Ustawianie kątu wtrysku

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Ustawianie kątu wtrysku

Post autor: mysha7 »

Jestem świeżo po remoncie, dziś odpaliłem silnik pierwszy raz, smarowanie zgasło niemal od razu. Silnikiem kręciłem jakoś z 3 minuty zanim zapalił, niestety, mam przedmuch na 2giej świecy, znacie jakiś sposób aby to naprawić? Jedyne co mi przychodzi do głowy to pasta do gwintów. Wcześniej skręcałem na pastę miedzianą, nie pomogło.

Głowny problem to pompa ropy, mam lukasa. Nie miałem blokady jak go składałem więc zrobiłem ją sam. Śrubę centralną przykręciłem (tą z lewym gwintem) ale po odpaleniu silnika ten kopci strasznie na biało. Prawdopodobnie kąt wtrysku jest źle ustawiony, i teraz mam pytanie, wystarczy jak poluzuję śruby mocujące pompę (te trzy w okół pompy wisko) i pokręcę pompą ropy?

PS Do mechanika nie będę oddawał bo sam jetem mechanikiem z tym że początkującym.
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Do uszkodzonych gwintów mam sprawdzony taki preparat:PERMATEX - zerwałem rok temu gwint jednej ze śrub trzymających kolektor i do dziś trzyma po naprawie tym środkiem. Dokładnie nazywa się PermaOxy, nie pamiętam już wizualnie czy to to samo, co na podlinkowanej aukcji.
mysha7 pisze:Prawdopodobnie kąt wtrysku jest źle ustawiony, i teraz mam pytanie, wystarczy jak poluzuję śruby mocujące pompę (te trzy w okół pompy wisko) i pokręcę pompą ropy?
Dla pewności sprawdź po znakach na silniku czy rozrząd jest ustawiony DOKŁADNIE jak powinien być. Jeśli pompę wkładałeś poprawnie zablokowaną, w położeniu wału korbowego na 14±0,5° za OT i jednocześnie znak na wałku rozrządu był zgrany, to wystarczy dokładna regulacja poczatku wtrysku.
Ustawianie początku wtrysku w tym silniku wykonuje się metodą dynamiczną przy pracującym silniku, do której potrzebny jest zestaw dwóch czujników podłączony do elektronicznego czytnika impulsów. Jeden czujnik wkręcany w pompę, drugi w uchwyt przy kole pasowym wału. Zestawy takie mają ASO. Przy odrobinie doświadczenia można też próbować ustawić ten silnik na słuch (miękka praca przy dodaniu gazu, bez twardego klekotu) i tzw. płynny powrót do obrotów jałowych (bez przydławienia na końcu). Stara dobra metoda pozwalająca z grubsza ustawić silnik i dojechać gdzieś na ostateczną regulację.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, o 22:49 przez jjankiello, łącznie zmieniany 1 raz.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: mysha7 »

Rozrząd musi być ustawiony prawidłowo, ponieważ w głowicy na kołach wsadziłem blokadę a wał ustawiłem na znak OT po czym napiąłem łańcuch i 2 obroty silnika, znaki nadal się pokrywały. Poza tym silnik jest kolizyjny, bez porządnie ustawionego rozrządu już dawno miał bym kolizję. Chodził z pół godziny.


Co do preparatu, to jest jakaś pasta typowa do gwintów o gęstej konsystencji?

A pompę miałem zamiar ustawić właśnie na "słuch" i zorientować się po pracy silnika.
Czyli wizyta u specjalisty "pompiarza" jest obowiązkowa po wstępnym ustawieniu?

Dodam jeszcze że wtryski były robione podczas remontu silnika, i zapytam jeszcze czy te ostre dymienie to powód tej źle ustawionej pompy?


Edycja":

Chyba zrozumiałem swój błąd, gdy silnik był ustawiony na OT wsadziłem pompę z blokadką też na znak, a powinna być na 14st przed OT. Dobrze to zrozumiałem? Czy istnieje możliwość przekręcenia tej pompy "tak jak siedzi" aż o 14st? Jest tam jakiś margines do regulacji jej ale czy aż taki?

[ Dodano: 2010-01-23, 23:33 ]
http://obrazki.elektroda.net/73_1241386 ... 386376.jpg[/img]

Wiecie co na tym rysunku się nie zgadza? Ja po drugiej prubie ustawiania kąta wtrysku postawiłem na intuicje a nie na rysunek.

Wie kto o co chodzi?

[ Dodano: 2010-01-23, 23:42 ]
Obrazek

W tym tekście też jest błąd. Kto wie o co chodzi? ;) A niby z profesjonalnej "Autodaty" instrukcje hehe
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Rysunek i opis do niego zgadzają się wzajemnie.
Sam niedawno ustawiałem pompę w 190D (ta sama zasada ustawiania i kąt początku wtrysku w zasadzie też) i ustawiałem dokładnie tak, jak jest na rysunku i w opisie do niego.
Zablokowaną pompę wkłada się, gdy wał ustawiony jest 14,5 stopnia po ZZ pierwszego cylindra. ZZ=zwrot zewnętrzny albo inaczej GMP (górny martwy punkt).
Znak OT musi odpowiadać właśnie GMP.

Nie zdejmowałeś czasem koła pasowego z kołnierza wału :?:
Pytam, choć przestawienie koła chyba nie powinno być możliwe, bo jest tam albo klin, albo rozmieszczenie śrub mocujących koło jest odrobinę niesymetryczne...

Po wstępnym ustawieniu początku wtrysku (włożenie pompy w odpowiednim ustawieniu silnika) można go ustawić jak pisałem poprzednio i tak jeździć albo pojechać do kogoś, kto ma elektroniczne urządzenie do tego celu... niestety w pompach rotacyjnych nie da się ustawić początku wtrysku statycznie, popularną metodą "na kropelkę"...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: mysha7 »

Koła wału głównego nie można przestawić, masz rację jest tam klin. Znaki na wałkach rozrządu pokrywały się i koła rozrządu były zblokowane. W tym momencie jak koło wału głównego pokazywało OT czyli GMP pierwszego tłoka. Gdy pompa była ustawiona 14 za OT silnik nie chciał palić i strasznie kopcił, gdy ustawiłem ją na 14 przed OT silnik zapalił bez problemu i minimalnie kopci. więc o co tu chodzi?


Jest jeszcze jedno ALE. Przy rozkręcaniu silnika na części (przed oddaniem bloku i głowicy do szlifierza) Zapodziałem gdzieś ten wskaźnik który jest mocowany na przedniej ścianie zasłaniającej rozrząd, ten taki szpikulec któy pokazuje OT na podziałce koła. Zamiast niego wkręciłem Śrubkę bodajże fi6 z nakrętką kontrującą. Środek tej śrubki służy mi za ten szpikulec. I teraz mam pytanie, czy tam był wkręcony właśnie taki szpikulec czy coś innego?
Załączniki
Tu na rysunku jest zaznaczone o co mi chodzi.
Tu na rysunku jest zaznaczone o co mi chodzi.
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

mysha7 pisze:gdy ustawiłem ją na 14 przed OT silnik zapalił bez problemu i minimalnie kopci. więc o co tu chodzi?
Ustawiłeś tak jak na rysunku czy po drugiej stronie OT :?: Rysunek pokazuje punkt po OT...

Jeśli faktycznie ustawiłeś przed OT, to nie mam pojęcia - trzeba by zobaczyć osobiście i ew. jeszcze zweryfikować punkt zablokowania pompy... ale nieważne, skoro chodzi i prawie nie dymi, to doreguluj na mocowaniu pompy jak pisałem kilka postów wcześniej (wejście i zejście z obrotów). Jeśli w czasie jazdy kultura pracy silnika będzie jak przed naprawą, to jeździj.

Wskaźnik (szpikulec) dostaniesz w ASO za pewnie niewielkie pieniądze...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: mysha7 »

Ten szpikulec jest mi nie potrzebny. Tylko pytałem czy taki szpikulec tam ma być, bo może w musi być tam jaieś mocowanie i dopiero do mocowania wkręca się ten szpikulec? Bo na rysunku to wygląda tak jak by tam była jakaś podstawa pod szpikulec.

A pompę mam ustawioną o tak:

Czerwona kreska zgrywa się w moim przypadku ze szpikulcem który jest zastąpiony śrubą.
Załączniki
Mercedes.JPG
Mercedes.JPG (12.33 KiB) Przejrzano 30502 razy
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Sam już nie wiem, może w przypadku rotacyjnej pompy faktycznie tak jest... :?: :evil:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: mysha7 »

To znów ja przyszedłem potruć troszkę ;) Mam takie pytanie, ustawiał ktoś tą pompę lukasa w silniku 2,2D?

Mam problem z tym, 3 raz ją ustawiam i dupa dalej. Ale myślę że problem tkwi w złej blokadzie pompy. Tą blokadę powinno się wkręcać na guzek czy w rowek? Bo już sam nie wiem. Auto po remoncie a już miesiąc stoi i nie da się nim jeździć bo strasznie słaby i kopci mocno.
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W pompie na ciężarku wyrównoważającym jest wypust który ma wskoczyć w rowek przyrządu blokującego pompę.Osobiście tą pompę wkładałem kilkadziesiąt razy.Nigdy nie było kłopotu.
Ustawienie pompy 14° po GZP 1-cylindra.I silnik chodzi, potem ewentualna korekta na czujniku elektronicznym.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: mysha7 »

Dobra to powiedz mi jeszcze tylko czy wystarczy jak na podziałce ( tej na kole) ustawie na 14st? Jak mogę poznać czy właśnie pierwszy cylinder jest w GMP?
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Uwaga: chyba wiem co może być przyczyną.Są dwa rodzaje pomp i dwa przyrządy blokujące.
Dokładnie sprawdźcie czy używacie właściwego.W jednej pompie jest garbik, a w drugiej rowek.

[ Dodano: 2010-02-13, 20:22 ]
Zdejmij pokrywę zaworów, krzywki wałków rozrządu na pierwszym cylindrze skierowane pod kątem do góry.Wystarczy ~14° dalej na słuch, a potem elektronika jeżeli Ci się nie uda na słuch.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: mysha7 »

I nie ma innego sposobu aby być pewnym że 1 cylinder jest po GMP?
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tylko ten dla niedoświadczonych.Dla doświadczonych to:
Załączniki
Dla doświadczonych.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Johny992
Posty: 34
Rejestracja: 15 mar 2009, o 11:36
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Johny992 »

Witam wszystkich mam prosbe potrzebuje informacji dotyczacych ustawienia rozrzadu w 2.5td 20v, szczegolnie chodzi mi o pompe wtryskowa gdyz ja wyciagalem i mi sie poprzestawił rozrzad, z gory dzieki
NIE MA JAZDY BEZ GWIAZDY
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości