Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ja mowie o prawdziwej dynamicznej.

O magnesie nie wiedzialem :zawstydzony:
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Ten magnes to nie w każdej misce ;)

W moim na przykład nie ma, w poprzednim też nie było, ale kolegi E240 2000r już ma...
Podejrzewam, że polifty mają wszystkie... W przedliftowych ??? Trudno wyczuć :rotfl:
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Ostatnio dzwoniłem po swoich mechanikach odnośnie wymiany oleju w skrzyni to dostałem informację, że potrzeba 8l plus części. Zalegający olej podobno odsysają.

https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM -> filmik z podstawowej wymiany
https://www.youtube.com/watch?v=T3O1sFAs3eY -> filmik z dynamicznej wymiany
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Nie będę zakładał nowego tematu - podepnę się.
W weekend zrobiłem trasę na Mazury i z powrotem i zauważyłem dziwne zachowanie mojej skrzyni ASB.
Ogólnie chodzi bardzo dobrze, serwis olejowo-filtrowy przeszła 13 tys km temu w ASO MB.
Na zimnym, teraz kiedy rankiem mamy w okolicach 10*C potrafi na 1-2 przeciągnąć do 2200 obrotów nim zmieni bieg - nie zawsze ale się zdarzy. Norma, cudów nie wymagam, to nie super-szybkie dwusprzęgłówki, to ma 12 lat i prawie 240tyś km przelotu...
Na ciepłym przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest niewyczuwalna i nisko - podręcznikowa.
Ale... leciałem na te Mazury 15tką i tak po przejechaniu jakichś 200km dynamicznej jazdy (300 w jedną) zauważyłem ze skrzynia coraz bardziej niechętnie zapina Kick Down.
Normalnie, wystarczy że wciskam energiczniej do połowy pedał gazu i od razu mam zrzut biegów i ciągnie do jakichś 4 tys obr i zmienia. Jak sandał w podłogę no to zrzut biegu do czerwonego pola i wyrywa a tutaj parę razy do wyprzedzania, prędkość ok 90km/h, sandał w podłogę a ten ani myśli zmienić... Odpuszczam jeszcze raz w podłogę - zapiąl KD i ciągnie jak szalony. Myślałem że coś zagubił w przestworzach lenistwa powolnej jazdy ale ze 2-3x miałem taką sytuację.
Kolejna sprawa: dojazd do ronda, zatrzymanie, ruch spory, chcę dość energicznie wbić się na rondo, energiczniej wciskam gaz, auto rusza ale miękko, dość leniwie i słychać chrobotanie, zupełnie jakby jakiś frez się zerwał i przeskakiwał... coś w taki deseń...
Zjeżdżam z ronda i normalnie wszystko przyspiesza, rozpędza się, nie ma żadnych problemów, idzie dynamicznie do przodu. ale 2-3x zdarzyło się opisane zjawisko.
Odnoszę wrażenie jakby te dwie sprawy mogły mieć związek z rozgrzanym dobrze olejem przekładniowym w skrzyni. Jak pisałem to zaczyna występować tak po ok 2,5h dynamicznej jazdy bo nie potrafię znaleźć na to innego wytłumaczenia.
ASB po serwisie, pracuje normalnie, jak trzeba - można wyłączyć trakcję i "zmarnować" opony (tylko po co), w trasie do NL robi po 1000km jednorazowo z przerwami jedynie na tankowanie i żadne niespodzianki się nie przytrafiają - tyle że to ruch autostradowy, przeważnie tempomat i leci...
Chciałbym ją jakoś zdiagnozować ale nie mam nigdzie nikogo w okolicy z SD :zdegustowany: tzn soft posiadam ale nie posiadam "głowicy" z kablem...
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

To że skrzynia przeciągnie (nie prześlizguje), nie musi być winą skrzyni, ale braku dynamiki silnika. Podobnie objawia się powolne zużycie przepływki.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Komputer skrzyni ma program adaptacyjny.
Jesli dlugo jedziesz malo naciskajac gaz, to i zmiany na nizszy bieg beda przy nizszych obrotach.
Ja mam odwrotny problem. Na spacer z pieskami jezdzimy 4 km na gory. Uzywam 3ki do hamowania przy zjezdzaniu i potem mi komputer trzyma 3ke na plaskiej drodze przy 70kph. Na szczesicie uczenie sie komputera trwa tylko kilka minut.
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

Olej wymieniony, nie było większych problemów, miska wyczyszczona do 0, zalany świeżą oliwą, jednak problem z szarpaniem przy zmienianiu pozycji lewarka na ciepłym silniku nie zniknął... Na zimnym mogę wajchować i nic nie szarpnie, a nie ciepłym już czuć dość mocno...

Powiedzieliście, że mało oleju, więc kupiłem miarkę i na gorącym silniku po trasie 30km był w idealnym stanie (nie gaszony silnik podczas pomiaru, pozycja P). Dzisiaj rano próbowałem na zimnym ale zgaszonym silniku i pokazało się 3x za dużo niż powinno, podchodziło pod wymiar dla gorącej skrzyni. Coś źle robię? Jak zmierzyć poprawnie stan tego oleju?
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

nie mierzy się oleju na zimnej skrzyni... pierwszy pomiar jaki wykonałeś był prawidłowy... widać skrzynia się kończy, więc powoli się rozglądaj za drugą... u mnie też tak było, po jakimś czasie coś solidnie jebło i zostałem "na luzie" :cool:
:hyhy:
Obrazek
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

To czemu na bagnecie są 2 wskaźniki? Na ciepłym i zimnym?

Z innego tematu:
kudlaty75 pisze:Bagnet posiada dwie podziałki pomiarowe:
-zimny olej w skrzyni (25 ̊C) -dolna podziałka
-ciepły olej w skrzyni (80 ̊C) –po przejechaniu ok. 20km –górna podziałka
Wykonać pomiar na zimnym oraz ciepłym silniku.
Po przejechaniu ok. 20km w cyklu pozamiejskim, olej w skrzyni biegów będzie miał temperaturę ok. 80 ̊C.

POMIAR POZIOMU OLEJU:
1. Po przejechaniu ok. 20 km należy się zatrzymać i na włączonym silniku zmieniać biegi w kolejności P-R-N-D-N-R-P na każdym z biegów odczekując 5sekund. Po dojściu z powrotem na P odczekać w tej pozycji ok. 2 minut po czym należy przystąpić do pomiaru oleju.
2.
Poziom oleju mierzymy na
WŁĄCZONYM
silniku, skrzynia biegów w pozycji P, auto musi stać na płaskiej , równej powierzchni.
3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
4.
Wyciągamy bagnet i sprawdzamy poziom oleju. Idealnym wynikiem jest połowa górnej miarki.
Dla pewności poziom oleju należy zmierzyć 2-3 razy wycierając podziałkę
idealnie czystą szmatką nie pozostawiającą włókien (ircha).
5.
Nadmiar oleju należy koniecznie spuścić lub odessać.
W razie potrzeby dolania oleju, jednorazowo nie wlewać więcej niż
100ml.
Po każdorazowym dolaniu oleju należy odczekać kilka minut, aby olej w całości spłynął przez rurkę wlewową do skrzyni biegów,
po czym należy przystąpić do kolejnego pomiaru poziomu oleju.
Powtarzać krok 5 do czasu ustanowienia prawidłowego poziomu oleju.

Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C

Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.
Jeśli skrzynia się kończy to nie powinna ciągle szarpać a nie tylko jak się nagrzeje? :padam:
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Zasadniczo poziom określa się przy nagrzanej skrzyni, a kontrolnie przy zimnej. W obu przypadkach tylko na pracującym silniku. Silnik jak i skrzynia ma określoną (na pewno nie za niską) temperaturę eksploatacji, przy której można wyłapać usterki. Nie tylko olej zmienia parametry po nagrzaniu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

kmtaxi pisze:Zasadniczo poziom określa się przy nagrzanej skrzyni, a kontrolnie przy zimnej. W obu przypadkach tylko na pracującym silniku. Silnik jak i skrzynia ma określoną (na pewno nie za niską) temperaturę eksploatacji, przy której można wyłapać usterki. Nie tylko olej zmienia parametry po nagrzaniu.
Na ciepłym silniku pomiar OK, na zimnym 3x za dużo, więc nie wiem jak mam to odbierać.

Czyli twierdzisz, że skrzynia kończy swoje życie? Biegi płynnie zmienia, nie stacza się w tył, jedynie szarpie przy przełączaniu lewarka na ciepłym silniku. :wstyd:
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

To nie jest ze na zimnym miales za duzo, tylko przy nie pracujacym silniku olej z konwertera splynal do miski i dal falszywy pomiar.
Skala poziomu na zimno jest dla orientacji w przypadku serwisu. Do poprawnego pomiaru poziom powienien byc sprawdzany po dluzszej jezdzie czy 80C.
ZAWSZE przy pracujacym silniku i jesli samochod nie jechal, topo przerzucaniu wajhy przez wszystkie biegi.
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Jak zmierzyć wydaje mi się że napisałem dość dokładnie kilkanaście postów wstecz :wstyd:
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

Hubi W210 pisze:Jak zmierzyć wydaje mi się że napisałem dość dokładnie kilkanaście postów wstecz :wstyd:
Czyli Twoim zdaniem sprawdzać tylko na ciepłym silniku tak? To w takim razie po co jest na miarce zaznaczony również zimny olej?

Dzisiaj zauważyłem, że jak stoję pod górkę na P i zmieniam na R to dość mocno szarpnie... A na forum czytam opinię, że skrzynia 722.6 jest niezniszczalna... Zastanawiam się, czy nie podjechać do jakiegoś serwisu w Bielsku który zajmuje się diagnostyką skrzyni i może mi powiedzą co jest nie tak? Może da się jeszcze naprawić tą skrzynię a nie zastanawiać się już nad nową... :zalamany:
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

gaultier89 pisze:[

Czyli Twoim zdaniem sprawdzać tylko na ciepłym silniku tak? To w takim razie po co jest na miarce zaznaczony również zimny olej?

:zalamany:
Kontrolnie mozna sprawdzic stan oliwki rowniez na zimnym silniku(po to sa 2 znaki na miarce)

Odpalasz zimy silnik, wlaczasz kolejno wzsystkie biegi PN.... itd, jak w napisanej procedurze, w tym czasie oliwka osiagb nie okolo20C - wkladasz niarke na pracujacym silniku I dokonujesz pomiaru :padam:(tj.pomiar na zimnym silniku)

Nastepny pomiar wykonujesz w temperaturze oliwki 80C(co jest osiagalne po przejechaniu okolo 20 km(I wiecej) (tj. pomiar na goracym silniku)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości