obniżyć spalanie 2.9 turbodiesel automat

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Moje 2.9 spaliło mi ostatnio 8.6l, stosunek: miasto 76%, trasa 34%. Uważam, że nie jest źle ;)
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

8,6x5,30zł = ok 46zł
Bogol... ;)
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Nie każdy musi mieć benzynę +gaz, czekając na to aż się zwróci. Przy mojej jeździe zwróciłby się po 3 latach, non sens. A tak leje, jeżdżę i nic mnie nie obchodzi :hyhy: W trasie spalanie jest zadowalające. Może kiedyś, kiedyś będzie benzyna i będzie gaz :D A kupić auto i pakować gaz za prawie 1/2 wartości auta mija się z celem.
U mnie jest 4x 235/40/18 :P
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
adbur
Posty: 76
Rejestracja: 4 maja 2013, o 14:07
Lokalizacja: szczecin

Post autor: adbur »

exeresis pisze:Moje 2.9 spaliło mi ostatnio 8.6l, stosunek: miasto 76%, trasa 34%. Uważam, że nie jest źle ;)
Niezły stosunek , razem 110% ;)
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Witam

Ja sie na tym forum (jak i na innych poswieconych tematyce MB) malo "spuszczam" ale baardzo czesto je przegladam. Od 2010 ujezdzam W210 2.9TD sedan/manual. Rzadko tu pisuje, bo primo: slowne utarczki z innymi userami mnie nie kreca, secundo: autko praktycznie bezawaryjne. Warto tu dodac, ze jestem serwisantem i smigam moim MB sluzbowo (choc samochod jest priv) po calej Europie i firma zwraca mi koszta dojazdu do klienta, wiec moje auto to moje narzedzie pracy i jest w naprawde nienagannym stanie optyczno-mechanicznym. Niejednokrotnie pokonuje trasy o lacznej wartosci pow. 5000km. W przypadku awarii koszt sprowadzenia tego wehikulu do PL moze przewyzszyc jego wartosc wiec z byle pierdolka natychmiast witam mechanika coby awarie w zarodku ogarnac i to procentuje TOTALNIE bezawaryjana jazda. Przez te 4 lata nakulane za mojej kadencji ok. 160 tkm - przebieg realny ponizej 400 tkm. To co moge rzec o tym reaktorze to to, ze ten motor jest odiotoodporny i zwraca paliwo do baku :P

ZAWSZE tankuje ten samochod w sposob identyczny czyli "upycham paliwo do baku". Jak pistolet odbije to jestem w stanie dolac 6-7l paliwa. Fakt, mam w kodzie wypasu bagaznik na narty, co wymusza nieco inna konstrukcje zbiornika paliwa, ktory w sedanie jest za tylna kanapa i narty lub inne dlugie detale przechodza przez niego na wylot, co powoduje, ze do pewnego poziomu zbiornik paliwa ma kszalt litery "U" i stad ta mozliwosc dolania tych 6-7l podczas szybkiego nalewania ON. Przy duzym przeplywie ON sie pieni i chyba nadmiar powietrza ze zbiornika nie ma szybkiego ujscia, co powoduje szybsze "czkniecie" paliwa i w efekcie "odbicie" pistoletu. Generalnie jak podjezdzam na totalnej rezerwie pod dystrybutor to jestem w stanie wlac 69-70l ON (choc z instukcji wynika, ze moj bak pomiesci 65l). Natomiast zawsze praktykuje ten sam styl jazdy czyli 120-130km/h po europejskich autobahnach. Auto na przestrzeni 4 lat nie spalilo w trasie NIGDY wiecej niz 5,8l/100km. Zawsze tankuje na pobliskim SHELLu, a poza granicami na rownie markowych stacjach. NIGDY nie jezdzilem na gnojowie, fryturze i innych specyfikach. Staram sie profilkatycznie dolewac troszke MIXOLU, zima SKYDDa. Nidgy nie bylo opcji coby nie odpalil, nigdy.

Jedyny raz w czasie jego posiadania firma przez ponad miesiac nie wystrzelila mnie w delegacje i wtedy wyjezdzilem caly bak po miescie. To byl srodek zimy, srednie temperatury ok. -10C. Jazda do pracy ok 10km w jedna strone wiec silnik ledwo co sie dogrzal (niesprawny dogrzewacz silnika) po 8h do domu i ten sam temat. W te dni spalil ROWNO 8,0l/100km w miescie.

Ciekawe ile moze spalic latem w cyklu miejskim??

Troszke z niedowierzaniem czytam Wasze posty, z ktorych jasno wynika, ze wiekszosci z Was Wasze E290 pala DUZO wiecej. Nie wiem czy kombinacja ASB+kombi stanowi tak wybuchowa mieszanke, za pali to tyle co piszecie. Fakt to motor pancerny ale jego pompa wtryskowa lubi sie poszczac i paliwo leci na asfalt. Jak to potem jakis cyc to nieprofesjonalnie ogarnia (nie mowie to wymianie uszczelnien) to moze palic duzo wiecej.

Reasumujac moje spalanie poparte 4-letnia praktyka: TRASA 5,4 - 5,8l. miasto (test jednokrotny zima: 8,0l). Czasami w trasie lykal powyzej 6,0l ale w czasie podrozy byl tak silny, czolowy wiatr, ze po zaparkowaniu auta na parkingu, bokiem do kierunku jazdy mialem problemy z otwarciem drzwi wiec to i tak nieduzo.

Az sie wierzyc nie chce, ze auto o takiej masie i gabarytach tyle spala.

Wiem, ze zaraz znajdzie sie tu mnoostwo "znoczy" i innych malkontentow. Sam w to spalanie na poczatku nie wierzylem. Niestety/stety wielokrotne testy spalania moj brak wiary obalily. Dodam tu nieskrommnie, ze jestem inzynierem i zagadnienia techniczno-motoryzacyjne obce mi nie sa wiec nie wstawiam tu dyrdymalow. Dodatkowo dosc zrecznie posluguje sie kalkulatorem ;)

Koledzy z pracy tez mi nie wierzyli, dopoki nie wyslali ich ze mna w delegacje. Niektorzy sami to auto prowadzili i przejechany na jednym baku dystans (do zapalenia sie kontrolki rezerwy) rzedu 1100-1150km wystrzeliwal im galy z orbit.

Pozdrawiam serdecznie WSZYSTKICH!!!!
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

adbur 66%/34%, lepiej (często pisze z telefonu)? :hyhy: Dodam, że ja auta nie gaszę przy postojach krótszych niż 5 min, z reguły robię krótkie odcinki.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
cyberkill
Posty: 167
Rejestracja: 23 cze 2012, o 12:28
Lokalizacja: Bezrzecze
Kontakt:

Post autor: cyberkill »

moje e290 sedan pali na trasie ok 5,5 l/100 - w mieście latem ok 7 l/100 zimą z dogrzewaczem nawet 9,5 l/100. Średnia z 2 lat użytkowania - 7,75 / 100 km.

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/47754
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Czyli praktycznie tyle co moj :hyhy: (w trasie)
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
macbookpro
Posty: 123
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:55
Lokalizacja: Poznan

Post autor: macbookpro »

od zawsze powtarzalem ze 290td to najlepszy wybor diesla dla w210 :) oszczedne to to i w miare ciagnie , 220 porazka , 250 rzadki , a krzykacze w 300td ze najlepsza ich krowka tak :) wiem bo tez takiego mam w kombi
jedzie to to ladnie ale z baku tez ciagnie ladnie , nadodatek niepodoba mi sie ten wychyl obrotow
cala jazda w 290td opiera sie na obrotach 1500-2000
w 300td wskaznik wariujej pod 3000 zeby sie ladnie rozpedzac
i za 50 zl nie idzie 100 km dobrze zrobic haha ;) malo oszczedny sie zrobil ten diesel przy tych dzisijeszych cenach , umnie wiecej stoi jak jezdzi na codzien biore 290tke
Camper
Posty: 30
Rejestracja: 7 paź 2013, o 12:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Camper »

Ja jeżdżę kombiaczem, dziadkowo, albo jak to teraz modne "eco driving'owo", w lato tylko w trybie standard, 99% miasto i generalnie wychodzę 8/100. Rzadko powyżej...niestety w trasie wychodzi mi podobnie :/

PS.Ile w kombi 2,9 jest rezerwy? Od ilu litrów do końca świeci się księgowy?
Just one word: "świeżak"
S210 2.9 TD Elegance '97
WDB2102171A485863
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Milosh, powtarza glowny punkt spalania.
Moj Fiat 125 tez spalal 6.9 jak jezdziolem 80 kph po autobahnach.
Nasze 300 ki robia 6.5 l/100 przy 120 kph.
Tylko ile osob ma cierpliwosc zeby tak wolno jezdzic samochodem ktory potrafi walnac 230 kph?
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Camper pisze:PS.Ile w kombi 2,9 jest rezerwy? Od ilu litrów do końca świeci się księgowy?

Rezerwy masz w kombiaku 2,9 TD 9L
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

Pochwalę się spalaniem, bo ostatnio robię 2 razy w miesiącu trasę Szczecin-Warszawa, Warszawa-Szczecin (tylko droga ekspresowa i autostrada). 5 osób na pokładzie, ponad połowa bagażnika zapełniona, prędkość 120-140km/h spalanie wyszło 7,1l/100km, natomiast 2 osoby plus mały bagaż 6,7l/100km.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Glaza
Posty: 365
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 17:28
Lokalizacja: ZWA

Post autor: Glaza »

3 osoby + pełen bagażnik 1000km (w bieszczady) na baku po polskich drogach z czego 400km autostradą 130-140 na tempomacie.pojemność baku 65 litrów. Auto w automacie.
Tak było. W 320 cdi już nie :/
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Kozichwost
Posty: 107
Rejestracja: 29 lip 2013, o 09:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Kozichwost »

Mój rekord spalania a mam manuala to 5,3 litra na setkę. Normalnie spałam około 7 litrow. Ostatnio na zbiorniku zrobiłem 900 km a jeżdżę raczej po okolicy a i targanie przyczepy było
WDB2100171A162249
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości