E300 TD- nie chce gasnąć- błąd EPC.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E300 TD- nie chce gasnąć- błąd EPC.
Witam Panów.
Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc. Mianowice- gwiazda hulała jeździła, nic się nie działo. Wczoraj, po powrocie z kobitą ze szpitala ( w poniedziałek urodził mi się bajtel ), podjeżdżam pod dom, przekręcam stacyjkę, a samochód zgasł dopiero po około 4-5 sekundach. Myślałem że do sprawa jednorazowa, ale próbuję znowu- pokazał mi się błąd EPC, próbuję zgasić woza, i znowu to samo- 4-5 sekund myślenia, i krótko przed zgaśnięciem silnik wskakuje na pół sekundy na 1200 obrotów. Silnik podejrzewam wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy, lecza auto zachowuje się normalnie ( nie kopci, nie gaśnie), po prostu chodzi tak jakby nie miało turba.
Chce też powiedzieć że dłużej zajmuje gaśnięcie na ciepłym a niżeli na zimnym silniku.
Trochę szukałem czegoś w tym temacie i jedyne na co na trafiłem to: viewtopic.php?t=3478
Fabek napisał że prawdopodobnie chodzi o zawór shut off-valve
Pozwoliłem sobie na ruskim dekoderze odszukać schemat mojej pompy ( wrzucam go niżej). Pierwsze podejrzenie padło na ten zawór nr 11 na schemacie. (kod części 0000784449, bagatela nie ma zamiennika a oryginał kosztuje 692 zł)
Panowie, bardzo proszę o podpowiedź czy mam dalej drążyć temat tego zaworu, czy jest to jednak coś poważniejszego ( pompa).
Niestety nie mam możliwości ( ani środków ) na podpięcie pod SD- a podejrzewam że większość Was skieruje mnie właśnie na kompa.
Jeśli to byłby jednak ten zawór, to czy w warunkach domowych ( jakieś tam minimalne pojęcie o mechanice mam ), jestem w stanie go wymienić ? Bo niestety dziecko pożera większość moich funduszy, a po ostatniej wymianie świec żarowych ( jedna ukręcona) i wymianie wszystkich filtrów i olei za 1600 zł, kobita mnie z domu wyrzuci jak się dowie że jeszcze potrzebna jest kasa na gwiazdę
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Dawid
[ Dodano: 2014-10-31, 20:11 ]
Byłem u kumpla podłączyć pod takiego zwykłego kompa ( nie SD). Wyrzuciło następujące błędy:
- P1481- nieznany kod usterki
- P1221- CAN: komunikacja ABS
- P1630- Sygnał autoryzacji kierowcy
- -P1622- Zawór odcięcia dopływu paliwa
- P1330- Sterowanie rozrusznika
- P1470- Regulacja ciśnienia w kolektorze dolotowym
- P0600- Magistrala CAN
Po wykasowaniu wszystkich usterek, i przejechaniu 50 km, pojawiły się następujące kody usterek
- -P1622- Zawór odcięcia dopływu paliwa
- P1481- nieznany kod usterki
Czyli jednoznacznie stwierdza to ten nieszczęsny zawór
Dodam też że podczas podczas odpalania samochodu po wyjściu z roboty ( po 8 godzinach postoju), nie wyskoczył błąd EPC i auto normalnie jechało, z tym że przy gaszeniu znowu pojawiał się 5 sekundowy zawias. Po ponownym odpaleniu znów wyrzygało błąd EPC i tryb awaryjny ( góra 100 km/h)
Zlokalizowałem sobie ten zawór, i mam następujące pytania:
1) Czy jest jakaś alternatywa/zamiennik tego zaworu ? Czy muszę się zdać na oryginał na 692 zł ?
2) Czy jest możliwość "oszukania" kompa, tak aby auto nie wchodziło w tryb awaryjny ( jakoś przeżyję te 5 sekundowe gaszenie)
3) Jeśli nie, to czy wymiana obędzie się bez ściągania kolektora ?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego weekendu i bezpiecznych podróży
Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc. Mianowice- gwiazda hulała jeździła, nic się nie działo. Wczoraj, po powrocie z kobitą ze szpitala ( w poniedziałek urodził mi się bajtel ), podjeżdżam pod dom, przekręcam stacyjkę, a samochód zgasł dopiero po około 4-5 sekundach. Myślałem że do sprawa jednorazowa, ale próbuję znowu- pokazał mi się błąd EPC, próbuję zgasić woza, i znowu to samo- 4-5 sekund myślenia, i krótko przed zgaśnięciem silnik wskakuje na pół sekundy na 1200 obrotów. Silnik podejrzewam wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy, lecza auto zachowuje się normalnie ( nie kopci, nie gaśnie), po prostu chodzi tak jakby nie miało turba.
Chce też powiedzieć że dłużej zajmuje gaśnięcie na ciepłym a niżeli na zimnym silniku.
Trochę szukałem czegoś w tym temacie i jedyne na co na trafiłem to: viewtopic.php?t=3478
Fabek napisał że prawdopodobnie chodzi o zawór shut off-valve
Pozwoliłem sobie na ruskim dekoderze odszukać schemat mojej pompy ( wrzucam go niżej). Pierwsze podejrzenie padło na ten zawór nr 11 na schemacie. (kod części 0000784449, bagatela nie ma zamiennika a oryginał kosztuje 692 zł)
Panowie, bardzo proszę o podpowiedź czy mam dalej drążyć temat tego zaworu, czy jest to jednak coś poważniejszego ( pompa).
Niestety nie mam możliwości ( ani środków ) na podpięcie pod SD- a podejrzewam że większość Was skieruje mnie właśnie na kompa.
Jeśli to byłby jednak ten zawór, to czy w warunkach domowych ( jakieś tam minimalne pojęcie o mechanice mam ), jestem w stanie go wymienić ? Bo niestety dziecko pożera większość moich funduszy, a po ostatniej wymianie świec żarowych ( jedna ukręcona) i wymianie wszystkich filtrów i olei za 1600 zł, kobita mnie z domu wyrzuci jak się dowie że jeszcze potrzebna jest kasa na gwiazdę
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Dawid
[ Dodano: 2014-10-31, 20:11 ]
Byłem u kumpla podłączyć pod takiego zwykłego kompa ( nie SD). Wyrzuciło następujące błędy:
- P1481- nieznany kod usterki
- P1221- CAN: komunikacja ABS
- P1630- Sygnał autoryzacji kierowcy
- -P1622- Zawór odcięcia dopływu paliwa
- P1330- Sterowanie rozrusznika
- P1470- Regulacja ciśnienia w kolektorze dolotowym
- P0600- Magistrala CAN
Po wykasowaniu wszystkich usterek, i przejechaniu 50 km, pojawiły się następujące kody usterek
- -P1622- Zawór odcięcia dopływu paliwa
- P1481- nieznany kod usterki
Czyli jednoznacznie stwierdza to ten nieszczęsny zawór
Dodam też że podczas podczas odpalania samochodu po wyjściu z roboty ( po 8 godzinach postoju), nie wyskoczył błąd EPC i auto normalnie jechało, z tym że przy gaszeniu znowu pojawiał się 5 sekundowy zawias. Po ponownym odpaleniu znów wyrzygało błąd EPC i tryb awaryjny ( góra 100 km/h)
Zlokalizowałem sobie ten zawór, i mam następujące pytania:
1) Czy jest jakaś alternatywa/zamiennik tego zaworu ? Czy muszę się zdać na oryginał na 692 zł ?
2) Czy jest możliwość "oszukania" kompa, tak aby auto nie wchodziło w tryb awaryjny ( jakoś przeżyję te 5 sekundowe gaszenie)
3) Jeśli nie, to czy wymiana obędzie się bez ściągania kolektora ?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego weekendu i bezpiecznych podróży
w210 E300 td
WDB2100251A454503
WDB2100251A454503
Niestety nie ma ,możesz tylko poszukać tańszego .piskoniu pisze:1) Czy jest jakaś alternatywa/zamiennik tego zaworu ? Czy muszę się zdać na oryginał na 692 zł ?
Raczej niepiskoniu pisze:2) Czy jest możliwość "oszukania" kompa, tak aby auto nie wchodziło w tryb awaryjny ( jakoś przeżyję te 5 sekundowe gaszenie)
Tak nie musisz demontować kolektora ale jest troche gimnastyki.piskoniu pisze:3) Jeśli nie, to czy wymiana obędzie się bez ściągania kolektora ?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Masz prawdopodobnie uszkodzony zaworek hydroelektromagnetyczny w tym gaszaku?
Skontaktuj sie z Fabkiem, kiedys oferowal jego sprzedaz za kilkadziesiat zl??
Skontaktuj sie z Fabkiem, kiedys oferowal jego sprzedaz za kilkadziesiat zl??
- Załączniki
-
- Gaszak z termistorkiem.jpg (14.74 KiB) Przejrzano 4589 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Cześć, jestem pełen podziwu, że pamiętacie że mam taki zawór U kolegi zapewne się nie domyka. Zamienników nie ma, ale może to i dobrze, takie rzeczy powinny być oryginalne. piskoniu, odpisałem na priv.
Ps. P1481 oznacza problem ze świecami żarowymi.
Ps. P1481 oznacza problem ze świecami żarowymi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dobrych ludzi sie pamieta :fabek pisze:Cześć, jestem pełen podziwu, że pamiętacie że mam taki zawór
.
(tez bylem pod wrazeniem kiedy do mnie napisales, gdy mialem problem z gaszakiem)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
witam czy rzeczywiscie byl walniety ten zawor gaszenia? Ja mecze sie z 2.5 td objawy takie jak u kolegi z postu wyzej czyli nie wlaczanie sie turba i gasniecie nie od razu tylko po kilku sekundach i kontrolka EPC
Komputer pokazuje blad P1622 ale... wymienialem juz 3 zaworki gaszenia i ciagle jest to samo i wyskakuje ten sam błąd, teraz mam wsadzony zaworek na ktorym poprzednie auto normalnie chodzilo a u mnie kicha, czy ktos wie co moze jeszcze oznaczac ten blad?
kable idace od pompy wtryskowej dokladnie przesledzilem i nie sa nigdzie uszkodzone, auto odpala na dotyk. Jeśli ktos wie cokolwiek w tym temacie prosze o odpowiedz
Komputer pokazuje blad P1622 ale... wymienialem juz 3 zaworki gaszenia i ciagle jest to samo i wyskakuje ten sam błąd, teraz mam wsadzony zaworek na ktorym poprzednie auto normalnie chodzilo a u mnie kicha, czy ktos wie co moze jeszcze oznaczac ten blad?
kable idace od pompy wtryskowej dokladnie przesledzilem i nie sa nigdzie uszkodzone, auto odpala na dotyk. Jeśli ktos wie cokolwiek w tym temacie prosze o odpowiedz
NIE MA JAZDY BEZ GWIAZDY
Witajcie Koledzy mam pewien problem w trakcie jazdy zapalił mi sie EPC i samochód wszedł w stan awaryjny ,niby nic wielkiego wiec pojechałem do kolegi mecjanika który od lat zajmjke sie moim MB .Komputer pokazał błąd zaworu zwrotnego i tu jest problem gdyż po zamianie zaworu problem nie zniknął i nie daje sie skasować tego błędu .Na zaworze zwrotnym jest napięcie 6volt ,wiec kolega poprosił mnie aby ten problem poruszyć na forum .Pomóżcie bo nie wiem czy czeka mnie wymiana komputera
ADAM W210 220 cdi 125km kombi avantgarde 98r
WDB2102061A832158
WDB2102061A832158
Witam Panowie.
Przepraszam że od razu nie udzieliłem odpowiedzi w temacie.
Sprawa wygląda następująco, po wymianie gaszaka nabytego od Fabka, problem pozostał nierozwiązany. Auto dalej wchodzi w tryb awaryjny, wyskakuje błąd EPC oraz gwiazda gaśnie po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka. Sprawdziłem całą instalację związaną z pompą, wszystko w najlepszym porządku. ( Dziękuję Fabek za podesłane schematy). Wymieniłem również czujnik położenia wału gdyż zalecił mi to mechanik. Te wszystkie czynności nic nie dały
Dałem sobie spokój z dalszymi poszukiwaniami przyczyny, i tak już od pół roku jeżdżę z tą usterką. Czasami po dłuższej trasie ( 200-300 km) w gorący dzień, na następny dzień auto odpali normalnie, błąd się nie wyświetli, nie wejdzie w tryb awaryjny i zgaśnie tak jak powinno. Ale już przy następnym odpaleniu, problem pojawia się znowu. Zauważyłem jeszcze , że po jeździe na rezerwie i zatankowaniu woza do pełna zimnym paliwem, problem również ustępuje do następnego odpalenia.
Mam takie wrażenie że czas najwyższy wymienić pompę...
Pozdrawiam
Przepraszam że od razu nie udzieliłem odpowiedzi w temacie.
Sprawa wygląda następująco, po wymianie gaszaka nabytego od Fabka, problem pozostał nierozwiązany. Auto dalej wchodzi w tryb awaryjny, wyskakuje błąd EPC oraz gwiazda gaśnie po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka. Sprawdziłem całą instalację związaną z pompą, wszystko w najlepszym porządku. ( Dziękuję Fabek za podesłane schematy). Wymieniłem również czujnik położenia wału gdyż zalecił mi to mechanik. Te wszystkie czynności nic nie dały
Dałem sobie spokój z dalszymi poszukiwaniami przyczyny, i tak już od pół roku jeżdżę z tą usterką. Czasami po dłuższej trasie ( 200-300 km) w gorący dzień, na następny dzień auto odpali normalnie, błąd się nie wyświetli, nie wejdzie w tryb awaryjny i zgaśnie tak jak powinno. Ale już przy następnym odpaleniu, problem pojawia się znowu. Zauważyłem jeszcze , że po jeździe na rezerwie i zatankowaniu woza do pełna zimnym paliwem, problem również ustępuje do następnego odpalenia.
Mam takie wrażenie że czas najwyższy wymienić pompę...
Pozdrawiam
w210 E300 td
WDB2100251A454503
WDB2100251A454503
WITAJ Kolego ja zrobiłem tak ,kupiłem na allegro komputer od silnika ze zgodnymi numeramipiskoniu pisze:Witam Panowie.
Przepraszam że od razu nie udzieliłem odpowiedzi w temacie.
Sprawa wygląda następująco, po wymianie gaszaka nabytego od Fabka, problem pozostał nierozwiązany. Auto dalej wchodzi w tryb awaryjny, wyskakuje błąd EPC oraz gwiazda gaśnie po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka. Sprawdziłem całą instalację związaną z pompą, wszystko w najlepszym porządku. ( Dziękuję Fabek za podesłane schematy). Wymieniłem również czujnik położenia wału gdyż zalecił mi to mechanik. Te wszystkie czynności nic nie dały
Dałem sobie spokój z dalszymi poszukiwaniami przyczyny, i tak już od pół roku jeżdżę z tą usterką. Czasami po dłuższej trasie ( 200-300 km) w gorący dzień, na następny dzień auto odpali normalnie, błąd się nie wyświetli, nie wejdzie w tryb awaryjny i zgaśnie tak jak powinno. Ale już przy następnym odpaleniu, problem pojawia się znowu. Zauważyłem jeszcze , że po jeździe na rezerwie i zatankowaniu woza do pełna zimnym paliwem, problem również ustępuje do następnego odpalenia.
Mam takie wrażenie że czas najwyższy wymienić pompę...
Pozdrawiam
podjechałem w Toruniu do firmy Agma tuning i tam za 300zl przełożyli mi kompa i zgrali immobilajzera i wszystko co potrzebne .Wszystkie problemy z EPC znikneły
ADAM W210 220 cdi 125km kombi avantgarde 98r
WDB2102061A832158
WDB2102061A832158
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości