Opony-ogólny dylemat na temat opon

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Wiadomo, co jednak nie zmienia faktu że porównanie takich Zeetex`ów, Nexenów, Achilles`ów z taką Dębicą, Savą, Barumem czy wspomnianymi Fulda/Kleber/Uniroyal mogłoby zaskoczyć wielu wynikami takiej konfrontacji.
Bo tylko zmiana tego nastawienia, że nie każdy "chińczyk" jest kiepski sprawi że ludzie - POLACY - zaczną myśleć i być może zrezygnuje z zakupu plastikowego już Dunlopa z bieżnikiem w porywach do 4mm na rzecz fabrycznie nowej azjatyckiej opony (w tej samej cenie) bo to jest globalne podejście do bezpieczeństwa na drodze. Bo ty może się zdążysz zatrzymać mając założone koszmarnie drogie Conti (bo cię na nie stać) ale ktoś za tobą jadący też na Conti albo innym Dunlopie (z tą różnicą że ty je wywaliłeś jako zuzyte) już niestety nie.
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Również jak szukałem opon rozglądałem się za używanymi z najwyższej półki. Mówię o rozmiarze 234/45/17, budżet miałem około 1200zł, jednak gdy za używki z bieżnikiem 6mm i DOT typu 1010 chcieli co najmniej 1200-1300 postanowiłem szukać falkenów ze912. Jednak los chciał że udało się kupić okazyjnie nowe fuldy DOT 4614.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Opona 4mm to jest opona na 1 sezon, to co widze u handlarzy uzywkami to faktycznie czasem jakies zarty.

Ja mam Fuldy 2013 rok;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Właśnie przyjechały do mnie Dayton D320 215/55 R16 (kumpel zamówił do swojego ale nie miał kto odebrać)

Obrazek

z ciekawości zmierzyłem suwmiarką
Fabrycznie nowa ma niespełna 8mm wysokości całkowitej bieżnika. Do znacznika tylko 6,5mm - a to jest parametr który wykorzystujemy. Poniżej znacznika opona jest traktowana jako zużyta.
Wobec powyższego jaką wartość drogową prezentuje używka mająca 4 w porywach do 5 mm wysokości całkowitej bieżnika ? Opisywana jako "kosa" i kosztująca 50% ceny fabrycznie nowej.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Kosa?? chyba "łyżwa" bo jak depniesz na mokrym w hebel to zaczynasz przyspieszać :rotfl: ale czego można się spodziewać po nowej 215stce za 175 pln od sztuki?
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

On płacił 205zł za opisywaną sztukę, DOT 1115 czyli "jeszcze ciepła"
Używki mu proponowali jakieś Micheliny:
2 szt między 4 a 4,5mm DOT xx07
1 szt to samo DOT xx11
1 szt między 4,5-5,2mm DOT xx10
po 110zł szt
Na prawdę mogliby przykręcić śrubę SKP aby te nie puszczały samochodów na kapciach starszych jak te 6 lat bo to co widzę co ludzie montują (opony z roczników 04 nawet 02) toż to o pomstę woła.
Ale Unia nie powie... bo Unia ma gdzie wypychać swoje śmiecie które musieliby utylizować albo w kontenerach do Afryki wysyłać co też kosztuje a tak... polaczki przyjadą, wywiozą i jeszcze zapłacą.
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Zrobiłem wyjątek i kupiłem 4 szt. 225/45/17 Barum Bravuris 3 HM z 1114 r. za 750 zl. opony kupione przez znajomego razem z moimi 235/40/18 marka i model ten sam. Ogólnie nie kupuje używanych kapci, ale te były z pewnego źródła i prawie nóweczki. Brat myślę ze pojeździ z 2 lata. :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

Piasek pisze:Wiadomo, co jednak nie zmienia faktu że porównanie takich Zeetex`ów, Nexenów, Achilles`ów z taką Dębicą, Savą, Barumem czy wspomnianymi Fulda/Kleber/Uniroyal mogłoby zaskoczyć wielu wynikami takiej konfrontacji.
Ostatni test w Auto-Świecie - Sava wypadła bardzo dobrze na mokrej nawierzchni (na równi z markowymi oponami) i przeciętnie na suchej. Nexen załapał się do pierwszej piątki, nie wyróżnił się w żadnej kategorii, ale we wszystkich był dobry.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Sava to jest akurat dobra opona, ja tam nie mogę wyjść z wrażenia z jazdy na fuldach, bardzo miłe zaskoczenie. Może jakoś nie mam dużego doświadczenia z nowymi oponami ale mam porównanie z tatowymi Michelin primacy hp i Fulda w niczym im nie ustępuje.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
bin
Posty: 9
Rejestracja: 26 mar 2015, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bin »

Piasek pisze:Wiadomo, co jednak nie zmienia faktu że porównanie takich Zeetex`ów, Nexenów, Achilles`ów z taką Dębicą, Savą, Barumem czy wspomnianymi Fulda/Kleber/Uniroyal mogłoby zaskoczyć wielu wynikami takiej konfrontacji.
Bo tylko zmiana tego nastawienia, że nie każdy "chińczyk" jest kiepski sprawi że ludzie - .
Z tego co wiem to sam dystrybutor Achillesa w Polsce przyznał, że te opony z podniesionym czołem mogą konkurować z europejskimi odpowiednikami. I tak też się pozycjonują. Ludzie myślą, że jak coś jest z Azji to fabryka i know how powstało miesiąc wcześniej. Tak jakby tam nie mieli samochodów lub jeździli na gołych felgach. A koło przecież dawno temu wymyśliła ewolucja na różnych kontynentach. Po części jest też tak z oponami.

Inna kwestia jest taka że dochodzą do mnie słuchy że producenci w Europie obniżają wysokość bieżników. Wprowadzając jeszcze zmiany w mieszankach można doprowadzić do szybszego "kończenia" się opon. Jeśli zrobią to najwięksi producenci opon, skutkiem będzie większa potrzeba kupowania opon. Handel używkami po części zostanie ograniczony.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

bin pisze:producenci w Europie obniżają wysokość bieżników
po części to zapewnianie sobie większego zbytu poprzez niższe uzyskiwane przebiegi opon ale i wymuszone to jest oporami toczenia - im niższy bieżnik, im mniej nacięć tym niższe opory przekładające się na generowany hałas i spalanie pojazdu i końcowy wynik emisji CO2.
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

jak im mniej nacięć tym mniejsze opory. na fizyce mówili coś innego mówili.
na slicku przecież największa przyczepność - największe opory toczenia...
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Slik tylko na suche, rowki po to, żeby piruetów nie było na wodzie... cała filozofia.
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
jwara99
Posty: 208
Rejestracja: 2 mar 2015, o 23:52
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: jwara99 »

bin pisze:Wprowadzając jeszcze zmiany w mieszankach można doprowadzić do szybszego "kończenia" się opon.
stary kilka lat temu kupił nówkę sztukę nissana i oczom nie wierzyłem jak po niecałych 50 tyś wymieniał opony gdzie u mnie fabryczne jeszcze jeździły i nacykane miały 80 wiec na pewno jest to prawdziwa prawda.
S210 4.2 był
Scenic 2.0 jes
poszukiwania kolejnego S210!!!!!!!!!??????
.............................
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ja w sierpniu 2002 wyprowadziłem nówkę Caddy`laka z salonu VW a w listopadzie przekładając na zimowe opony z przedniej osi wyrzuciłem na śmieci. Fabrycznie pojazd miał źle ustawioną geometrię przedniego zawieszenia: wydarł opony od środka do drutów w 24 tyś km.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości