Grzanie świec

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

nokian1919
Posty: 33
Rejestracja: 22 lis 2014, o 21:20
Lokalizacja: Elbląg/Amsterdam

Grzanie świec

Post autor: nokian1919 »

Witam,stałem się posiadaczem W210 3.0TD (OM606)przeglądając forum i wątki związane z grzaniem świec żarowych nie do końca rozwiało moje wątpliwości;/
Dziś rano odpalił mi na 3 lub 4 cylindrach,rzucało silnikiem po całej komorze:P po około 2min silnik zaczął już normalnie pracować.(obstawiam świece w 99%)
Po uruchomieniu silnika kontrolka grzania świec na chwilę zgasła i po około 3 sekundach ponownie się zaświeciła na około minutę;/(uszkodzony moduł grzania świec???)

Aaaaaa... i w czwartek wyświetlił mi się komunikat na wyświetlaczu "EPC motor elektronik"
Czy to również może być powiązane z tą sytuacją ???


PS.silnik przy temp +1.5 st.C odpalił od strzała i w ciągu dnia (na zimnym silniku) też odpalił za pierwszym razem tylko że na czterech cylindrach;/
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

nokian1919 pisze:.(obstawiam świece w 99%)
Powiedział bym w 100% świece lub moduł :)
nokian1919 pisze:/(uszkodzony moduł grzania świec???)
Lub świece.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
nokian1919
Posty: 33
Rejestracja: 22 lis 2014, o 21:20
Lokalizacja: Elbląg/Amsterdam

Post autor: nokian1919 »

Czy komunikat EPC motor elektronik może być również powiązany z tą sytuacją???

Gdzie dokładnie znajduję się moduł grzania świec???
Z tego udało mi się znaleźć na forum to jest możliwość samodzielnej naprawy modułu grzania świec
viewtopic.php?t=1111&postdays=0&postord ... &start=360
Było
w123
W201
2xW124(OM603)
W210(OM606)
Zmieniłem parafię,ale nie zmieniłem Gwiazdki:)
Powrót :D W210 (112.911) 2.4 V6 VIN WDB2102611A720288
i następny w210 (613.961) 3.2 R6 Vin WDB2100261B106449
https://www.youtube.com/channel/UC3KbpE ... 332Pn4Uqlg
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Otwierasz maskę stajesz naprzeciwko motora i po stronie kierowcy na nadkolu jest mała czarna puszeczka. :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Jak miałem uszkodzony moduł (przepaloną ścieżkę do świecy), to kontrolka po odpaleniu świeciła non stop. Uszkodzona świeca z reguły daje objaw taki, jak u Ciebie właśnie, czyli po odpaleniu świeci krótki czas.

Sterownik świec masz na lewym nadkolu, między pompą ABS a grodzią. Zdejmij dużą wtyczkę z 6 stykami, weź kawał grubszego kabla. Jeden koniec do kołka z plusem zaraz obok, drugi po kolei do każdego ze styków, który odpowiada za poszczególne świece. Powinno lekko iskrzyć. Metoda prosta, ale na wstępną diagnozę wystarczy.

Problem ze świecami nie powinien dawać EPC, więc i tak komputer Cię czeka.
A świecami zajmij się możliwie szybko, bo szkoda silnika i poduszek, przy takim szarpaniu ;)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
nokian1919
Posty: 33
Rejestracja: 22 lis 2014, o 21:20
Lokalizacja: Elbląg/Amsterdam

Post autor: nokian1919 »

kakadu,ayreon, dziękują za zlokalizowanie modułu:)

ayreon, wiem jak sprawdzać świece,bo miałem podobną sytuację w W124 padły dwie świece a i tak odpalił:D:D:D

Na SD umówiłem się dopiero na środę;/

[ Dodano: 2014-11-24, 19:18 ]
ayreon pisze:Jak miałem uszkodzony moduł (przepaloną ścieżkę do świecy), to kontrolka po odpaleniu świeciła non stop
Właśnie nie byłem pewny czy to moduł;/ W W124 jak padł moduł to kontrolka grzania świec wcale się nie zapalała,jeżeli była uszkodzona któraś ze świeczek to kontrolka co jakiś czas sobie błysnęła podczas jazdy.
Było
w123
W201
2xW124(OM603)
W210(OM606)
Zmieniłem parafię,ale nie zmieniłem Gwiazdki:)
Powrót :D W210 (112.911) 2.4 V6 VIN WDB2102611A720288
i następny w210 (613.961) 3.2 R6 Vin WDB2100261B106449
https://www.youtube.com/channel/UC3KbpE ... 332Pn4Uqlg
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

dziwi mnie że silnik kulał przez dwie minuty. U mnie była kwestia 10sekund
WDB2021211A601521
nokian1919
Posty: 33
Rejestracja: 22 lis 2014, o 21:20
Lokalizacja: Elbląg/Amsterdam

Post autor: nokian1919 »

w każdym bądź razie przez chwile pracował na trzech lub czterech cylindrach,przez pierwsze sekundy strasznie ciężko było mu wejść na obroty,ale po chwili zaczął w miarę równo pracować, po przejechaniu 250 metrów chodził jak należy:)
Było
w123
W201
2xW124(OM603)
W210(OM606)
Zmieniłem parafię,ale nie zmieniłem Gwiazdki:)
Powrót :D W210 (112.911) 2.4 V6 VIN WDB2102611A720288
i następny w210 (613.961) 3.2 R6 Vin WDB2100261B106449
https://www.youtube.com/channel/UC3KbpE ... 332Pn4Uqlg
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

nokian sprawdź jeszcze czy po nocy lub długim postoju nie zapowietrza się układ.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

U mnie zla swieca poza kontrolka non stop zapalala takze "check engine".
Nie wiem czy to inne objawy, czy inn opcje na inny rynek, ale wedlug mnie nie ma sensu jechac na SD dopoki swiec nie naprawisz.
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

nokian1919,
Na twoim miejscu w pierw bym sprawdził świece żarowe.
Następnie czy układ ci się nie zapowietrza bo jakby tylko świece żarowe padły to by pocieplało silnikiem przez około 5 do 15 sekund i by się uspokoił, może że jeździsz na frytkach albo orędzie to się zgodzę że tylko świece :)
No i na końcu moduł.
Pozdrawiam!
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
nokian1919
Posty: 33
Rejestracja: 22 lis 2014, o 21:20
Lokalizacja: Elbląg/Amsterdam

Post autor: nokian1919 »

świece wymienione i z rana pali na wszystkie gary.
Po sprawdzeniu starych świec: 3 grzały prawidłowo(same końcówki ) 2-ie grzały od środka ku dołowi i jedna grzała od góry ku samej końcówce;/

Po podłączeniu pod komputer ukazały się następujące błędy:
-1617 sterownik silnika???
-1630 brak sygnału z immobilizera
-105 czujnik/brak ciśnienia rury dolotowej-czy ten błąd może być spowodowany brudnym filtrem powietrza???
-1482 system podgrzewania wstępnego
-180 czujnik temp paliwa
-1481 system podgrzewania wstępnego świec żarowych

z tego co nalazłem kod P1617 odnosi się do kilku rzeczy
P1617 Control module or not coded
P1617 controller N3/9 or not coded
P1617 EEPROM or incorrectly coded Adaptation values of EEPROM
P1617 EEPROM or incorrectly coded AT has been coded as MT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded CAN was interrupted during coding.
P1617 EEPROM or incorrectly coded Codeword is incorrect or missing.
P1617 EEPROM or incorrectly coded EEPROM COMMUNICATION
P1617 EEPROM or incorrectly coded MT has been coded as AT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded No harmonizing version number

czy jest jakaś możliwość żeby konkretnie określić do czego może odnosić się błąd???

[ Dodano: 2014-12-01, 15:03 ]
Jakiej średnicy są podkładki pod wytryskiem paliwa???i ile ich jest?
Było
w123
W201
2xW124(OM603)
W210(OM606)
Zmieniłem parafię,ale nie zmieniłem Gwiazdki:)
Powrót :D W210 (112.911) 2.4 V6 VIN WDB2102611A720288
i następny w210 (613.961) 3.2 R6 Vin WDB2100261B106449
https://www.youtube.com/channel/UC3KbpE ... 332Pn4Uqlg
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

A kiedy ostatnio sprawdzałeś błędy? Trochę ich jest, nie wiadomo jak długo się zbierały i co kto robił z autem w międzyczasie. Jeśli wszystko teraz chodzi poprawnie, to ja bym się nie przejmował za bardzo, a za jakiś czas ponownie odczytał ewentualne błędy.

Podkładka pod wtryskiwacz jest jedna na każdy wtrysk. I jest to typowa podkładka tylko do wtryskiwacza, o specjalnym kształcie - jak pójdziesz do sensownego moto sklepu, to dostaniesz bez problemu.
Tak to wygląda:
http://auto-truck3.pl/img/p/956-11255-thickbox.jpg
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Wiele tych bledow to maga byc brudne wtyczki.
Kup dobry zmywacz do MAF, czy inny do elektroniki i poprrzemywaj. Czujnik temp paliwa uzywa ta sama wtyczke co zawor gaszacy.
Poszukaj na schemacie gdzie jest N3/9 i to dobrze przemyj.
Skasuj bledy i odmow zdrowaske.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

nokian1919 pisze:
-105 czujnik/brak ciśnienia rury dolotowej-czy ten błąd może być spowodowany brudnym filtrem powietrza???
-1482 system podgrzewania wstępnego
-180 czujnik temp paliwa
-1481 system podgrzewania wstępnego świec żarowych

?
ad. 105 - prawdopodobnie bedzie to czujnik zamontowany na grodzi (taki maly prostokacik z napisem DIESEL, wychodzi z niego czarny pzrewod do okolic EGR), moze byc ta rurka odlaczona?
ad. 1481 - moze byc uszkodzona 1 sciezka w przekazniku swiec zarowych(przy wlaczonym podgrzewaniu, sprawdz np. multimetrem czy na wyjsciu pojawia sie napiecie w wzsystkich 6 pinach?
ad. 180 - jest to termistorek w gaszaku jak na zal foto.(mierzy temperature paliwa)
Załączniki
Gaszak z termistorkiem.jpg
Gaszak z termistorkiem.jpg (14.74 KiB) Przejrzano 4319 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości