Ukręcona świeca żarowa E 300 D

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

LUKAS
Posty: 13
Rejestracja: 13 lip 2008, o 11:57
Lokalizacja: olesnica

Ukręcona świeca żarowa E 300 D

Post autor: LUKAS »

Witam mam pytanie czy obejdzie sie bez ściągania głowicy żeby wykręcić ta świece jetsem z okolic wrocławia może macie jakiś namiar na dobrego fachowca? z góry dziękuje
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Ukręcona świeca żarowa E 300 D

Post autor: Budyń W210 »

LUKAS pisze:czy obejdzie sie bez ściągania głowicy żeby wykręcić ta świece
Niestety w silniku 300D zestaw Klan do wykrecania świec nie ma zastosowania. Demontaż głowicy to ostateczność, spróbuj sam lub daj zarobić innym. Po demontazu kolektora ssącego jest łatwiejszy dostęp do tych świec. Z reguły jest tak, że po zerwaniu świecy trzeba wyrwać tą część, która się obraca. Jeżeli to Ci się uda to oczom Twoim ukaże się resztka świecy wystająca z głowicy kilka mm z centralnym otworem po wkładzie grzejnym, który wyrwałeś. Teraz trzeba próbować rozwiercić ten otwór do średnicy około 9-10mm. Aby wiedzieć jak głęboko należy wiercić, dobrze jest mieć jedną świecę do popatrzenia ( jeżeli przewiercisz za głęboko to wykręcisz tylko kawałek z gwintem i wtedy bez demontazu głowicy się nie obejdzie)
Mając rozwiercony otwór w świecy możesz próbować użyć wykrętaka lub innego narzędzia o podobnym działaniu. Wskazane jest aby nie żałować preparatów typy McKenic 9 w 1, WD-40 lub innych. zyczę powodzenia

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Temat oklepany. A po licho sie brałeś za świeczki gdy na 95% wiadomoo że sie nie dadzą pokonac bez walki??Tylko dobry mechol cie uratuje. Hej! ( a zażycz sobie aby ci mechanik osadził nowe świeczki na smarze Cu )
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
raptor
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 20:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raptor »

Witam. koledzy zna ktoś niezawodny sposób na odkręcenie zapieczonych świec żarowych.Nie chce che robić tego pochopnie bo wiadowo jakie mogą być konsekwencje.Dzięki za pomoc.
E-270 CDI Avangarde 2001
380000
WDB2100161B474739
waldek2000
Posty: 28
Rejestracja: 20 maja 2009, o 22:38
Lokalizacja: wrocław

Post autor: waldek2000 »

Naj większy błąd to czekać aż ostygnie silnik. Świece należy odkręcać gdy silnik jest GORĄCY.
Osobiście zerwałem w 124 2,5 dizel,oczywiście czekałem aż ostygnie,największy błąd.
Powodzenia.
s210 3,2 cdi kombi 2000r vin WDB2102261B114069
124 2,5 kombi sprzedany.
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

waldek2000 pisze:Naj większy błąd to czekać aż ostygnie silnik. Świece należy odkręcać gdy silnik jest GORĄCY.
Osobiście zerwałem w 124 2,5 dizel,oczywiście czekałem aż ostygnie,największy błąd.
Powodzenia.
Dziwny wniosek biorąc pod uwage rozszerzalność cieplną. Świeca i głowica puchną więc bardziej się zaklinają.
waldek2000
Posty: 28
Rejestracja: 20 maja 2009, o 22:38
Lokalizacja: wrocław

Post autor: waldek2000 »

Może i dziwny,ale sprawdzony.
Świece i silnik dwa różne materiały,różna rozszerzalność materiałów.
Pozdrawiam.
s210 3,2 cdi kombi 2000r vin WDB2102261B114069
124 2,5 kombi sprzedany.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

racja.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mactoms
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2009, o 15:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mactoms »

witam, można wykręcić urwaną świecę jeszcze w ten sposób;nakrętkę m8 rozwiercić wiertłem m9 ,nałożyć na urwaną świecę , zespawać razem migomatem i po około 2-3 min próbować odkręcić.Kolektor oczywiście należy odkręcić i zabezpieczyć kanały wlotowe głowicy. Powodzenia.
mactoms
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

no i stało się. dzisiaj mechanior zabrał się za wykręcanie spalonej świecy. Najpierw mówił, że to przekaźnik, ok kupiłem , wymieniłem. Potem upierał się , że to kabel jednak nie kabel to spalona świeca powoduje zapalanie się kontrolki na desce. UKRĘCIŁ :(( i tak zostawił, poskładał graty, odpalił motor i zażyczył sobie 100zł :rotfl: Pytam, dlaczego tego nie naprawi, skoro się podjął? Odparł, że mogę jeździć na trzech :przestraszony: Urwać to ja sobie sam mogłem, nie po to przywlokłem tu auto, żeby mieć sytuację wyjściową albo nawet gorszą i jeszcze za to płacić.
Mam w pobliżu serwis boscha. Mam nadzieję, że oni poradzą sobie z tym problemem. Jest to pierwsza świeca od strony skrzyni.
Moje pytanie. Czy zwarta, padająca świeca mogła wywołać jakieś zakłocenia podczas pracy silnika, chodzi mi o wtrysk lub początek wtrysku? Czytałem, że takie cyrki mogą się dziać ale nie wiem czy to możliwe w tak starych autach.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mercedes ma specjalny zestaw naprawczy do wywiercania urwanych swiec, ale ciagle to nie jest prosta sprawa. Czesto niestety musi sie to skonczyc zdejmowaniem glowicy.
Czy chcesz tego mechanika podawac do sadu o urwana swiece?
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Ja świecę wykręcałem u siebie przez 30min. Po pół obrotu. W zasadzie w klekocie jest mniejsz ryzyko ukręcenia niż w CDI. Uszkodzona świeca nie robi żadnych szkód w silniku poza szybszym zużyciem ooduch silnika przez kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Urwana świeca w tych silnikach to nic dziwnego, faktem jest że ktoś kto robi Mercedesy powinien o tym wiedzieć i być dla niej bardziej delikatny.
Nie zmienia to faktu że czasem faktycznie żadne sposoby nie zadziałają i trzeba korzystać z kogoś kto ją usunie na aucie.
Ja od wielu lat korzystam z firmy która dojeżdża i usuwa resztki z naprawą gwintu i wkręceniem świecy na gotowo. Nie jest to tanie ale i tak tańsze niż ściąganie głowicy.
Jeżeli mam zlecenie na wymianę świecy w silniku który może sprawić problem zawsze informuję klienta że istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia komplikacji i jak do tej pory wszyscy to rozumieją, na szczęście rzadko się to zdarza.
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

:/
Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, o 19:17 przez michal.goclawsk, łącznie zmieniany 1 raz.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Chetnie poslucham jak sprawdzanie temperatury skonczylo sie urwaniem sruby? :padam:
Nie naprawiam samochodow zarobkowo, jesli to jest niejasne.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości