij pasek i posprawdzaj wszystkie rolki i koła.

Sprzęgło się nie spaliło bo go tam nie ma :hyhy: Sprawdź olej w skrzyni. A skrzynia i tak do małego remontu - ślizga się.

1416 dotyczy pompki od resta, nawet jak nie działa to nie ma wpływu na chłodzenie.
:hyhy:
Obrazek
dr Strangelover
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2015, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr Strangelover »

To że sprzęgła nie ma to wiem :P ale ponoć jak konwerter niedomaga to może się olej grzać i wtedy taki zapach się może pojawiać.

Co do altka, thx za info myślałem że rolka jest integralna z altkiem :)

Przy odpalaniu ostatnio ogladalem przewody ale nie zauważyłem bąbelków powietrza, ale mogłem źle patrzeć :P

No to jadę na kompa jutro zobaczymy czy coś wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 2 sie 2015, o 11:54 przez dr Strangelover, łącznie zmieniany 1 raz.
'99 MB W210 3.0 TD Avantgarde (stodoła) + Nivo + HHO
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Może HHO wykończyło silnik :P
:hyhy:
Obrazek
dr Strangelover
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2015, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr Strangelover »

HHO jest odpięte od czasów Niemca podobno. Bo poza tym odpaleniem to silnik pracuje równiutko i cichutko. Moc ma, nie kopci, sam już nie wiem.
'99 MB W210 3.0 TD Avantgarde (stodoła) + Nivo + HHO
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

dr Strangelover pisze:HHO jest odpięte od czasów Niemca

czebyło zostawić :D

kid, w automacie jest przecież sprzęgło hydrokinetyczne co prawda nie spali się.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Mowa była o tym co się spala, nie zawracaj gitary :D
:hyhy:
Obrazek
dr Strangelover
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2015, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr Strangelover »

To skąd ten zapach? Sprawdziłem też klocki wszystkie bo myślałem ze któryś się przyciął ale na wszystkich kołach temperatury były porównywalne.

HHO jest wycięte tylko elektrycznie. Ponoć jeśli podłączę i zaleje mieszanką kwasową to będzie działało, ale mam wątpliwości.

Co to utrudnionego odpalania porannego, jest jakiś magiczny sposób na sprawdzenie czy się nie zapowietrza? Od czego zacząć? Zastanawiałem się czy nie kupić kompletu przewodów elastycznych i ich po prostu nie wymienić, bo znalazłem 2 miejsca gdzie się pocą. Jedno to zawór gaszaka (tak to się nazywa?) do niego kupiłem oring zgodnie z forumowymi sugestiami. Drugie od góry pierwszy wężyk wchodzący od strony przodu samochodu.

Tak czy siak jadę do voltronica dziś bo ponoć jako jedyni mają SD we wro.
'99 MB W210 3.0 TD Avantgarde (stodoła) + Nivo + HHO
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

kid pisze:1416 dotyczy pompki od resta, nawet jak nie działa to nie ma wpływu na chłodzenie.
Przy jeździe w korkach potrafi się podgrzać, jak pompka od resta niedomaga, ponieważ wspomaga przepływ na biegu jałowym.
Co do smrodku, to miałem podobnie, ale waliło z rury (katalizator?) i samo przeszło.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
dr Strangelover
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2015, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr Strangelover »

Thx KM.

Co do odpalania obserwowałem wężyki dziś przy odpalaniu i na początku bąbelki pojawiały się w wężyku nr 1 a jak silnik zaczynał łapać to kilka w 2 popłynęło. Wymiana przewodów pomoże?
Załączniki
Przewody
Przewody
'99 MB W210 3.0 TD Avantgarde (stodoła) + Nivo + HHO
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Wężyki raczej nie. Połączenia z pompą (oringi). Ja bym tego nie ruszał, gdyż te kilka bąbelków nie będzie miało wpływu. Gdyby paliwo w 1 wężyku było mocno cofnięte - to tak.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Balu-Balu
Posty: 270
Rejestracja: 18 sty 2015, o 23:59
Lokalizacja: Reda

Post autor: Balu-Balu »

Miałem ten sam problem z odpalaniem. Zmienione oringi na zaworze gaszenia silnika i nie pomogło. Dopiero ominięcie podgrzewacza paliwa pomogło. Też mam dwie świeczki jako ogarki ale w takie temperatury to musi palić. :)

Gdy wymieniałem olej w ASB to najpierw ją przepłukałem olejem o zalecanej specyfikacji ( bardzo ważne aby była zalana oliwą zalecaną przez producenta) Fakt faktem, że idzie podwójna dawka oleju i dwa filtry ale moja działa dobrze. :)
Mówię co myślę, robię co mówię.

Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany :D
Uaz 3.0D z MB123 1988
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości