czy warto zmienić na bombę?

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- »

jacekm7, od trzech miesięcy po Lesznie, w Poznaniu miałem średnio 14l/100km.
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Sebsatian
Posty: 38
Rejestracja: 7 gru 2012, o 10:20
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Sebsatian »

Panowie, było pytanie o e240, no wiec spalanie najnizsze w trasie we 4 osoby, 9,07 litra gazu. Jazda była dynamiczna, a predkosc w okolicach 90-110. Z kolei innym razem w dwie osoby i przyspieszanie spokojniejsze, np 10,4 litra gazu. Nie wiem skad takie róznice. Prowadze dziennik w telefonie i srednia to 11,61 gazu. Miesiecznie wydaje około 500zł na gaz więc duzo nie jeźdze, mało tez nie ;)
Jak to mowi mój tato - tylny napęd odróżnia męzczyzn od chłopców.

Vin WDB 210061A732715
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Różnice między ekonomią śmigania na ON, Pb95 czy LPG nie powinno się przedstawiać w litrach tylko złotówkach - wówczas widać jak na dłoni czym opłaca się jeździć.
W moim przypadku koszt przejechania 100km przy obecnych cenach to 32zł, razem z paliwem 34zł
Dane z motostat (w prowadzę dość szczegółowo wszelkie wydatki)
Ktoś powie że dieslem jest taniej...
Tylko znajdź mi 170-konnego diesla w takiej kaście jak S210 który średnio pali 6,7L ON (do tego w automacie i nie będzie miał 2-masy) :rotfl: i jeszcze jeździ jak mój po samych lokalnych duktach 10-15km jednorazowo to 80% przebiegów jakie ten pojazd robi.
Koszt przejazdu i tak poszybował w górę bo od momentu montażu LPG poszło o blisko 50gr w górę (rok temu tankowałem po 2,08) za to diesel był po 5,90zł)
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Piasek, tylko że 170 konny diesel objedzie 170 konną benzynę :) myślę że 2.2CDi 143 KM nie jedzie dużo gorzej od Twojej benzyny, a ropa we Wrocławiu kosztuje teraz 4.92-4.97. Przy średnim spalaniu 7l wychodzi również okolo 34. No ale tak jak mówisz, skoro jeździsz po mieście i krótkie odcinki....
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

jacekm7 pisze:tylko że 170 konny diesel objedzie 170 konną benzynę
jakbym się chciał ścigać to bym E55 miał. Chodzi o codzienne użytkowanie w którym i te 170KM to o całe 70 za dużo ;)
jacekm7 pisze:myślę że 2.2CDi 143 KM nie jedzie dużo gorzej od Twojej benzyny
o ho ho, ho....
Jeździłem (o czym pisałem) C220 CDI 150-konną i parametry tego samochodu wrażenie robią tylko na papierze. A jest sporo lżejszy przecież... W ogóle, w OGÓLE nie czuć tej mocy ani też nie widać. Osioł i tyle.
Kumpel mnie przewiózł kawałek Insignią CDTI 150KM to wgniata w fotel normalnie tak wypier... z tym silnikiem
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Piasek, to coś nie tak musiało być z tą celina, a lżejsza owszem, o całe 50kg :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

I tutaj jest pies pogrzebany... w masie pojazdów.
Auto klasę niżej, miejsca w środku 2x mniej a waży tyle samo.
Efekt: średnie ok 8L a jeździ jak emeryt (kuzyn to ma)
Ub. zimy na dojazdach do pracy potrafił średnio-miesiecnzie ponad 9 litrów uzyskiwać a dojeżdża 45km w jedną zatem nie ma mowy o krótkich dystansach.
Forum W203 studiował i niestety TTTM :przestraszony:

I do tego właśnie zmierzam: do mitu oszczędnego diesla.
Oszczędnego diesla to myśmy teraz do firmy kupili. VW Caddy 1.6TDI 102KM. W koło komina nie przekraczając stówki nawet teraz kiedy chłody 5,2 nie przekracza. Latem z klimą 5L wychodził...
Ale jak go pociśniesz w okolicach autostradowych prędkości to już 7 na dzień dobry...
A mój Merc do 13tu zaczyna dobijać na LPG... i już się robi taniej...
A wcale do oszczędnych nie należy bo znam takich co średnie na LPG w okolicach 8L mają (Astra H 1.6 105KM kumpla). To dopiero można jeździć i jeździć i jeździć...
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Kumpel miał C220 150KM z 2006r i też nażekał na wysokie spalanie. Mówił że na krótkich dystansach to i w okolicach 10 spala. Nadziwić się nie umiałem , bo sam jeździłem 3 lata wersja 143KM z 2002r, tyle że w manualu, Spalanie 4.8-7l.
Swoją drogą dojeżdżam do pracy, 14.5km w jedna stronę, E320 R6 i auto spala mi wtedy 7.5-9l/100km. W zależności jak bardzo jestem spóźniony.
Tak wiec nie wiem czy TTTM czy też kierowiec nie bardzo potrafi sie obchodzic pedałem gazu
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003

ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Sylwek_S pisze:Kumpel miał C220 150KM z 2006r i też nażekał na wysokie spalanie. Mówił że na krótkich dystansach to i w okolicach 10 spala
dokładnie tak samo. Na krótkich dystansach do 10 litrów.
Wychodzi na to że ta wersja mocy to kpl niewypał w porównaniu do starszego 143KM bo na te nawet w E-klasach nikt nie narzekał że dużo paliły. Dużo słabszy bo E200CDI 116KM w trasie bez zbytniego oszczędzania mieścił się w 6L bez problemu. Ten 150-konny z C220 najniżej zanotował 6,2L i to cały czas tempomat gdzie się da i 100ki nie przekraczał.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości