FELGI - O ładnych FELGACH - REAKTYWACJA

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Zauważyłem coś takiego - nawet na kapciach 235 przy nowych oponach nic się nie działo, a tym samym w210 na śmietnikach 225 już było niemiło w koleinie.
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ale jakiego znaczenia nabierałby bieżnik lub jego brak przy takiej nawierzchni ?
http://s46.photobucket.com/user/Patryjo ... 2.jpg.html
kiedy wiadomo że przyczyną pływania/prowadzania jest niepełna powierzchnia styku całej płaszczyzny opony z nawierzchnią.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Może taka, że jak stara i kiepskiej jakości guma to słabo trzyma się drogi i szybciej się z koleiny ześlizguje. W motocyklach to czuć okrutnie, w samochodach mniej.
:hyhy:
Obrazek
Iluminati
Posty: 63
Rejestracja: 22 gru 2014, o 18:13
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Iluminati »

Nie jestem może ekspertem, ale tak jak wcześniej napisałem - zimowy zestaw 225/45/17 i jeździ się genialnie, a niby lacz również szeroki. Myślę, że to może kwestia profilu. Zima opona jak opona niski profil. Na tych 18" mam 40 i to z naciągiem...

Może idzie się przyzwyczaić, ale na 17" przynajmniej wyprzedzałem i pewnie się jechało :-) ... a teraz kiepsko, nie tragedia, ale kiepsko. Pieprzone drogi i tyle.

Waham się nad sprzedaniem, bo wygląda zabójczo, ale autem jeżdżę codziennie do pracy a tam nie musi ładnie wygląda ;-)


EDIT: Sprawdziłem oponki, znawcą ogumienia nie jestem więc:
Przód: Michelin 225/40 ZR18. dot. 5vcr fcyx
Tył: Continental 235/40 R18 ContiSportContact 3 dot. hw2r 3309
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, o 19:28 przez Iluminati, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ale motocyklową ni jak nie da się porównać z samego kształtu: opona motocyklowa jest "okrągła" w przekroju - potrafi przenosić ciężar ścianką boczną podczas kiedy samochodowa jest prostokątna w przekroju i nacisk na krawędź, powoduje uginanie ściany bocznej. Opona przenosi ciężar prawidłowo tylko tocząc się po równej powierzchni kiedy przenoszony ciężar rozkłada się równomiernie na całą powierzchnię przylegania do nawierzchni.
rafall
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2014, o 00:00
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: rafall »

W audi A6 miałem 245/40/18 plus gwint - 40 mm. Zjeździliśmy ładnych kilkanaście tysięcy z przyczepami kemp. jak i po Polsce tak i po Europie ze Skandynawia włącznie.Tym autem na takich oponach przejechałem około 100 tys i było kilka syt ze na koleinie rzuciło. Przyczepa tez 1,5 T wiec........
Znawca nie jestem, trochę tylko w wulkanizacji przepracowałem, ale murzyn azjatyckiego rozmiaru gumy nie założy wiec 225 na 8 1/2 wygląda lekko remizowo.
Moj zakup podyktowany był felgami.Taki sam przypadek 225 na 8 1/2 tyle ze profil 30 a felga 19.
nawet 265 na 9 1/2 feldze jest nieco wąska.

wiec przy tych szerokościach felg powinno być 245 i 275 żeby nie było efektu turbo w koleinach.
Felgi kolega ma ładne wiec może lepiej nie sprzedawać a pomyśleć na oponami....
Moze klamoty przegrzane i się zaczynają rozwarstwiać......sam miałem taki przypadek...Co do opon zimowych to inna miesznaka gumy,więcej wybacza
Załączniki
20150421_164908.jpg
Audi na 245/40/18
Audi na 245/40/18
225/30/19 na feldze 8 1/2
225/30/19 na feldze 8 1/2
z boku
z boku
265/30/19 na 9 1/2
265/30/19 na 9 1/2
W210 E50 AMG Avantgarde 1997
WDB2100721A452762

Byl
W124 230E 1989
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Hardcore :przestraszony:
wuju
Posty: 280
Rejestracja: 8 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: 26-900

Post autor: wuju »

215/40/17 z mojej ex zabawki :hyhy:

Obrazek
e300td WDBJF25H7XA924886
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ja jutro skladam 235/40R18 na feldze 8.5" i

245/40R18 na feldze.. 9.5, gdzie fabryka montowała opone 285 :D
E 220 CDI '01 Elegance
wuju
Posty: 280
Rejestracja: 8 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: 26-900

Post autor: wuju »

Ja jak sie uda to zloze dzis

225/40 na 8,5
255/35 na 9.5

W koncu, wczoraj o 22 udalo mi sie zakonczyc temat odswierzania
e300td WDBJF25H7XA924886
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Post autor: SebaTDS »

kichcio pisze:Ja jutro skladam 235/40R18 na feldze 8.5" i

245/40R18 na feldze.. 9.5, gdzie fabryka montowała opone 285 :D
Mam identyczny zestaw, jest lekki naciąg, ale wygląda dość ciekawie i bez przesady, bo ogólnie jestem wrogiem naciągu.
kondziak
Posty: 277
Rejestracja: 9 paź 2010, o 22:42
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kondziak »

Panowie szybkie pytanko :hyhy: : jaki rozmiar feli do Avy. Auto kupiłem na zimówkach na 18tkach i teraz zastanawiam się jaki rozmiar na lato 17 czy 18. Cena w zasadzie nie gra roli chce po prostu dobrą felgę i oponę na której nie będzie cierpieć zawieszenie. Jako że w ostatnim czasie jeździłem na 16tkach więc nie znam zupełnie powyższych rozmiarów dlatego bardzo proszę kogoś kto jeździł w tej konfiguracji na Avangardzie o opinię.
Obecnie mam propozycję od wulkanizatora żeby zostawić tą felgę 18tkę i dokupić komplet nowych Barumów za 1500zł lub Kumho za 1550zł a może jakaś wyższa półka do 2 tysi? ;)
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
wuju
Posty: 280
Rejestracja: 8 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: 26-900

Post autor: wuju »

poskładałem koła i założyłem, foto na razie 1 w temacie auta
e300td WDBJF25H7XA924886
jaworex
Posty: 3
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 19:11
Lokalizacja: swinoujscie

Post autor: jaworex »

co myslice o tych kolach do w210 sedan moze ktos potrafi jakis virtual zrobic http://allegro.pl/kola-w221-s-klasa-w21 ... 47002.html
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 563
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Post autor: lipa6 »

Pany sprawa dość pilna!
kupiłem felgi Borbet BS 17" 8,5J et 35 i chcę je jeszcze troszkę odsadzić /wypchnąć.Myślałem o dystansach 20mm na tył i 10mm na przód.
Podejdzie?? ew. jaki mogę max dystans zastosować? :zdziwko:
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości