automatyczna skrzynia biegow

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

Proszę:
viewtopic.php?t=13722&highlight=u%B6lizg

1. sprawdź olej (stan i jakość)
2. Podłącz pod kompa ( SD)
3. Daj do fachmana od skrzyń.
U mnie wymieniono płytę sterującą i to sprzęgło bo fioletowe było jakby sie paliło
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
holloww
Posty: 159
Rejestracja: 11 maja 2010, o 22:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

To jest jedna z nielicznych Dobrych rad jakie widziałem na forum. Naprawdę nic dodać nic ująć. Są to najważniejsze punkty jakie trzeba osiągnąć w celu sprawdzenia skrzyni.
www.mercserwis.pl SERWIS SAMOCHODOWY
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Re: problem z przełaczaniem biegów w automacie

Post autor: Tokarszczak1981 »

Czarny69 pisze:Panowie - ponawiam pytanko-czy ktoś może mi pomóc zdiagnozowac problem? Autko do dzis jeździ niestety w taki sam sposób - ma to swoje zalety bo przy tak delikatnym traktowaniu gazu jest super ekonoimiczne:)) ale na dłuższą metę coś z tym musze zrobić..
"Witam, mam podobny problem jak w temacie na początku postu.. problem z przełaczaniem biegów. Objawia się to w taki sposób że przy gwałtownym dociśnięciu gazu wykonujęc np manewr wyprzedzania lub po prostu aby przyspieszyć w czasie jazdy skrzynia redukuje bieg do wymaganego po czym pozniej nie przerzuca biegów na wyższy.. zatrzymanie pojazdu, zgaszenie i powtórny rozruch załatwia problem ale po kolejnym tego typu manewrze sytuacja się powtarza.. Gdy jeżdzisz sprzętem bez żadnych "przegazówek" zmienia biegi normalnie. wyczuwalna jest "dziura" pomiedzy 1 a2 biegiem i brak jej że tak powiem mocy lub tak powiem "ostrości" przy przyspieszeniu (nie znam skrzyni w mercedesie ale w porównaniu do niej chrysler to żyleta..).. z reguły przy redukcji zostaje na 3. w jednym warsztacie gość powiedział że do wymiany tarczki - skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.. w drugim warsztacie po podłączeniu do komputera powtarzał się bład lewarka ale nie twierdzi że to będzie powód. Olej wymieniony, na nowym aku działo się to samo.. przebieg autka 260tys. Czy ktoś potrafi mi pomóc zdiagnozować ten problem? Czy warto w takim układzie sił zmienić tarczki. Może ktoś orientuje sie jaki to koszt?

Pozdrawiam
Bogdan"
_________________
W210 1998r 2,9TD Combi automat


Witam czytałem, czytałem i sie nie doczytałem, to samo tyle że w trybie S w trybie W normalnie Przerobił już ktoś tą sprawę nie mam czasu podjechać pod kompa bo pracuje od 7 do 19 , terminy gonia i przez najbliższe dni nie ma mowy abym wcześniej skończył
Omka
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2011, o 15:06
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Omka »

Witam. Jestem nowym uzytkownikiem forum. Od niedawna jestem w posiadaniu Mesia w210 E270CDI 2000r avantgarde automat. Przez 3 miesiace cieszylem sie nowym nabytkiem, spora i dobra maszyna :) Lecz pojawil sie problem ze skrzynia biegow. Ot tak nie przerzucil z 3 na 4 wiec zjechalem, probowalem odpalalem, gasilem, lewarek zblokowany, pozniej przeszla na tryb awaryjny. Doczlapalem sie 130 km do domu na 3 biegu i zawiozlem auto do elektryka. Po czym on stwierdzil ze sterownik byl zaolejony, wyczyscil go uszczelnil no i nie chodzil juz w ogole. Wiec zakupilem sterownik skrzyni, wstawil go, bledy pokasowal. Wyjechalem na jazde probna, niby wszystko ok, zaczelo pokazywac na jakim biegu jest automat, biegi przerzuca do czasu kiedy nie zwolnie badz sie zatrzymam, w tym momencie zostaje na tym biegu i tylko na tym jedzie. Po zgaszeniu go i odpaleniu jest ok znowu do czasu kiedy sie nie zatrzymam na skrzyzowaniu, badz nie przyhamuje lekko. Olej ok, blad jaki wyskakuje to 147 stopien jazdy. Czy moglby ktos mnie poratowac? Bo elektryk rece rozklada, twierdzi ze z jego strony jest wszystko ok. Bardzo prosze o pomoc.

[ Dodano: 2011-12-30, 19:45 ]
Wiec tak, zauwazylem ze ciagnie do 4 i sie na niej wiesza, a jak pociagnie do 3 to zredukuje na nizszy czyli chodzi normalnie. Tip tronic tez nie dziala. Ogolnie zauwazylem ze lewarek od biegow w pozycji D jest blizej + niz na srodku, czyli jest krotki + dlugi -, no ale i tak nie zmienia biegow. Byc moze zostalo zle zlozone? Ktos moze pomoc?
szkielko
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2010, o 20:45
Lokalizacja: Warszawa

automatyczna skrzynia biegów

Post autor: szkielko »

Witam forumowiczów

Mam problem z moją gwiazdą i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, bo nałożyło się kilka problemów.
E 270 CDI 2001 r VIN:WBAAAL91000FS007187
Wymieniłem akumulator na trochę mniejszy niż był (może to jest problem) był 100AH 760A a jest 77AH 760A
Po wymianie odpaliłem auto i zapaliły sie kontrolki ASR i BAS visit workshop, zgasiłem auto i po ponownym odpaleniu zgasły i było ok. Wyjechałem z garażu i okazało się ze skrzynia nie zmienia biegu z 1 i manualnie też nie mozna zmienić. Zgaszenie auta i ponowne odpalenie nic nie daje. Aha i szarpie przy zmianie czy to na D czy na R (kiedyś miałem ten problem i po wymianie przepływomierza powietrza było ok). Czy to mozliwe że winą jest wymiana akumulatora czy może znowu przepływomierz padł a może jeszcze coś innego ? Szyby również się nie podnoszą ale to już się doczytałem że trzeba je zaprogramować ponownie.
Z góry dziekuje za wszelką pomoc i podpowiedź.
rafix1987
Posty: 3
Rejestracja: 7 gru 2014, o 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafix1987 »

Witam,

mam problem ze skrzynią w E290TD, 97 rok. Na zimnej skrzyni dobrze zmienia biegi, bez problemu, na rozgrzanej "zablokuje" np na 2 i nie chce zmienić na wyższy, olej wymieniony, komputer pokazał błąd nr 13. Ktoś jest w stanie opisać co to za usterka może być i ewentualny koszt naprawy?
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nowa tulejka prowadzaca, dobre wymycie wtyczki i zajrzenie do plytki komputera na poczatek.
Brzmi jak masz soft limp, czyli obejdzie sie bez SD
Tomek270CDI
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2014, o 22:23
Lokalizacja: Zgorzelec

hałasujące sprzęgło hydrokinetyczne

Post autor: Tomek270CDI »

...ostatnio przy wymianie oleju w silniku postanowiłem wejść pod samochód na zapalonym silniku żeby sprawdzić skąd dochodzi metaliczny hałasujący dźwięk okazało się że ten dźwięk dochodzi ze sprzęgła hydrokinetycznego :/ jak silnik i skrzynia są zimne nie ma tego dźwięku, jak się nagrzeje to się pojawia ten dźwięk... wie ktoś o co może chodzić? denerwujące to jest, skrzynia chodzi pięknie, płynnie bez żadnych problemów... aaa i jak dorobić ten bagnet bo u mnie go nie ma, może oleju mało? bo widziałem że lekko się poci w okolicach korka spustowego. Pomóżcie
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Re: hałasujące sprzęgło hydrokinetyczne

Post autor: zyzek »

Tomek270CDI pisze:...ostatnio przy wymianie oleju w silniku postanowiłem wejść pod samochód na zapalonym silniku żeby sprawdzić skąd dochodzi metaliczny hałasujący dźwięk okazało się że ten dźwięk dochodzi ze sprzęgła hydrokinetycznego :/ jak silnik i skrzynia są zimne nie ma tego dźwięku, jak się nagrzeje to się pojawia ten dźwięk... wie ktoś o co może chodzić? denerwujące to jest, skrzynia chodzi pięknie, płynnie bez żadnych problemów... aaa i jak dorobić ten bagnet bo u mnie go nie ma, może oleju mało? bo widziałem że lekko się poci w okolicach korka spustowego. Pomóżcie
nigdzie nie ma bagnetu do oleju , możesz kupić ...

http://allegro.pl/miarka-poziomu-oleju- ... 29770.html
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Strss
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2012, o 21:23
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Strss »

Witam mam dziwny problem z ASB mianowicie gdy jade tak ze 120 i chce troche żwawiej przyspieszyc wciskam mocniej gaz a on nie redukuje na 4 a gdy wcisnę go jeszcze mocniej wtedy redukuje do trójki, wszesniej byl bardzo czuły na gaz i żeby nie zredukował na 4 musiałem bardzo płynnie i powoli dodawać gazu. i tak samo jest gdy jadę wolniej na piątce (60 jakieś 1200-1300 obrotów) daję gazu a on zamiast zredukować to rosną obroty do 2000 a dopiero potem prędkość (bez redukcji)
olej jest wymieniany stan w porządku, skrzynia przełącza biegi płynnie, nie szarpie nie ślizga się przy zmianie biegu, kick down działa.
czy ktoś może mi pomóc
od czego zacząć poszukiwania problemu
WDB2100741B420951
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Wiesz, to nie jest DSG, nieraz trzeba ją zachęcić do zmiany biegu wcześniej szybkim chwilowym depnięciem w pedał gazu. Jak tak robię jak mało miejsca na wyprzedzanie: przed rozpoczęciem manewru szybki strzał w pedał i zanim rozpocznę manewr za sekundę mam już bieg zbity o 1 czy 2 w dół i wylatuję na pełnej pi****e na przeciwny pas mając cały potencjał dostępny pod nogą.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

od czego zacząć poszukiwania problemu

popróbuj metody Piasek, i umyj przepustnice.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Piasek, nie lepiej i pewniej zbić lewarkiem ?
Strss
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2012, o 21:23
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Strss »

mi to wyglada na problem z podcisnieniem ale zadnym specjalista nie jestem
przepustnice sprawdze na dniach i zobacze czy cos pomoze ale dzieki za rade
WDB2100741B420951
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: wojtas0112 »

Witam serdecznie... pozwolę się podłączyć pod temat - jak źle trafiłem to prosiłbym o przeniesienie.
Bałem się skrzynki asb i chyba trafiłem na rozje*** albo niedomagającą. :kwasny:

Bardzo dziwnie się zachowuje - otóż biegi zmienia wszystkie, tiptronic działa jak należy a jednak kopie w tyłek przy zmianach drążka R, N, D i przy spokojnej jeździe 1500-1800 obrotów na każdym biegu kopie w tył auta przy zmianie (jest takie uczucie jakby przyhamowało auto lekko obroty silnika spadają i potem zmienia bieg - dziwne);

Jak trzymam go na 2000-2200 to tego nie odczuwam tego prawie w ogóle.

Kolega Nazir (od niego nabyłem samochód) ponoć wymieniał olej 30tys km temu i fakt jest czyściutki zółty, ale jak mierzę go pancerzem od linki po przejechaniu ok 30 km (silnik rozgrzany - wspazówka na górnym brzuszku 8.) pokazuje ~75mm.
Mierzę raczej dobrze (nie sądzę że za mocno można ten pancerz wepchnąć).

Czy to może być powodem takiego zachowania ???

Kilka razy też zdarzyło się coś takiego że biegi asb zmienia normalnie a jak chce przycisnąć to dochodzi tylko do 2500 obrotów i zmienia bieg - silnik nie chce wchodzić na wyższe obroty - kickdown też nie reaguje. Po chwili mu coś takiego samo przeszło i ciągnął już normalnie czyli obroty szły wyżej jak 2500rpm.
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości