w210 klimatyzacja nie chodzi

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Nairams pisze: Zawór to jest przy lewym reflektorze.
Patrząc od przodu auta to lewy jest prawy :hyhy:
Nairams pisze: U mnie jest tylko dziura w atrapie.
U mnie też jest dziura ale zakryta kapslem.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

Rozumiem. Moja wersja po prostu może tego nie ma, może jest inaczej sterowana. Gdzieś czytałem, że ten czujnik steruje klimą i dogrzewaczem - jeśli jest. U mnie nie działa i to to :zalamany:
Co jeszcze mogę sprawdzić w tej klimie samemu ?
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
Chlystek
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2015, o 10:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Chlystek »

Panowie pierwsza reakcja na nie działającą klimatyzacje to odkręcenie korków do nabijania i wciskamy zaworek jak psiknie dość mocno znaczy że ciśnienie jest poprawne w stanie spoczynku powinno być ok 7 atmosfer. Zakładając że mamy gaz w układzie a klimka nie hula szukamy dalej przyczyny w elektryce często padają czujniki ciśnienia, sprawdzamy czy dochodzi do elektrozaworu sprężarki prąd. Jeśli nie sprawa jest w miarę prosta (bezpieczniki, czujniki) jeśli nie to trzeba się liczyć z wymianą elektrozaworu.
Ktoś wcześniej pisał o wentylatorach. One zapewne mają moduł sterujący który może ulec awarii. Ps. sprawdzanie szczelności na próżni mija się z celem. Ja zawsze pompowałem 15-17 atmosfer i odstawiałem auto na pół godziny. Może wydać się to sporo ale takie jest ciśnienie robocze gazu w układzie. Jeśli się nie mylę są dwa czujniki do klimy.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Chlystek pisze:Panowie pierwsza reakcja na nie działającą klimatyzacje to odkręcenie korków do nabijania i wciskamy zaworek jak psiknie dość mocno znaczy że ciśnienie jest poprawne w stanie spoczynku powinno być ok 7 atmosfer. .
Sprawdzenia czynnika w ukladzie metoda "psikniecia" jest dobra pod warunkiem zachowania daleko idacej ostroznosci. (psik na palce moze spowodowac "niezle kuku" :cwaniak: )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
koniu654
Posty: 10
Rejestracja: 27 sty 2014, o 23:19
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: koniu654 »

200 gram i kompresor zatarty co wy ludzie piszecie nie macie pojęcia masakra!!!!!!!!!
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

koniu654 pisze:200 gram i kompresor zatarty co wy ludzie piszecie nie macie pojęcia masakra!!!!!!!!!
Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź, bo nie ukrywając jestem ciekawy każdego zdania na ten temat.
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
koniu654
Posty: 10
Rejestracja: 27 sty 2014, o 23:19
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: koniu654 »

Kolega po twoim wpisie napisał ze 200 gram to jakaś resztka i pewnie kompresor zatarty.Kompresor jeżeli ma olej w sobie nie ma mowy o zatarciu ( sa jednak wyjątki śle to bardzo rzadko)zawsZe po odciągnięciu czynnika podaje sie olej.Kolego jeżeli odciągnęli Ci 200g czynnika to albo masz nieszczelność bardzo mała albo ktoś nic nie robił przy klimie bardzo długo . Jeżeli układ klimatyzacji jest szczelny to i tak ubytek czynnika rocznie wynosi koło 20 % przez oringi.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

koniu654 pisze:200 gram i kompresor zatarty co wy ludzie piszecie nie macie pojęcia masakra!!!!!!!!!
koniu654 pisze:Kompresor jeżeli ma olej w sobie nie ma mowy o zatarciu ( sa jednak wyjątki śle to bardzo rzadko)
koniu654 pisze:Jeżeli układ klimatyzacji jest szczelny to i tak ubytek czynnika rocznie wynosi koło 20 % przez oringi.
Fachowiec Koniu jesteś... czapki z głów.
:hyhy:
Obrazek
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

Odkryłem nowy temat, który może coś wniesie do mojego pytania.
Mianowicie, odkryłem z ciekawości zaślepkę maskującą zawór do nabijania klimy, ten za atrapą, i okazało się, że była tam rozpięta złączka od wentylatorów. Spiąłem ją, psiknąłem contact cleanerem i po włączeniu klimy zmieniło się to, że wentylatory kręcą się cały czas. Kompresor nadal nie rusza.
Ma ktoś jakieś pomysły ? Bo z tego co wiem to nie powinny pracować cały czas. Co sprawia, że ciągle się kręcą ? Może i to pośrednio jest przyczyną braku reakcji kompresora ?
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

U mnie dziś stwierdziłem brak załączania sprężarki. Po zdjęciu zaślepki spod atrapy wentylatorów i wciśnięciu zaworka, usłyszałem krótkie delikatne psss i ciszaaaa...czyli brak ciśnienia/gazu w obwodzie. Klima byla nabijana w 06.2011, w zeszłym roku miałem już wrażenie że coś kiepsko chłodzi. Możliwe że gaz się po prostu ulotnił po tych 4 latach ? do zera ?
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Kuler, nic innego nie stwierdzisz bo dziś jest 4 stopnie za oknem :D
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

tonidriver pisze:Kuler, nic innego nie stwierdzisz bo dziś jest 4 stopnie za oknem :D
Dziś tylko sprawdzałem czy jest czynnik w układzie (ciśnienie), to że klima nie chodzi stwierdziłem jak było prawie 20st - parę dni temu.
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
tomi1989
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2014, o 19:56
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomi1989 »

Witam panowie dolacze się do tematu , przerabiam temat klimatyzacji juz ponad rok a mianowicie w roku 2013 zostala nabita klimatyzacja i okazalo sie ze mimo ze klima chlodzila to strasznie halasowal kompresor wiec do wymiany wymienilem kompresor i problemem stala sie chlodnica kompresor byl zbyt dobry i rozczelnil mi chlodnice😊😊😊 moje pytanie czy ktos mi po nr vin sprawdzilby jaki nr mam chlodnicy oraz osuszacza poniewaz gdzie się nie udam twierdzą zebym podal nr kat.... Z gory bardzo dziękuję za pomoc...
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

A gdzie masz nr. vin :wstyd:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
tomi1989
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2014, o 19:56
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomi1989 »

mesio14 pisze:A gdzie masz nr. vin :wstyd:
Juz podaje WDB2100371A376435
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości