Rosnąca temperatura a praca wentylatorów 300TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Rosnąca temperatura a praca wentylatorów 300TD
Witam
Samochód mam od zimy, jednak dopiero w sobote były naprawde duże temp i zauważyłem pewną (według mnie) nieprawidłowość. Otóż na dworzu były 23 stopnie, a ja sobie stałem w korku i zaczęła mi temp rosnąć... Zjechałem, sprawdziłem płyn - jest, wentylator kręci, ale... tylko ten pomiędzy chłodnicą a silnikiem. Zauważyłem jeszcze dwa na przodzie, pomiędzy grillem a chłodnicą, niestety one stały.
Czy one także powinny pracować? Czy to może być przyczyną grzania się?
Samochód mam od zimy, jednak dopiero w sobote były naprawde duże temp i zauważyłem pewną (według mnie) nieprawidłowość. Otóż na dworzu były 23 stopnie, a ja sobie stałem w korku i zaczęła mi temp rosnąć... Zjechałem, sprawdziłem płyn - jest, wentylator kręci, ale... tylko ten pomiędzy chłodnicą a silnikiem. Zauważyłem jeszcze dwa na przodzie, pomiędzy grillem a chłodnicą, niestety one stały.
Czy one także powinny pracować? Czy to może być przyczyną grzania się?
Wskazówka dotarła do tej kreski pomiędzy 80 a 120 stopni. A zawsze trzymała się dokładnie na 80. No i po ruszeniu znowu spadła do tych 80...
Było: Polonez Caro Plus '01 -> Nissan Almera 1,4 '98-> Polonez Kombi '00 -> Fiat Cinquecento 900ccm '94
Jest: W210 300TD '99, Żuk strażacki '81, Polonez Caro 1,6 GLE '94 x2
Jest: W210 300TD '99, Żuk strażacki '81, Polonez Caro 1,6 GLE '94 x2
Na pewno ma tak rosnąć? W Polonezie tak mam, no ale one były znane z problemów z chłodzeniem. A już w Almerze nawet przy 30 stopniach i 30 min w korku wskazówka nawet nie drgnęła...
Czyli do jakiej max temp może dojść, żeby było bezpiecznie?
Czyli do jakiej max temp może dojść, żeby było bezpiecznie?
Było: Polonez Caro Plus '01 -> Nissan Almera 1,4 '98-> Polonez Kombi '00 -> Fiat Cinquecento 900ccm '94
Jest: W210 300TD '99, Żuk strażacki '81, Polonez Caro 1,6 GLE '94 x2
Jest: W210 300TD '99, Żuk strażacki '81, Polonez Caro 1,6 GLE '94 x2
nie panikuj to 3 litrowy diesel nie benzyna , latem w korku to norma 90-95 stopni przy tej temp zaczyna działać już wiskoza na maks obrotach a bezpieczna temperatura to lekko poniżej 100 czyli poniżej wrzeniawojzet pisze:Na pewno ma tak rosnąć? W Polonezie tak mam, no ale one były znane z problemów z chłodzeniem. A już w Almerze nawet przy 30 stopniach i 30 min w korku wskazówka nawet nie drgnęła...
Czyli do jakiej max temp może dojść, żeby było bezpiecznie?
300TD S210 1998
W211 420CDI
W211 420CDI
Re: Rosnąca temperatura a praca wentylatorów 300TD
Te 2 wentylatory powinny sie krecic przy wlaczonej klimie, a intensywnosc obrotow jest wprost proporcjonalna do intensywnosci chlodzenia.wojzet pisze:Witam
. Zauważyłem jeszcze dwa na przodzie, pomiędzy grillem a chłodnicą, niestety one stały.
Czy one także powinny pracować? Czy to może być przyczyną grzania się?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
wojzet. Skoro ruszyłeś i temperatura wróciła do 80 st to znaczy, że wiskoza działa. Moim zdaniem, wszystko masz w normie. Ewentualni pompa wody jak już coś.
Te dwa wiatraki z przodu pracują przy wciśniętej klimie EC (czerwona lampka) jest zgaszona. Jeżli pomimo to ni chodzą to może masz za małe ciśnienie w układzie albo za dużo syfu pod wiatrakami. Ten temat był na tym forum wielokrotnie maglowany.
Pozdrawiam
Te dwa wiatraki z przodu pracują przy wciśniętej klimie EC (czerwona lampka) jest zgaszona. Jeżli pomimo to ni chodzą to może masz za małe ciśnienie w układzie albo za dużo syfu pod wiatrakami. Ten temat był na tym forum wielokrotnie maglowany.
Pozdrawiam
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości