Uszczelniacz tylnego mostu - wałka atakującego

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jesli ASO nie ma tulejek zgniotowych na stanie, to to moze Co powiedziec jak czesto warsztaty je wymieniaja.
Mysle ze jesli nie wymieniasz lozyska, to uzycie starej tulejki nie powinno byc problemem, ale przy duzym przebiegu lozysko moze miec juz pewne luzy wiec czekaj na tulejke aby nie miec dylematu na przyszlosc.
jerry
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2014, o 15:46
Lokalizacja: małopolska

Post autor: jerry »

Nie jest to ogrom pracy i wielki koszt uszczelniacza więc jutro wymieniam uszczelniacz i dolewam olej. Jak będzie nie tak to później wymienię zewnętrzne łożysko, tulejkę i ponownie uszczelniacz. Most mocno leje, szkoda go zajeździć bo pracuje cicho.

[ Dodano: 2014-11-29, 17:00 ]
Pierwsze podejście nieudane. Odkręciłem wał, ale nie mam takiego klucza nasadowego żeby odkręcić nakrętkę zabieraka wałka atakującego. Chyba klucz 41 ale nie jestem pewien. Ktoś wie jaki klucz nasadowy potrzebny do odkręcenia nakrętki????
S210 E290TD 1998 automat Elegance.
WDB2102171A652007
CZUWOJ
Posty: 17
Rejestracja: 16 wrz 2010, o 12:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: CZUWOJ »

Ale wiesz, że ta nakrętka ustala właściwy luz międzyzębny przekładni głównej i raczej tego nie ustawisz prawidłowo? To się może skończyć głodnym wilkiem w bagażniku.
MB W210 E220CDI 00'
MB W210 E200 97'

EX:
MB W126 420SEL 89'
MB W123 200D 83'
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jest kilka rozwiazan regulacji luzu na tylnych mostach, ale nigdy nie jest to nakretka.
Nigdy nie musialem naprawiac mostu na MB (stuk w niemalowane drzewo) ale na ile widzialem rysunki, MB uzywa tuleje zgniotowe, ktore reguluja docisk/luz na lozysku.
W Fordzie mialem podkladki regulacyjne i przy poteznym momencie dociskowym nakretki bylo troche zabawy aby to doregulowac.
Pelna regulacja dyfyrencjalu to cos zblizone do czarnoksiestwa. Wymaga kolorowych smarow, krecenia walami i wielokrotne rozbieranie podkladek aby to bylo perfect.
Dlatego nawet profesjonalne warsztaty naprawcze w to sie nie bawia, tylku kupuja uzywki, bac regenerowane przez specjalne zaklady.
jerry
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2014, o 15:46
Lokalizacja: małopolska

Post autor: jerry »

CZUWOJ pisze:Ale wiesz, że ta nakrętka ustala właściwy luz międzyzębny przekładni głównej i raczej tego nie ustawisz prawidłowo? To się może skończyć głodnym wilkiem w bagażniku.
Nakrętka była dokręcona tak, że ja siedziałem za kierownicą i deptałem na pedał hamulca, a dwóch kolegów wisiało na rurze założonej na klucz (41). Dopiero po kilku próbach udało się odkręcić nakrętkę. Była (oprócz zabezpieczenia) zakręcona na kleju. Wymieniłem uszczelniacz bez wymiany tulejki i odpukać na razie cisza i nie cieknie.
Nie wiem jak jest w Mercedesie, ale mosty z którymi do tej pory miałem styczność miały luz ustalany podkładkami dystansującymi. Ew. luz na łożysku nie ma wpływu na luz międzyzębny.
Ustalanie luzu między kołem talerzowym, a wałkiem atakującym nie jest aż takie straszne. Fachowcy po prostu wymarli, a nigdzie tego nie uczą. Dawniej używało się kredy, kalki lub papieru, teraz pisaków. Współpraca zębów ma zostawiać odpowiedni ślad w odpowiednim miejscu i tyle.
S210 E290TD 1998 automat Elegance.
WDB2102171A652007
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Kajtek1, ostrzeżenie za spam.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Fatality ? :hyhy:
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Small Combo :rotfl: :rotfl:
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: Uszczelniacz tylnego mostu - wałka atakującego

Post autor: geez »

Panowie, stoję przed problemem wymiany usczelniacza wałka atakującego i jak to jest z tą nakrętką, o której wspomniał CZUWOJ? Wiem, że będzie trudno ją odkręcić, ale bardziej mnie martwi to odpowiednie dokręcenie, skąd wiadomo kiedy jest jeszcze za lekko, a kiedy już zbyt mocno? :szok:
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości