błotnik z włókna robił ktoś?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

błotnik z włókna robił ktoś?

Post autor: paputek11 »

zastanawia mnie czy łatwo byłoby zrobić błotnik który jest cholernie podatny na rdze z włókna szklanego.Myślicie że jest taka możliwość?próbował ktoś?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Sam kiedys pomagalem w takiej produkcji do Syrenek i Warszaw.
Tylko ekonomia sie zmienila od tamtych czasow i w tej chwili Chinskie blotniki w Polsce pewnie sa duzo tansze niz jakikolwiek fachura by zaspiewal za blotnik z epoxy.
W211 ma blotniki z aluminium BTW
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

paputek11, koszt zrobienia formy jest spory. Mam znajomego w zkładach szybowcowych, który robi na fuchę zderzaki "tuningowe" wiem, że dla jednego kompletu błotników - to skóra nie warta wyprawki.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

szkoda, że nie robią plastikowych.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

ralfi89 pisze:szkoda, że nie robią plastikowych.
Robia, a przynajmniej robili.
Plastik lubi pekac przy niskich temperaturach i nie daje duzej wytrzymalosci.
Cale czesci do Corvette sa robione z epoxy. Dzieki stosowaniu wlokien weglowych potrafia one miec duze wytrzymalosci no i z epoxy wymodelujesz ksztalty o ktorych w metalu mozesz tylko marzyc.
Ciagle wykorzystanie technologii to kwestia ekonomiki.

Obrazek
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

Pomysł zrodzil sie z powodu rdzy i dziur które wyskoczyły na blotnikach. Zastanawiam się co robić szpachlowanie które wytrzyma rok góra dwa lata czy wymiana na nowy zamiennik. Jeżeli nowa część to troszkę nim po jeżdżę a jeśli szpachla to do Żyda. Tylko wszystko wiąże się z kosztami i czy warto.
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Brzmi jak idea na nowy biznes.
Jak zrobisz forme, to mozesz z niej odwalic kilkadziesiat jak nie kilkaset blotnikow.
Take blotniki moga potrzebowac dodatkowe umocnienia w nadwoziu, ale to powinno byc do rozwiazania.
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

Co powiecie na taka formę? Wykorzystuje stary blotnik od wew.klade włókno z żywicą wyschnie i od zewnątrz daje również włókno. Po wyschnięciu oddzielam wszystko od formy czyli starego błotnika i łącze oba elementy z włókna za pomocą żywicy. Co wy na to?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Forme robisz na dobrym blotniku i cala sztuka to wyprowadzenie jej na wysoki polysk.
Jak dopracujesz dobrze forme, to troche wosku rozpuszczonego w denaturacie (chyba dobrze pamietam?) naniesione na forme, gellcoat, potem wlokno i zywica i przy poprawnej pracy nowy blotnik moze is do malowania bez wiekszego przygotowania.
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

http://www.wykop.pl/link/1378997/jak-zr ... weglowego/
zastanawiam się jak teraz obie części bo tego już nie pokazali wrr
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Goscio na tym filmiku robi hyper-duper maske gdzie glownym kryterium jest mala waga i dlatego konstrukcja musi byc 3-wymiarowa.
W przypadku blotnika kilo wagi w ta czy tamta nie ma znaczenia i nie zalezy Ci jak wnetrze bedzie wykonczone.
Znaczy sie robisz tylko jedna forme. Wylewanie samego blotnika bedzie dokladnie takie samo jak wylewanie pierwszej formy.
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

Czyli wylewanie na zewn części blotnika? Mam pytanie ile i jakiego włókna użyć i czy dawac jakieś wzmocnienia ? Ciekawe jaki koszt takiego blotnika :looka:
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ciekawe rzeczy sie zaczynaja dziac w tym temacie.
Gdybys wpadl na taka produkcje blotnikow z 10 lat temu, gdy W210 bylo dosyc swieze jeszcze.
E 220 CDI '01 Elegance
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

Przypuszczam że byłby zbyt:-) żadnej rdzy na błotnik
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości