problem z wiatrakiem nawiewu

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
biniek_981
Posty: 60
Rejestracja: 6 paź 2014, o 19:02
Lokalizacja: Lubań

problem z wiatrakiem nawiewu

Post autor: biniek_981 »

Witam. Wcześniej na forum pisałem o zepsutym nawiewie klimatyzacji. Rozebrałem dziś wiatrak i okazuje się że na krótko działa bez żadnego ale. Z tego co wywnioskowałem, to cała instalacja przy wiatraku działa tak: Jeden kabel czerpie bezpośrednio ze źródła + a inny idzie przez jakąś małą kostkę w plastiku z napisem SIEMENS. Z kostki wychodzą kable dwa małe i dwa grube. Postanowiłem sprawdzić napięcie w kostce w samochodzie która wysyła napięcie do wiatraka. Okazuje się, że na dwóch grubych kablach jest normalne napięcie. Po styknięciu z małym kablem i zwiększeniu obrotów wiatraka na komputerze klimatronika, napięcie maleje. Czy tak powinno być? Czy po wciśnięciu wyższych obrotów napięcie od sterowania powinno być niższe??? Jak to działa?
Mercedes Benz W210
WERSJA AVANTGARDE
3,2 benz+LPG 1997 r. automat
162 KW/220 KM silnik OM 104.995
WDB2100551A316275
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Tzw. "jeż" jest uszkodzony, czyli ta kostka z chyba tyrystorem przykręcana do radiatora - jeżą.
Nienaprawialne .Kup używkę.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
biniek_981
Posty: 60
Rejestracja: 6 paź 2014, o 19:02
Lokalizacja: Lubań

Post autor: biniek_981 »

Najlepsze jest to że ktoś przy tym chyba grzebał. Na rezystorze napisane Made in France... Więc chyba nieoryginalny. Do tego Siemens...
Mercedes Benz W210
WERSJA AVANTGARDE
3,2 benz+LPG 1997 r. automat
162 KW/220 KM silnik OM 104.995
WDB2100551A316275
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

biniek_981,

sam rezystor dmuchawy bez okablowania:

A2108206110
A2108212951
A2108211551
A2108214651


Obrazek

lub ewentualnie masz do wymiany samo okablowanie rezystora:

A2108200917

Obrazek
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

biniek_981 pisze:Najlepsze jest to że ktoś przy tym chyba grzebał. Na rezystorze napisane Made in France... Więc chyba nieoryginalny. Do tego Siemens...

Niekoniecznie ;) Są też Firmy -Valeo ,Behr.
Masz numery podane przez Aloiza i takich szukaj.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
biniek_981
Posty: 60
Rejestracja: 6 paź 2014, o 19:02
Lokalizacja: Lubań

Post autor: biniek_981 »

Okej. Wszystko jasne, ale... Jak działa sterowanie? Ta kostka na 3 wtyki musi mieć 2 kable sterujące i.. ? Ten minus którym steruje?

Już wiem. Obrazek na allegro wiele mówi :) Tzn że do kupienia rezystor. Dzięki za pomoc :)
Mercedes Benz W210
WERSJA AVANTGARDE
3,2 benz+LPG 1997 r. automat
162 KW/220 KM silnik OM 104.995
WDB2100551A316275
Pielo
Posty: 35
Rejestracja: 16 lut 2014, o 12:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pielo »

W klimatroniku jest jeż?
Awatar użytkownika
biniek_981
Posty: 60
Rejestracja: 6 paź 2014, o 19:02
Lokalizacja: Lubań

Post autor: biniek_981 »

U mnie nie było... Ale sądzę że to wina poprzedniego właściciela który włożył tam swoje paluchy i rezystor spłonął. :zdziwko:
Mercedes Benz W210
WERSJA AVANTGARDE
3,2 benz+LPG 1997 r. automat
162 KW/220 KM silnik OM 104.995
WDB2100551A316275
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości