Rdza

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Bardzo możliwe, u mnie jeszcze w zeszłym roku było w miarę. Zobaczymy jak będzie po tej zimie. Tak się zastanawiałem, czy jest możliwość w naszym przypadku wymienić całą budę tak jak np. w volkswagenie garbusie?
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Auto stoi u lakiernika i jak zdążę to pykne fote kufra (jak jeszcze nie pomalował)
Ale trzeba dbać o odpływy wody, bo lubią się zapychać, a no i jak ktoś wozi klucze i narzędzia luzem to też nie za dobrze - trzeba dbać by nie uszkodzić powłoki lakierniczej, a niestety pod zapasem jest jej jak na lekarstwo i to nie tylko w oczku ;)

U siebie miałem problem na początku i zbierała mi się wilgoć w bagażniku więc zaraz jak to zauważyłem wyszarpałem wszystkie wykładziny z kufra, dokładnie umyłem wszystko, wyczyściłem odpływy i od ponad roku było git... Teraz lakiernik wziął gwiazdkę w obroty i mówi, że pierwszy lakier z 1996 roku to rzadkość :D więc coś jest na rzeczy z tym dbaniem - no nie dam sobie powiedzieć że nie...
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Bylem wczoraj w muzeumie wojska polskiego i uwazam ze t 34 ma o niebo lepsza blachie .
Pomimo 70 lat eksponaty nie mialy praktyczniegrama rdzy na sobie nie mowiac o rdzy wtornej czy pierwotnej pomimo ciaglego stania pod chmurka w dodatku na nieutwardzonym wilgotnym podlozu .
Kilka mialo rozne otwory ale to raczej efekt penetracji amunicja przeciwczolgowa .
Czolem .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Okrzyknięte Audi (A4 mod. B5, `99r) ocynk panie, pełen ocynk... bezwypadkowe czyli nierdzewiejące...
Załączniki
drzwiA4.JPG
nadkoleA4.JPG
Quo vadis
Posty: 75
Rejestracja: 23 lis 2012, o 19:00
Lokalizacja: Chrzanów, Szwecja

Post autor: Quo vadis »

Witam szacowne forum- pamiętajcie ze producenci aut dają gwarancje na "lata" a nie na "zimy", :)
E 220 CDI, po lifcie, automat, TAXI, czarny
WDB2100061B166842

Nowa zabawka Ford Junior 1932r
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Trafne spostrzeżenie :rotfl:
wilkuE270
Posty: 140
Rejestracja: 5 lis 2014, o 06:34
Lokalizacja: Oslo DKL i PLE

Post autor: wilkuE270 »

Audi a4 bylo w ocynku ?
Jest : S210 E240 2.6 Vin: WDB2102611A959582
Było : S211 E270 cdi WDB2112161A375990
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Skoda Octavia też ocynk i też rdzewieje zewnętrznie, ale bardziej od uszkodzeń typu odpryski po kamieniach czy jakieś rysy :P
W210 '95 300D
pająk
Posty: 92
Rejestracja: 26 sty 2015, o 19:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pająk »

ehh, przy każdym zakupie trzeba bardzo uważać, czy nieszpachlowane... Zalecam ostrożność.
TurboCustoms
Posty: 93
Rejestracja: 19 paź 2014, o 17:24
Lokalizacja: BWM/BI

Post autor: TurboCustoms »

Rusty_Cherry pisze:Skoda Octavia też ocynk i też rdzewieje zewnętrznie, ale bardziej od uszkodzeń typu odpryski po kamieniach czy jakieś rysy :P
Skody właśnie mają słabej jakości lakier bezbarwny. Do tego ich podkłady też nie powalają... Więcej już lakierowałem ocynkowany aut z grupy VAG, niż W210... dziwne...
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Generalnie problemy z odpornością na korozję pojawiły się wraz z wprowadzeniem do powszechnego użytku lakierów bezołowiowych i wodorozcieńczalnych.
Dzisiaj w aucie starszym niż 3-letnie dobranie lakieru po kodzie fabrycznym jest niemożliwe bez różnicy odcieni gdzie w starych raszplach z `97r podchodził za pierwszym razem, sąsiednie elementy wystarczyło przepolerować żeby zgubić nieskażony rysami, nowo położony lakier...

[ Dodano: 2015-04-17, 15:42 ]
Viano oglądałem - 2004r, fajna furmanka, wypasiona, automat, motorschade :D
Ale im więcej oglądałem tym mniej mi się podobał - im niżej tym gorzej
Załączniki
viano-1.JPG
viano-2.JPG
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

mam pomysł co wy na to?
Każdy posiada w swoim aucie bąble,pomyślałem ażeby samemu je pomalować za pomocą aerografu bo malując je za pomocą lakierem z puszki jest za dużo zabawy z oklejaniem auta.
Wiem zaraz mi się dostanie że auto najlepiej oddać fachowcowi ale przy doborze lakieru czemu samemu nie spróbować pomalować małego bąbla?
Co szanowni koledzy na to?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

W takim razie musisz koniecznie tak zrobic, a następnie wrzucić efekt końcowy :)
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
ml87
Posty: 30
Rejestracja: 19 cze 2015, o 14:33
Lokalizacja: otwock

Post autor: ml87 »

paputek11 jeslinie masz doświadczenia to tylko pogorszysz sprawę.. bedziesz tego "babla" oczyszczał do gołej blachy?
Awatar użytkownika
t0malson
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2015, o 00:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: t0malson »

Mój Mieczysław stał 6 lat nie jeżdżony, lakier oryginał - jak go pierwszy raz wziąłem na podnośnik - byłem zdumiony masakra - wszelkie ślady po konserwacji podwozia kończą się za fotelami kierowcy - normalnie jest goła blacha pociągnięta chyba podkładem, tylko niektóre zgrzewy były zabezpieczone PCV. Na dzień dobry czyszczenie i zabezpieczyłem barankiem, puki jeszcze nie było wykwitów.
Jak zacząłem nim jeździć to ogarniało mnie zdumienie - jakim cudem te auta przejeżdżały gwarancję - purchle pojawiały się wszędzie, raz mi wyskoczył bąbel ni z tego ni z owego na środku drzwi, jakby ktoś z wiatrówki strzelił :)
Teraz jestem mądrzejszy, dowiedziałem się, że lakier jest wadliwy, tworzą się mikropęknięcia i woda dostaje się do blachy.
Podobno pomaga regularne porządne woskowanie, no ale u mnie to już za późno, na każdym nadkolu robiłem zaprawki, tydzień temu drzwi dołem zrobiłem, ale ostatnio przy myciu zauważyłem że bąbluje wokoło zamka na klapie - masakra.
Mam limuzynę z silnikiem furgonetki i nie jestem z tego dumny.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość