Opony-ogólny dylemat na temat opon
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wiadomo, co jednak nie zmienia faktu że porównanie takich Zeetex`ów, Nexenów, Achilles`ów z taką Dębicą, Savą, Barumem czy wspomnianymi Fulda/Kleber/Uniroyal mogłoby zaskoczyć wielu wynikami takiej konfrontacji.
Bo tylko zmiana tego nastawienia, że nie każdy "chińczyk" jest kiepski sprawi że ludzie - POLACY - zaczną myśleć i być może zrezygnuje z zakupu plastikowego już Dunlopa z bieżnikiem w porywach do 4mm na rzecz fabrycznie nowej azjatyckiej opony (w tej samej cenie) bo to jest globalne podejście do bezpieczeństwa na drodze. Bo ty może się zdążysz zatrzymać mając założone koszmarnie drogie Conti (bo cię na nie stać) ale ktoś za tobą jadący też na Conti albo innym Dunlopie (z tą różnicą że ty je wywaliłeś jako zuzyte) już niestety nie.
Bo tylko zmiana tego nastawienia, że nie każdy "chińczyk" jest kiepski sprawi że ludzie - POLACY - zaczną myśleć i być może zrezygnuje z zakupu plastikowego już Dunlopa z bieżnikiem w porywach do 4mm na rzecz fabrycznie nowej azjatyckiej opony (w tej samej cenie) bo to jest globalne podejście do bezpieczeństwa na drodze. Bo ty może się zdążysz zatrzymać mając założone koszmarnie drogie Conti (bo cię na nie stać) ale ktoś za tobą jadący też na Conti albo innym Dunlopie (z tą różnicą że ty je wywaliłeś jako zuzyte) już niestety nie.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Również jak szukałem opon rozglądałem się za używanymi z najwyższej półki. Mówię o rozmiarze 234/45/17, budżet miałem około 1200zł, jednak gdy za używki z bieżnikiem 6mm i DOT typu 1010 chcieli co najmniej 1200-1300 postanowiłem szukać falkenów ze912. Jednak los chciał że udało się kupić okazyjnie nowe fuldy DOT 4614.
Właśnie przyjechały do mnie Dayton D320 215/55 R16 (kumpel zamówił do swojego ale nie miał kto odebrać)
z ciekawości zmierzyłem suwmiarką
Fabrycznie nowa ma niespełna 8mm wysokości całkowitej bieżnika. Do znacznika tylko 6,5mm - a to jest parametr który wykorzystujemy. Poniżej znacznika opona jest traktowana jako zużyta.
Wobec powyższego jaką wartość drogową prezentuje używka mająca 4 w porywach do 5 mm wysokości całkowitej bieżnika ? Opisywana jako "kosa" i kosztująca 50% ceny fabrycznie nowej.
z ciekawości zmierzyłem suwmiarką
Fabrycznie nowa ma niespełna 8mm wysokości całkowitej bieżnika. Do znacznika tylko 6,5mm - a to jest parametr który wykorzystujemy. Poniżej znacznika opona jest traktowana jako zużyta.
Wobec powyższego jaką wartość drogową prezentuje używka mająca 4 w porywach do 5 mm wysokości całkowitej bieżnika ? Opisywana jako "kosa" i kosztująca 50% ceny fabrycznie nowej.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
On płacił 205zł za opisywaną sztukę, DOT 1115 czyli "jeszcze ciepła"
Używki mu proponowali jakieś Micheliny:
2 szt między 4 a 4,5mm DOT xx07
1 szt to samo DOT xx11
1 szt między 4,5-5,2mm DOT xx10
po 110zł szt
Na prawdę mogliby przykręcić śrubę SKP aby te nie puszczały samochodów na kapciach starszych jak te 6 lat bo to co widzę co ludzie montują (opony z roczników 04 nawet 02) toż to o pomstę woła.
Ale Unia nie powie... bo Unia ma gdzie wypychać swoje śmiecie które musieliby utylizować albo w kontenerach do Afryki wysyłać co też kosztuje a tak... polaczki przyjadą, wywiozą i jeszcze zapłacą.
Używki mu proponowali jakieś Micheliny:
2 szt między 4 a 4,5mm DOT xx07
1 szt to samo DOT xx11
1 szt między 4,5-5,2mm DOT xx10
po 110zł szt
Na prawdę mogliby przykręcić śrubę SKP aby te nie puszczały samochodów na kapciach starszych jak te 6 lat bo to co widzę co ludzie montują (opony z roczników 04 nawet 02) toż to o pomstę woła.
Ale Unia nie powie... bo Unia ma gdzie wypychać swoje śmiecie które musieliby utylizować albo w kontenerach do Afryki wysyłać co też kosztuje a tak... polaczki przyjadą, wywiozą i jeszcze zapłacą.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Zrobiłem wyjątek i kupiłem 4 szt. 225/45/17 Barum Bravuris 3 HM z 1114 r. za 750 zl. opony kupione przez znajomego razem z moimi 235/40/18 marka i model ten sam. Ogólnie nie kupuje używanych kapci, ale te były z pewnego źródła i prawie nóweczki. Brat myślę ze pojeździ z 2 lata.
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
Ostatni test w Auto-Świecie - Sava wypadła bardzo dobrze na mokrej nawierzchni (na równi z markowymi oponami) i przeciętnie na suchej. Nexen załapał się do pierwszej piątki, nie wyróżnił się w żadnej kategorii, ale we wszystkich był dobry.Piasek pisze:Wiadomo, co jednak nie zmienia faktu że porównanie takich Zeetex`ów, Nexenów, Achilles`ów z taką Dębicą, Savą, Barumem czy wspomnianymi Fulda/Kleber/Uniroyal mogłoby zaskoczyć wielu wynikami takiej konfrontacji.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Z tego co wiem to sam dystrybutor Achillesa w Polsce przyznał, że te opony z podniesionym czołem mogą konkurować z europejskimi odpowiednikami. I tak też się pozycjonują. Ludzie myślą, że jak coś jest z Azji to fabryka i know how powstało miesiąc wcześniej. Tak jakby tam nie mieli samochodów lub jeździli na gołych felgach. A koło przecież dawno temu wymyśliła ewolucja na różnych kontynentach. Po części jest też tak z oponami.Piasek pisze:Wiadomo, co jednak nie zmienia faktu że porównanie takich Zeetex`ów, Nexenów, Achilles`ów z taką Dębicą, Savą, Barumem czy wspomnianymi Fulda/Kleber/Uniroyal mogłoby zaskoczyć wielu wynikami takiej konfrontacji.
Bo tylko zmiana tego nastawienia, że nie każdy "chińczyk" jest kiepski sprawi że ludzie - .
Inna kwestia jest taka że dochodzą do mnie słuchy że producenci w Europie obniżają wysokość bieżników. Wprowadzając jeszcze zmiany w mieszankach można doprowadzić do szybszego "kończenia" się opon. Jeśli zrobią to najwięksi producenci opon, skutkiem będzie większa potrzeba kupowania opon. Handel używkami po części zostanie ograniczony.
po części to zapewnianie sobie większego zbytu poprzez niższe uzyskiwane przebiegi opon ale i wymuszone to jest oporami toczenia - im niższy bieżnik, im mniej nacięć tym niższe opory przekładające się na generowany hałas i spalanie pojazdu i końcowy wynik emisji CO2.bin pisze:producenci w Europie obniżają wysokość bieżników
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
stary kilka lat temu kupił nówkę sztukę nissana i oczom nie wierzyłem jak po niecałych 50 tyś wymieniał opony gdzie u mnie fabryczne jeszcze jeździły i nacykane miały 80 wiec na pewno jest to prawdziwa prawda.bin pisze:Wprowadzając jeszcze zmiany w mieszankach można doprowadzić do szybszego "kończenia" się opon.
S210 4.2 był
Scenic 2.0 jes
poszukiwania kolejnego S210!!!!!!!!!??????
.............................
Scenic 2.0 jes
poszukiwania kolejnego S210!!!!!!!!!??????
.............................
Ja w sierpniu 2002 wyprowadziłem nówkę Caddy`laka z salonu VW a w listopadzie przekładając na zimowe opony z przedniej osi wyrzuciłem na śmieci. Fabrycznie pojazd miał źle ustawioną geometrię przedniego zawieszenia: wydarł opony od środka do drutów w 24 tyś km.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości