w210 klimatyzacja nie chodzi
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Odkryłem nowy temat, który może coś wniesie do mojego pytania.
Mianowicie, odkryłem z ciekawości zaślepkę maskującą zawór do nabijania klimy, ten za atrapą, i okazało się, że była tam rozpięta złączka od wentylatorów. Spiąłem ją, psiknąłem contact cleanerem i po włączeniu klimy zmieniło się to, że wentylatory kręcą się cały czas - nie za szybko. Kompresor nadal nie rusza.
Ma ktoś jakieś pomysły ? Bo z tego co wiem to nie powinny pracować cały czas. Czy może powinny ? Co sprawia, że ciągle się kręcą ? Może i to pośrednio jest przyczyną braku reakcji kompresora ?
Jakieś pomysły ?
Mianowicie, odkryłem z ciekawości zaślepkę maskującą zawór do nabijania klimy, ten za atrapą, i okazało się, że była tam rozpięta złączka od wentylatorów. Spiąłem ją, psiknąłem contact cleanerem i po włączeniu klimy zmieniło się to, że wentylatory kręcą się cały czas - nie za szybko. Kompresor nadal nie rusza.
Ma ktoś jakieś pomysły ? Bo z tego co wiem to nie powinny pracować cały czas. Czy może powinny ? Co sprawia, że ciągle się kręcą ? Może i to pośrednio jest przyczyną braku reakcji kompresora ?
Jakieś pomysły ?
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
WDB2102171A409106
A może by tak przestać bawić się w odkrywcę i pojechać na diagnostykę? Przecież Ty nawet nie wiesz czy masz czujniki sprawne i nie sprawdziłeś tego tak jak miałeś zasugerowane. Kompresor też nie wiesz czy masz dobry. Przeceniasz chyba nasze możliwości Wiatraki mają swój regulator, kilka razy spotkałem jego obejście i podpięcie ich na krótko - tak własciciele walczyli w upały Jedź przebadać te swoją gwiazde dobrze bo sam nie wiesz co tam jest napaćkane.
Witam kolegów.W piątek bylem w firmie napełnić klimę.Tak mi się wydawało że po 2 latach czynnika zabrakło i dlatego klima nie chodziła.Przycisk ce świecił się cały czas i nie można go było wyłączyć.Pojechałem odebrać auto.Mechanik powiedział mi że jest mały problem .Sprawdzili szczelność, ponoć uzupełnili 500 ml czynnika, ale klima nie chodzi. Ponoć podłączyli komputer i nie wykazał błędów. Ja wczoraj po przeczytaniu forum poszedłem zrobić testy, rest i kla.Po rest raczej parametry były ok. nr. 7 pokazuje 0.5, informacji typu error nie było. Przy 2 teście ec+rest , pokazał się tylko odwrocone 3 i po prawej stronie ff, naciskając prawy auto nie pokazały się żadne błędy.Samochód jest z przebiegiem 180.000 rok 2001 grudzień.Mam go 2 lata mało jeżdżony raczej w garażu stoi, ale do tej pory wszystko działało super.
W tej chwili nie wykazuje błędów, lampka ce się wyłącza i włącza , przy wyłączonej ec niestety nie chłodzi się powietrze.Gość z firmy stwierdził że kompresor się nie załącza i prawdopodobnie jest jakiś feler z elektryką.Co mogę koledzy jeszcze sprawdzić do czego zajrzeć ? Z góry dziękuję za wskazówki :-) pozdrawiam
W tej chwili nie wykazuje błędów, lampka ce się wyłącza i włącza , przy wyłączonej ec niestety nie chłodzi się powietrze.Gość z firmy stwierdził że kompresor się nie załącza i prawdopodobnie jest jakiś feler z elektryką.Co mogę koledzy jeszcze sprawdzić do czego zajrzeć ? Z góry dziękuję za wskazówki :-) pozdrawiam
E320 cdi 2001 rok
WDB2100261B457218
WDB2100261B457218
Na osuszaczu sa 2 czujniki(cisnienia i temperatury), sprawdz je, a to nalezy do elementarnego obowiazku klimiarza, w przypadku niepracujacej klimy po uzupelnieniu czynnika??lewyspec pisze:Gość z firmy stwierdził że kompresor się nie załącza i prawdopodobnie jest jakiś feler z elektryką.Co mogę koledzy jeszcze sprawdzić do czego zajrzeć ? Z góry dziękuję za wskazówki :-) pozdrawiam
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Dzięki kolego Gawra.jak te czujniki sprawdzić? Trzeba mieć jakiś sprzęt?czy możesz mi powiedzieć gdzie są zlokalizowane te czujniki i jak się do nich dobrać?zastanawiam się czy podjechać do gościa jest zakład koło mnie.zApłaciłem za niby sprawdzenie i nabicie klimy a klima nie chłodzi.kompresor po wyłączeniu ce startuje ale chłodne powietrze nie leci.pozdro
[ Dodano: 2015-04-27, 16:32 ]
Właśnie wróciłemz warsztatu.Z powodu nie używania kompresora w okresie jesienno zimowym, kompresor uległ uszkodzeniu.Wskazana regeneracja lub wymiana na nowy lub używany kompresor.Czy ktoś ze Szczecina może polecić firmę która zregeneruje kompresor ? Czy wiadomo jakie to są koszta? Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-04-27, 16:32 ]
Właśnie wróciłemz warsztatu.Z powodu nie używania kompresora w okresie jesienno zimowym, kompresor uległ uszkodzeniu.Wskazana regeneracja lub wymiana na nowy lub używany kompresor.Czy ktoś ze Szczecina może polecić firmę która zregeneruje kompresor ? Czy wiadomo jakie to są koszta? Pozdrawiam
E320 cdi 2001 rok
WDB2100261B457218
WDB2100261B457218
lewyspec, ten gość sporo mercedesów rozbiera, może znajdziesz u niego dobrą używkę
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=17554666
dodam że sporo osób z w202.pl bierze od niego graty
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=17554666
dodam że sporo osób z w202.pl bierze od niego graty
Cześć, to może i mi pomożecie,. Otóż kilka dni temu odpaliłem klimatyzację w aucie, chodziła ponad godzinę, działała ok. Nagle Nagle coś pikseli i nie chłodzi.od razu temperatura silnika skoczyła. Dojechałem jakoś do domu i pod blokiem odkryłem że wentylator ten duży w ogóle się nie włącza. Moje pytanie ,czy klima ma zabezpieczenie że przy nie działającym wentylatorze nie zalaczy się?
Na kompie wyskakuje błąd 1419 od sprzęgła sprężarki i nie da się go wykasowac.
Boję się że to sprężarka ale może j jakiś czujnik na wentylatorze albo coś.
Ps spec od klimy sprawdził tylko że ciśnienie w układzie jest ale nie wie ile dokładnie.
Nie wiem od czego zacząć. Help
Na kompie wyskakuje błąd 1419 od sprzęgła sprężarki i nie da się go wykasowac.
Boję się że to sprężarka ale może j jakiś czujnik na wentylatorze albo coś.
Ps spec od klimy sprawdził tylko że ciśnienie w układzie jest ale nie wie ile dokładnie.
Nie wiem od czego zacząć. Help
Mercedes-Benz E200 LPG
WDB2100351A191329
WDB2100351A191329
Po co w ogóle jeździsz do barana który sie na tym nie zna.alemusial pisze:Ps spec od klimy sprawdził tylko że ciśnienie w układzie jest ale nie wie ile dokładnie.
Zrób test KLA i pod pozycją 7 masz ciśnienie czynnika a poza tym masz błędy klimy.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
alemusial pisze:witam ponownie, właśnie wracam od elektryka, wentylator po daniu 12v na krótko działa,
czujnik temp płynu jedyny jaki znalazłem, ten pod plastikową przykrywką w szynie obok termostatu, sprawny ( po zwarciu z opornikiem
+- 200 ohm - wskaźnik temp skacze do 120st C), następnie sprawdzaliśmy moduł sterowania i tu znaleźliśmy problem, podobno nie daje sygnału na wentylator ( prąd do modułu dochodzi).
Pytanie 1 - czy ten moduł da się naprawić czy pozostaje wymiana na używkę
sprawa nr 2
klimatyzacja nie chłodzi, po włączeniu klimatronika ( dioda gaśnie ) po podaniu napięcia na krótko jest cyknięcie w sprężarce, elektryk mówi że walnięta cewka
pytanie- czy cyknięcie to właściwy objaw dla sprawnego sprzęgła klimy czy dla walniętego
pytanie 2 - czy tę cewkę można wymienić, jeśli tak to czy ktoś z Krakowa się na tym zna, ewentualnie z Łodzi lub okolic?
Mercedes-Benz E200 LPG
WDB2100351A191329
WDB2100351A191329
witam w czasie jazdy przestała mi działać klima po teście z panela klimatronica pokazuje błędy 1419 i 1241 poziom czynnika 06. Zabierać się za elektromagnes sprężarki czy na początek nabijać czynnik a i jeszcze wentylatory przednie nie załączają się po skasowaniu błędów ec gaśnie po jakimś czasie znowu się zapala proszę o jakieś sugestie dziękuję.
w 124 250d-był
w 124 300d-był
s 210 300td-jest
WDB2102251A909241
w 124 300d-był
s 210 300td-jest
WDB2102251A909241
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości