[ w220 ] Pasek klinowy

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Zylfeg
Posty: 10
Rejestracja: 28 paź 2008, o 21:01
Lokalizacja: B-stok

[ w220 ] Pasek klinowy

Post autor: Zylfeg »

Witam wszystkich!

Niedawno kupiłem Mercedesa W220 4.0 CDi 184 kW 2003r.

Pękł mi pasek klinowy z niewiadomych przyczyn (może związanych ze sprężarką klimatyzacji) i o tyle o ile kiedyś wymieniałem w innych samochodach to w Mercedesie nigdy (posiadam także W210 2.4 B 1998r. ;).

Czy posiada ktoś schemat tego jak założyć ten pasek. Zdjąłem osłony pod silnikiem, wiatrak, itp., ale nie jestem pewny co do tego jak założyć ten pasek.

Z góry dziękuje za odpowiedzi! :padam:

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 7 sty 2015, o 22:58 przez Zylfeg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Pasek klinowy W220

Post autor: avandgarde »

Zylfeg pisze:Witam wszystkich!

Niedawno kupiłem Mercedesa W220 4.0 CDi 184 kW 2003r.

Pękł mi pasek klinowy z niewiadomych przyczyn (może związanych ze sprężarką klimatyzacji) i o tyle o ile kiedyś wymieniałem w innych samochodach to w Mercedesie nigdy (posiadam także W210 2.4 B 1998r. ;).

Czy posiada ktoś schemat tego jak założyć ten pasek. Zdjąłem osłony pod silnikiem, wiatrak, itp., ale nie jestem pewny co do tego jak założyć ten pasek.

Z góry dziękuje za odpowiedzi! :padam:

Pozdrawiam!
Załączniki
400.jpg
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Pasek klinowy W220

Post autor: stanleym210 »

Zylfeg pisze: Niedawno kupiłem Mercedesa W220 4.0 CDi 184 kW 2003r.
Pękł mi pasek klinowy
Dla ścisłości pasek wielorowkowy.
Pasek klinowy jest w kształcie klina i ciągnie bokami.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Zylfeg
Posty: 10
Rejestracja: 28 paź 2008, o 21:01
Lokalizacja: B-stok

Post autor: Zylfeg »

Dziękuje za schemat.

Odkręciłem wiatrak i teraz na przeszkodzie przed zmianą stoi mi metalowy pojemnik trzymania wody przy silniku. Jak go zdejmę będę musiał wymieniać wszystkie uszczelki, a przynajmniej tak mi się wydaje. Jakieś wskazówki, czy da się to jakoś ominąć?
rymerc
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2009, o 08:34
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: rymerc »

Witam.
Proszę o informacje:
1.rozmiar lub numer paska wielorowkowego dla SL-a R129 z silnikiem 3,2 v6. w wersji bez klimatyzacji
2.moje pytanie jest nastepujące: czy taki pasek można bez przeszkód zamontować do wersji z klimatyzacja z pominięciem sprężarki?
WDB2100171A387987 2,9td,limuzyna,kluczyk rybka.
Mercedes jest jak wino ,im starszy tym bardziej wartościowy.
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

rymerc pisze:Witam.
Proszę o informacje:
1.rozmiar lub numer paska wielorowkowego dla SL-a R129 z silnikiem 3,2 v6. w wersji bez klimatyzacji
2.moje pytanie jest nastepujące: czy taki pasek można bez przeszkód zamontować do wersji z klimatyzacja z pominięciem sprężarki?
VIN lub nr silnika...
W210 '95 300D
rymerc
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2009, o 08:34
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: rymerc »

Dla porządku podaje VIN mojej damy WDB 1290641F173098.
Numer paska do mojego silnika z klimatyzacja znam.
Mój problem polega na tym,ze chciałem się dowiedział czy będzie możliwość zamontowania w moim silniku paska z wersji bez klimatyzacji
WDB2100171A387987 2,9td,limuzyna,kluczyk rybka.
Mercedes jest jak wino ,im starszy tym bardziej wartościowy.
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

rymerc pisze:Witam.
Proszę o informacje:
1.rozmiar lub numer paska wielorowkowego dla SL-a R129 z silnikiem 3,2 v6. w wersji bez klimatyzacji
2.moje pytanie jest nastepujące: czy taki pasek można bez przeszkód zamontować do wersji z klimatyzacja z pominięciem sprężarki?


Wpisałem post, ale edytowałem, bo napisałem chyba bzdury :hyhy: Muszę jeszcze raz sprawdzić ;)

Edit 2: Z moich wiadomości wynika, że typ 129.064 nie wychodził bez klimatyzacji ;) 129.063 wychodził zarówno z klimą jak i bez, ale inny silnik był montowany, tj. M104.991. Także chyba nic z tego, kolego :hyhy:
W210 '95 300D
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

rymerc pisze:Dla porządku podaje VIN mojej damy WDB 1290641F173098.
Numer paska do mojego silnika z klimatyzacja znam.
Mój problem polega na tym,ze chciałem się dowiedział czy będzie możliwość zamontowania w moim silniku paska z wersji bez klimatyzacji
Po co ?
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

yellowstone2012 pisze:
rymerc pisze:Dla porządku podaje VIN mojej damy WDB 1290641F173098.
Numer paska do mojego silnika z klimatyzacja znam.
Mój problem polega na tym,ze chciałem się dowiedział czy będzie możliwość zamontowania w moim silniku paska z wersji bez klimatyzacji
Po co ?
Kolega ma kabrio to mu klima niepotrzebna :hyhy: A tak na poważnie domniemywam, że koszt naprawy klimy jest za wysoki :P
W210 '95 300D
rymerc
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2009, o 08:34
Lokalizacja: częstochowa

Pasek wielorowkowy

Post autor: rymerc »

Witam ponownie.
Muszę coś wyjaśnić aby zamknąć niepotrzebne dywagacje.Auto stoi w Warszawie z zatarta sprężarka od klimy.Ceny za naprawę w stolicy to istny kosmos.Chce spróbować założyć krótszy pasek i ominąć sprężarkę.Bez paska nie będę ryzykował jazdy do Czestochowy(ok.240km)bo mogę zatrzeć silnik.Naprawe wykonam samodzielnie u siebie i uniknę niepotrzebnych kosztów.Jak nie będzie takiej możliwości to pozostaje mi tylko laweta(i tu znowu kasa)Ot iwszystko w temacie.
WDB2100171A387987 2,9td,limuzyna,kluczyk rybka.
Mercedes jest jak wino ,im starszy tym bardziej wartościowy.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

rymerc pisze: WDB 1290641F173098
Tak jak wcześniej wspomniano, R129 z V6 pod maską miały zawsze układ klimatyzacji.

OE dla Twojego roadstera to A0119979792 (21.36 x 2390).

Możesz wziąć pod uwagę pasek dla M104 bez klimy:

2330
A0119970492

2130
A0119973892

Wspomniane wcześniej M104 z klimą miało paski:

2415
A0119974792

2225
A0109978892

2205
A0119972192

:zakrecony:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

Widzisz Zylfeg, powinieneś brać przykład z kolegi Baca i jego inwestycji w "eske" :padam:
Jak on mówi: "szkiełkiem dupy nie podetrzesz!" trzeba becalować diengi :)
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
rymerc
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2009, o 08:34
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: rymerc »

Witam
Bardzo dziękuje koledze qoompel za konkretna i wyczerpująca informacje.Strzal w dziesiątke-o to mi właśnie chodziło.
Pozdrawiam.
WDB2100171A387987 2,9td,limuzyna,kluczyk rybka.
Mercedes jest jak wino ,im starszy tym bardziej wartościowy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości