A z tym drugim korkiem kontrolnym przez który wlewać nowy olej to dobry pomysł? Bez użycia bagnetu zalać olejem?Kajtek1 pisze:Jak pojedziesz do mechanika ktoremu sie skrzynia zapowietrza to nie zapomnij zmienic powietrza w kolach z letniego na zimowe. Podejrzewam ze da Ci dyskount na polaczenie prac.
Pobaw sie hill holding. Ja na gorce potrafie zatrzymywac auto pstrykajac przelacznik S/W i nie dotykajac pedalow. Pamietaj ze wolnobiezka to ostre zlaczenie i nie przelaczaj na W jak auto ma juz jakas predkosc.
Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
Jeżu Kolczasty. Opowiadają Ci jakieś bajki, które nie mają żadnego pokrycia z rzeczywistością
Po pierwsze - korek kontrolny to z tego co wiem posiadają skrzynie manualne... W210 ma rurkę w którą wkłada się bagnet (ja kupiłem na alledrogo.pl za 50PLN)
Po drugie - z śruby spustowej spuścisz jakieś 3 litry, a skrzynia mieści około 8,5l
Zapowietrzyć to się może ten pacjent który Ci tych bajek naopowiadał
Możesz zrobić to na dwa sposoby...
Ale mnie weekendowo naszło na pisanie głupot
Po pierwsze - korek kontrolny to z tego co wiem posiadają skrzynie manualne... W210 ma rurkę w którą wkłada się bagnet (ja kupiłem na alledrogo.pl za 50PLN)
Po drugie - z śruby spustowej spuścisz jakieś 3 litry, a skrzynia mieści około 8,5l
Zapowietrzyć to się może ten pacjent który Ci tych bajek naopowiadał
Możesz zrobić to na dwa sposoby...
- 1. Tak jak Kajtek Ci napisał...
2. To już mój sposób...- - Odkręcasz spust, spuszczasz te około 3l...
- Odkręcasz miskę, tam też jeszcze troszku zostało...
- Wywalasz filtr (choć pewnie Kajtek zaraz napisze że to nie filtr, tylko sitko)
- Odpinasz wtyczkę od konektora, odkręcasz go (chyba klucz 7mm) - wyrzucasz go... (albo bierzesz ze sobą na wzór do serwisu MB - trza kupić nowy)
- Zakładając że nie masz spustu w sprzęgle hydrokinetycznym - pomijamy ten punkt
- luzujesz troszkę wszystkie śruby trzymające "kasete" (nie wiem jak się to fachowo nazywa - może ktoś mnie poprawi)
- Rozpakowujesz czteropak browca, otwierasz pierwszą puszkę i wypijasz powoli... Czekając przy tym aż ścieknie około 2-3 litrów oleju...
- Dla pewności walnij drugie piwo - im więcej oleju zejdzie tym lepiej (ja czekałem około godzinki)
- Dokręcasz wszystkie śruby jak należy
- Zakładasz nowy filtr
- Wyczyść dokładnie miskę - najlepiej szmatką która nie linieje (potrafi się tam nazbierać sporo syfu)
- Zakładasz nową uszczelkę, przykręcasz miskę, przykręcasz nowy konektor, wpinasz kabelek...
- Wlewasz tyle oleju ile mniej więcej zeszło (w moim przypadku było to 6,5 litra) wlewasz go rurką na bagnet !!!
- Wypij sobie browarka - niech olej ścieknie gdzie trzeba...
- Odpal maszynkę, niech pochodzi chwilkę, jak już się troszku rozgrzeje to popijając browarka włączaj po kolei R, N, D, N, R, P, R, N, D.... Przytrzymując w każdym położeniu 5 - 10 sekund, niech się olej rozejdzie gdzie trzeba
- Wstępnie sprawdź poziom oleju bagnetem, ale nie gaś fury... - dolej jeśli trzeba...
- Niestety nie możesz prowadzić (bo wychlałeś 4 browce) więc idź do domu po żonę, a jak nie masz to dzwoń po kumpla z prawkiem, niech Cię teraz zawiezie do monopolowego po kolejny czteropak - ale staraj się nie gasić fury...
- po powrocie sprawdź poziom oleju (olej w skrzyni po kilku/kilkunastu kilometrach rozgrzewa się odpowiednio -około 80stopni- by pomiar był jak trzeba)
- Jeśli oleju jest za mało dolej, a jak za dużo to upuść
- - Odkręcasz spust, spuszczasz te około 3l...
Ale mnie weekendowo naszło na pisanie głupot
Hubi - pieknie opisales,Hubi W210 pisze:-:zawstydzony:
- luzujesz troszkę wszystkie śruby trzymające "kasete" (nie wiem jak się to fachowo nazywa - może ktoś mnie poprawi)
-:rotfl:
ale mam pytanie; Ktore to sruby trza poluzowac? (bo jak wymienialem oliwke, to scieklo jej zaledwie 4,5l. przez cala noc po odkreceniu miski olejowej
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Przeca cala operacja jest powtorzona 3 krotnie - w okreslonym czasie i przebiegu kilometrow (czyli wymieniam okolo 15 litrow swiezej oliwki)kichcio pisze:Do skrzyni wchodzi ok. 9 litrow... jak wymieniacie 4.5 to chyba jedynie dla lepszego samopoczucia
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Z moich obserwqcji najwiecej brudow i smarkow ze starego oleju zbiera sie na dole miski olejowej, wiec dlatego wytarcie jej do sucha uwazam za krytyczna czesc serwisu. Pewnie ze wymiana 50% oleju to nie 100% ale nie ma takiej wymiany plynow w aucie gdzie zrobisz 100%.
Nawet przy oleju silnikowym zawsze masz szklanke czy 2 oleju siedzaca na gorze zaworow, w chlodnicy oleju i innych przewodach.
Moje 300ki maja korek na konwertorze, wiec to bylo latwe, ale kupilem bratu 320 z roku 2000 i przy 240,000 km olej w skrzyni mial nie tylko nieciekawy kolor, ale i konsystencje jogurtu. Wymienienie polowy przywrocilo mu troche rozowego koloru a i miekkie bledy skrzyni juz nie powrocily.
Typowym zaleceniem jest powtarzanie takiej operacji po 70t, ale jak to sie mowi kazdy ma inna logike. MB mowi ze olej jest na cale zycie, ja w zony aucie zmienilem 120t temu (z korkiem) i sie nie martwie, inni placa warsztatom za szybkie spuszczenie 3 litrow i tez sa szczesliwi.
Jeszcze inni sa szczesliwi wkladajac magnes, gdy wiekszosc opilkow w tych skrzyniach to aluminium.
Nawet przy oleju silnikowym zawsze masz szklanke czy 2 oleju siedzaca na gorze zaworow, w chlodnicy oleju i innych przewodach.
Moje 300ki maja korek na konwertorze, wiec to bylo latwe, ale kupilem bratu 320 z roku 2000 i przy 240,000 km olej w skrzyni mial nie tylko nieciekawy kolor, ale i konsystencje jogurtu. Wymienienie polowy przywrocilo mu troche rozowego koloru a i miekkie bledy skrzyni juz nie powrocily.
Typowym zaleceniem jest powtarzanie takiej operacji po 70t, ale jak to sie mowi kazdy ma inna logike. MB mowi ze olej jest na cale zycie, ja w zony aucie zmienilem 120t temu (z korkiem) i sie nie martwie, inni placa warsztatom za szybkie spuszczenie 3 litrow i tez sa szczesliwi.
Jeszcze inni sa szczesliwi wkladajac magnes, gdy wiekszosc opilkow w tych skrzyniach to aluminium.
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
kichcio, jesteś pewien, że do poliftowych bez korka spustowego w wandlerze również ok. 9 litrow wchodzi przy wymianie?
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
A z tym magnesem na dnie misy olejowej, to w mojej merc go nie bylo
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
Z tą pojemnością skrzyni to widzę ile ludzi tyle opini, od 4 aż do9l
Jaki olej wybrać? Mechanik mi powiedział, że po numerze od skrzyni dobierają olej.
Trochę się obawiam, że odkręcę miskę i będę patrzył na skrzynie jak świnia na malowane wrota
Czyli przy wymianie potrzebuję oleju, filtra oraz jakąś wtyczkę od konektora? Nie bardzo też wiem jakie śruby od kasety odkręcić :s
Jaki olej wybrać? Mechanik mi powiedział, że po numerze od skrzyni dobierają olej.
Trochę się obawiam, że odkręcę miskę i będę patrzył na skrzynie jak świnia na malowane wrota
Czyli przy wymianie potrzebuję oleju, filtra oraz jakąś wtyczkę od konektora? Nie bardzo też wiem jakie śruby od kasety odkręcić :s
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE
Audi A6 C5 1.8 +lpg
2000r. ASB SPRZEDANE
Audi A6 C5 1.8 +lpg
Dorzucę swoje 3 grosze... Jako, że w moim 320cdi korka w wandlerze brak, pojechałem na wymianę do Bydgoszczy na Nastrojową. Majsterek najpierw otworzył skrzynię od dołu (filtr, uszczelka, złącze), po skręceniu do kupy zalał (tak na moje oko - rozmowny nie był za ch..erę) 6 litrów oleju, odkręcił przewód od wymiennika ciepła (z lewej strony skrzyni - pod nogami kierowcy) i kazał mi odpalić auto, a następnie zgasić na jego komendę, po czym dolał jeszcze kilka litrów (nie mam pojęcia ile) nowego oleju i skasował 380pln. Możecie wierzyć lub nie, ale poziom oleju jest prawie na max przy rozgrzanej skrzyni...
Jeżeli majster mówi ci, że olej dobiera się podług nr skrzyni to nie za bardzo wie o co kaman w tym temacie, jedź gdzie indziej.
Osobiście gdybym wymieniał sam nie zmieściłbym się w 380 zetach na części i olej.
Jeżeli majster mówi ci, że olej dobiera się podług nr skrzyni to nie za bardzo wie o co kaman w tym temacie, jedź gdzie indziej.
Osobiście gdybym wymieniał sam nie zmieściłbym się w 380 zetach na części i olej.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
W moim mieście za samą robociznę wołają 250zł... Jednak tak źle i tak nie dobrze, bo nie wiem czy sam dam radę wymienić poprawnie olej, ale z drugiej strony wątpię żeby jakikolwiek mechanik czyściłby miskę, i robił wszystko tak starannie jak ja bym to samodzielnie zrobił, tam raczej chodzi o ilość nie jakość. Dobrego i uczciwego mechanika ze świeczką szukać...Rysiek pisze:Dorzucę swoje 3 grosze... Jako, że w moim 320cdi korka w wandlerze brak, pojechałem na wymianę do Bydgoszczy na Nastrojową. Majsterek najpierw otworzył skrzynię od dołu (filtr, uszczelka, złącze), po skręceniu do kupy zalał (tak na moje oko - rozmowny nie był za ch..erę) 6 litrów oleju, odkręcił przewód od wymiennika ciepła (z lewej strony skrzyni - pod nogami kierowcy) i kazał mi odpalić auto, a następnie zgasić na jego komendę, po czym dolał jeszcze kilka litrów (nie mam pojęcia ile) nowego oleju i skasował 380pln. Możecie wierzyć lub nie, ale poziom oleju jest prawie na max przy rozgrzanej skrzyni...
Jeżeli majster mówi ci, że olej dobiera się podług nr skrzyni to nie za bardzo wie o co kaman w tym temacie, jedź gdzie indziej.
Osobiście gdybym wymieniał sam nie zmieściłbym się w 380 zetach na części i olej.
Pojemnosc skrzyni to okolo 8.7-9.2 z tego co kojarze.--Arkadia-- pisze:kichcio, jesteś pewien, że do poliftowych bez korka spustowego w wandlerze również ok. 9 litrow wchodzi przy wymianie?
Gawra, zeby nie rozbierac samochodu 3 razy to robi sie wymiane dynamiczna.
Taka byla robiona u mnie niedawno, tez idzie ok. 15 litrow oleju, ale wymienione jest 100%, bo olej caly czas plynie.
Magnes nie siedzi w misce, bierze sie do i po prostu jezdzi po misce, zeby zaden syf nie zostal.
Jak nigdy w zyciu nie byl wymieniany olej to na pewno beda opilki.
E 220 CDI '01 Elegance
Wymiana dynamiczna oleju bez oprzyrządowania (pompa wymuszająca przepływ oleju i zbiorniki), to tylko tak zwana wymiana dynamiczna (uruchamianie silnika, aby skrzynia sama przepompowała olej podczas wymiany) jest uciążliwa i trochę ryzykowna. Podsumowując: jak nie ma narzędzia to zastępczo młotek i przecinak nie jest wskazany.
Magnes jest na stałe zainstalowany w misce, a opiłki aluminiowe powinien przejąć filtr.
Magnes jest na stałe zainstalowany w misce, a opiłki aluminiowe powinien przejąć filtr.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 26 gości