Ogólne imformację i opinię dla W211 E420 CDI

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Autoholik
Posty: 413
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Poznania

Ogólne imformację i opinię dla W211 E420 CDI

Post autor: Autoholik »

Witam szanowne grono znawców Gwiazdy . Mój znajomy rozgląda się za autem jak w temacie E 420 CDI . I tutaj moja prośba o sugestie informcję itp odnośnie tego modelu , jak już jakiej wersjii i rocznika szukać i czy wogóe gra jest warta świeczki .
ex:E320 CDI V6 na taxi :)
exE60 3.0 R6 N52 NA TAXI :)
ex:S210 E320 V6 na TAXI :)
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Jeśli znajomy ma równie pokaźny budżet na serwis to warto.
Auto daje mega frajde z użytkowania no ale... 2x turbo, 8 cylindrów, 32 zawory, 8 wtrysków, 10-11l oleju silnikowego, mało miejsca pod maską, airmatic, 313KM i 730Nm od niskich obrotów ostro daje po "dupie" skrzyni, a przecież nikt nie kupował takiego wozu by delikatnie muskać pedał gazu. Na 10l/100km też sie nie oprze. Zapomnij o zamiennikach, używanych części też jak na lekarstwo. Mało który mechanik jest na tyle odważny by zajrzeć pod maskę.
Ogólnie auto świetne, ale cholernie drogie w eksploatacji.
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003

ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Zajebisty silnik, tylko moim zdaniem nie wart zachodu. Zobacz osiągi 3,0 V6 Cdi i 4,2 V8 Cdi, masa silnika robi swoje i te 314KM gdzieś znika . Dla przykładu 320CDI w V-ce 6,8s/100, 420Cdi 6,1s/100kmh. w obu przypadkach prędkość ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Co by nie mówić ,dupy nie urywa, Szukałem takiej V8 ,sa tylko w sedanach. Moim zdaniem nie warto bo dużo większe spalanie, 320cdi z wirusem byłby fajniejszy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

elspasoo pisze:Moim zdaniem nie warto bo dużo większe spalanie, 320cdi z wirusem byłby fajniejszy
o, o, o to, to, to właśnie...
Awatar użytkownika
Autoholik
Posty: 413
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Poznania

Post autor: Autoholik »

Moim zdaniem również E320 CDI to bardzo dobra opcja jeśli chodzi o diesla . Jako że mój znajomy lubi czeprać radość z jazdy po przekazaniu mu sugestii z forum podrzucił na tapetę jeszcze jedną opcję . A mianowicie W211 E500 z tym że poliftowe z silnikiem 5,5 V8 388 KM. I tutaj są również zapytania czy jeśli mu się wrzuci porządną Sekwencję LPG to będzię to współgrało ,oraz czy razem z tym silnikiem była montowana skrzynia 7-Gtronic ?
ex:E320 CDI V6 na taxi :)
exE60 3.0 R6 N52 NA TAXI :)
ex:S210 E320 V6 na TAXI :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Z deszczu pod rynnę. To nawet w LPG oszczędne nie będzie. E500 jest zjadliwe jak w trasach lata. W codziennym użytkowaniu ok 16L na dzień dobry a LPG 20% więcej i jeszcze i tak musi temp. złapać żeby się przełączyć...
No chyba że robił będzie 10 tyś km rocznie to w sumie żadna różnica czym będzie jeździł.
Awatar użytkownika
Autoholik
Posty: 413
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Poznania

Post autor: Autoholik »

Zależy jakie zużycie LPG jest dla kogo akceptowalne . Znajomy się nie spodziewa na pewno spalania rzędu 16 LPG myślę że do 20 LPG przełknie to lekko bo to nie jest dużo jak na to co oferuję V8 . Piszę to jako użytkownik W220 S500 na TAXI :hyhy: .
ex:E320 CDI V6 na taxi :)
exE60 3.0 R6 N52 NA TAXI :)
ex:S210 E320 V6 na TAXI :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jak ty wychodzisz na swoje z takim piecem... ;)
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

No silniczek 5,5 czyli E500 po lifcie to już inna liga 5,3s do 100/h. Z gazem powinno to być ok 14-15 te silniki wbrew pozorom aż tak dużo podobno nie palą, szczególnie nowsze benzynowe CGI pala podobno tak jak ON. Podobno bo ja nie miałem okazji takim jechać. Na temat awaryjności się nie wypowiem - na Pewno silniki po 2009r to już nie ta sama jakość.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

5,5 w poliftowych W211 jest oszczędniejsze niż 5,0 M113 w przedliftach.
Niestety ma podobne bolączki co silnik 3,5 V6 czyli wycierające się koła rozrządu.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Paweł Cz. pisze:wycierające się koła rozrządu.
normalnie jakbym jakie forum Daewoo albo innego SsangYoungKorrando czytał...
Fuj...
Awatar użytkownika
Autoholik
Posty: 413
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Poznania

Post autor: Autoholik »

Paweł Cz., orientujesz się może czy był silnik jakoś poprawiany bo znajomy celuję w 2009 rok konkretnie ?elspasoo, CGI to już wtrysk bezpośredni a on nie gada z LPG . Tu wszedł na tapetę konkretnie 5.5 V8 i zdaje się że to będzie traf w dziesiątkę .
ex:E320 CDI V6 na taxi :)
exE60 3.0 R6 N52 NA TAXI :)
ex:S210 E320 V6 na TAXI :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Autoholik pisze:CGI to już wtrysk bezpośredni a on nie gada z LPG
gada ale na V8 to koło 8 tyś zł instalka kosztuje.
5,5 tyś zł biorą za gazowanie fałwuejowskich 4-cylindrowych FSI
Awatar użytkownika
Autoholik
Posty: 413
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Poznania

Post autor: Autoholik »

Piasek, nie będe się spierać ale mój zaufany gazownik odradza taką konfigurację i nie podejmie się takie czegoś więc ufam jego fachowej postawie .
ex:E320 CDI V6 na taxi :)
exE60 3.0 R6 N52 NA TAXI :)
ex:S210 E320 V6 na TAXI :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Autoholik pisze:nie podejmie się takie czegoś
dlatego
Autoholik pisze:odradza taką konfigurację
i w tym tkwi sedno.
Gaz w bezpośrednim wtrysku jest "bardziej zdrowy" dla silnika niż benzyna :) i nasze instalki sekwencyjnego wtrysku gazu w tradycyjnych zasilaniach.
Plusem jest to że odpalasz zimny już na LPG.
Prins opracował technologię wykorzystania fabrycznych wtrysków benzynowych do podawania gazu i podpisał umowę z polskim VAG`iem na "fabryczne sety". Mówiąc wprost można teraz kupić Skodę , VW czy Seata z FSI z "fabryczną instalacją gazową". Impreza kosztuje prawie 8 tyś zł (czyli koło 5ciu instalka + 3tyś zł bierze VAG marży)
Kosztuje to sporo - fakt ale jest normalną użytkową technologią w przeciwieństwie do tych idiotycznych hybryd za dopłatę do których wołają po 30tys zł a których zasięg to 20-30km.
Jeszcze rok, max 2 lata i ceny instalacji LPG pod wtrysk bezpośredni zejdą do poziomu obecnych dobrych instalek wtrysku sekwencyjnego.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości