Automatyczna skrzynia biegów PROBLEM!!!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Witam, mam problem z pomiarem poziomu oleju w atomatycznej skrzyni, w tym modelu nie bagnetu tylko zaślepka na wlewie. Czy ktoś z kolegów może podać jaką powinien mieć długość bagnet. Czytałem, że można wykonać samemu z linki stalowej, tylko jaki ma być długi. Pozdrawiam Piotr. Muszę dodać merc e300 td 177 km awantgarde 1998 rok.
piotr
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Piotr1305, viewtopic.php?p=169970#169970
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Zauważyłem ostatnio u mnie, że przy przerzucaniu między R i D, występuje mocne uderzenie przy zapinaniu napędu. Na D mocniej, na R ciut mniej. SPrawdzałem tylko na ciepłym silniku. Mocniej wciśnięty hamulec nic nie daje. Ogólnie to skrzynia chodzi bez zarzutu. Tylko ten jeden mankament. Spotkał się ktoś z tym? No i jak temu zaradzić.
na początek sprawdzić stan oleju w skrzyni, potem przeniesienie napędu, może masz gdzieś luzy, ogólnie lekkie szarpnięcie może występować, nic nienormalnego... ale jak jest jebnięcie a nie szarpnięcie to już trzeba szukać - to z tyłu wali czy ze skrzyni ten dźwięk??ralfi89 pisze:Zauważyłem ostatnio u mnie, że przy przerzucaniu między R i D, występuje mocne uderzenie przy zapinaniu napędu. Na D mocniej, na R ciut mniej. SPrawdzałem tylko na ciepłym silniku. Mocniej wciśnięty hamulec nic nie daje. Ogólnie to skrzynia chodzi bez zarzutu. Tylko ten jeden mankament. Spotkał się ktoś z tym? No i jak temu zaradzić.
do szarpnięcia byłem przyzwyczajony przy zmianie bo to było normalne. Ale teraz to jest jebnięcie. Dźwięk jest stąd co zawsze gdy zmieniam położenie. Ale dokładnie to nie wiem. Wydaje mi się, że to bardziej z tyłu wali niż ze skrzyni.
[ Dodano: 2014-10-08, 21:26 ]
[ Dodano: 2014-10-08, 21:26 ]
na czym mogą występować te luzy? z tego co się zorientowałem to tam jest łącznik wału i podpora.kid pisze:może masz gdzieś luzy
witam wszystkich
posiadam mercedesa(2001rok) w210 e200 kompressor automat. Mam następujący problem:
kilka tygodni temu znienacka przestała działać poprawnie skrzynia biegów, po wrzuceniu D nie mogę przywrócić drążka zmiany biegów do pozycji P lub R. Okazało się że w sterowniku skrzyni biegów był olej, po wymianie gniazda skrzyni biegów jak i wyczyszczeniu komputera auto przejechało dokładnie 40km po czym problem powrócił. Sterownik jak i gniazdo są czyste. ECU okazało się być też zalane olejem, tutaj odpowiedzialny okazał się czujnik wałka rozrządu. Tą usterkę usunąłem również. Od początku mojej walki z samochodem mam następujące błędy *skrzynia* 034 i 130 *ECU* P200F ten błąd mogę jednak skasować, natomiast błedy skrzyni biegów i jej działanie są dla mnie zajebistą zagadką .... kable od sterownika do skrzyni biegów sprawdzone i jest przejście. wymieniłem też skrzynię biegów i rezultat jest taki sam ... ręce opadają macie jakieś pomysły ?? sterowniki są po sprawdzeniu przez elektronika i są sprawne
posiadam mercedesa(2001rok) w210 e200 kompressor automat. Mam następujący problem:
kilka tygodni temu znienacka przestała działać poprawnie skrzynia biegów, po wrzuceniu D nie mogę przywrócić drążka zmiany biegów do pozycji P lub R. Okazało się że w sterowniku skrzyni biegów był olej, po wymianie gniazda skrzyni biegów jak i wyczyszczeniu komputera auto przejechało dokładnie 40km po czym problem powrócił. Sterownik jak i gniazdo są czyste. ECU okazało się być też zalane olejem, tutaj odpowiedzialny okazał się czujnik wałka rozrządu. Tą usterkę usunąłem również. Od początku mojej walki z samochodem mam następujące błędy *skrzynia* 034 i 130 *ECU* P200F ten błąd mogę jednak skasować, natomiast błedy skrzyni biegów i jej działanie są dla mnie zajebistą zagadką .... kable od sterownika do skrzyni biegów sprawdzone i jest przejście. wymieniłem też skrzynię biegów i rezultat jest taki sam ... ręce opadają macie jakieś pomysły ?? sterowniki są po sprawdzeniu przez elektronika i są sprawne
Tuleje wózka tylnego zawieszenia, u mnie waliło jak młotem, po wymianie miodzio z maliną!ralfi89 pisze:Zauważyłem ostatnio u mnie, że przy przerzucaniu między R i D, występuje mocne uderzenie przy zapinaniu napędu. Na D mocniej, na R ciut mniej. SPrawdzałem tylko na ciepłym silniku. Mocniej wciśnięty hamulec nic nie daje. Ogólnie to skrzynia chodzi bez zarzutu. Tylko ten jeden mankament. Spotkał się ktoś z tym? No i jak temu zaradzić.
[ Dodano: 2015-03-04, 20:05 ]
`Niesławna` tulejka plastykowa łącznika dźwigni (wybieraka).lukasl79 pisze:witam wszystkich
posiadam mercedesa(2001rok) w210 e200 kompressor automat. Mam następujący problem:
kilka tygodni temu znienacka przestała działać poprawnie skrzynia biegów, po wrzuceniu D nie mogę przywrócić drążka zmiany biegów do pozycji P lub R. Okazało się że w sterowniku skrzyni biegów był olej, po wymianie gniazda skrzyni biegów jak i wyczyszczeniu komputera auto przejechało dokładnie 40km po czym problem powrócił. Sterownik jak i gniazdo są czyste. ECU okazało się być też zalane olejem, tutaj odpowiedzialny okazał się czujnik wałka rozrządu. Tą usterkę usunąłem również. Od początku mojej walki z samochodem mam następujące błędy *skrzynia* 034 i 130 *ECU* P200F ten błąd mogę jednak skasować, natomiast błedy skrzyni biegów i jej działanie są dla mnie zajebistą zagadką .... kable od sterownika do skrzyni biegów sprawdzone i jest przejście. wymieniłem też skrzynię biegów i rezultat jest taki sam ... ręce opadają macie jakieś pomysły ?? sterowniki są po sprawdzeniu przez elektronika i są sprawne
MB E-200 2.0 B+LPG ASB 95r Classic
WDB2100351A041446
WDB2100351A041446
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 22:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
dziwny dźwięk
...ostatnio przy wymianie oleju w silniku postanowiłem wejść pod samochód na zapalonym silniku żeby sprawdzić skąd dochodzi metaliczny hałasujący dźwięk okazało się że ten dźwięk dochodzi ze sprzęgła hydrokinetycznego jak silnik i skrzynia są zimne nie ma tego dźwięku, jak się nagrzeje to się pojawia ten dźwięk... wie ktoś o co może chodzić? denerwujące to jest, skrzynia chodzi pięknie, płynnie bez żadnych problemów... aaa i jak dorobić ten bagnet bo u mnie go nie ma, może oleju mało? bo widziałem że lekko się poci w okolicach korka spustowego. Pomóżcie
Re: dziwny dźwięk
Bagnet kupisz na Allegro w cenie 22zł z przesyłkąTomek270CDI pisze: aaa i jak dorobić ten bagnet bo u mnie go nie ma, może oleju mało? bo widziałem że lekko się poci w okolicach korka spustowego. Pomóżcie
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Tomek270CDI, przerabiałem podobny temat w 3.0 TD wejdź pod spód weź ze sobą szmatę i przy włączonym silniku ruszaj wydechem najprawdopodobniej on jest winowajcą tak było u mnie też myślałem że to sprzęgło okazał się wydech.. wpadał jakiś rezonans.. przy dociśnięciu znikało
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Witam serdecznie, potrzebuję porady w pewnym temacie bo nie wiem czy mogę z tym żyć na dłuższą metę czy muszę się przygotować na wymianę skrzyni... Opiszę krok po kroku o co chodzi, może ktoś kumaty poratuje radą A więc, kupiłem dość niedawno w210 2.9td, za kilka dni sprawdziłem stan oleju w asb przy nagrzanym wyłączonym silniku i było w normie (teraz już wiem że sprawdza się na odpalonym ), ale był bardzo brudny i dziwnie śmierdział, stwierdził znajomy mechanik, więc wymieniliśmy go, wleliśmy tyle ile było. Zrobiłem około 800km dość żwawo się poruszając, i wtedy zaczął przeciągać przy zmianie z 2 na 3 (taki jak by poślizg o około 500 obrotów), raz nawet w ogóle nie chciał ruszyć. więc pojechałem do zakładu wiedząc już po krótkiej lekturze forum, że poziom sprawdza się na nagrzanym i odpalonym silniku... okazało się ze miarka jest sucha :O więc dolałem prawie 2 litry oleju ale tak jak było tak i jest... dodam że im gorętszy silnik tym chyba bardziej ślizga się przy przełożeniu. Był bym wdzięczny za jakąkolwiek poradę, czy zalanie gęstszego oleju mogło by poprawić sytuację? Czy może dolanie jakiegoś "cudownego" specyfiku? Poczytałem trochę, jedni twierdzą że tarczki inni że jakaś sprężynka zaworka. Na remont skrzyni niestety kompletnie nie stać, kupiłem ten samochód po rodzinie i chciałem pojeździć przez wakacje wiedząc że nie stać mnie na jego utrzymanie a tu o, aż strach myśleć że może niedługo całkiem paść... Proszę o pomoc mądre głowy
Masz mało oleju, spalisz płytki i zapomnij o jeżdżeniu, dolej do stanu blisko max na bagnecie i zobacz jak działa. Jeżeli dłuższy czas jeździłeś na `półsuchej` skrzyni, to nie wróży dobrze co do dalszej eksploatacji.
Ilości oleju były już podawane na forum, poszukaj postów w tej sprawie, ułatwią ci życie z `gwiazdą`
No i ŻADNYCH SPECYFIKÓW do oleju nie wlewaj, to nie skrzynia z ursusa
Ilości oleju były już podawane na forum, poszukaj postów w tej sprawie, ułatwią ci życie z `gwiazdą`
No i ŻADNYCH SPECYFIKÓW do oleju nie wlewaj, to nie skrzynia z ursusa
MB E-200 2.0 B+LPG ASB 95r Classic
WDB2100351A041446
WDB2100351A041446
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości