[E320+LPG 1995] Wyciekający płyn ze zbiorniczka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[E320+LPG 1995] Wyciekający płyn ze zbiorniczka
Ostatnio wymieniana była chłodnica oleju w moim Mercedesie. W zbiorniczku wyrównawczym płyn zmieszany był z olejem, poprzedni właściciel twierdził, że po jej wymianie wszystko będzie ok, faktycznie tak było. Przy okazji słychać było chrobotanie w okolicy pompy wody. Po rozebraniu okazało się, że to jedna z rolek, która została wymieniona wraz z paskiem. Zaczęły się problemy.
Silnik się grzeję, pracuje normalnie na benzynie i gazie. Auto popracuje jakiś czas i ze zbiorniczka wyrównawczego, z pod korka zaczyna uciekać płyn chłodniczy. Górny wąż ciepły, dolny zimny, chłodnica dosłownie "plackami" na przemian ciepła i zimna. Podczas pracy silnika ogrzewanie włączone na max i różnica między zimnym a "ciepłym" powietrzem w momencie wylewania już płynu ze zbiorniczka minimalna.
Dodam, że jeszcze wcześniej, pojawił mi się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, odkręciłem korek na gorącym silniku i wystrzelił mi razem z płynem.
Termostat był wyciągany i objawy takie same.
Poprzedni właściciel twierdzi, że uszczelka pod głowicą była wymieniana, głowica planowana etc.
Jeśli korek wadliwy - jak sprawdzić czy jest sprawny?
Jeśli termostat - jak sprawdzić czy jest sprawny?
Jeśli zapowietrzony - jak poprawnie odpowietrzyć?
Silnik się grzeję, pracuje normalnie na benzynie i gazie. Auto popracuje jakiś czas i ze zbiorniczka wyrównawczego, z pod korka zaczyna uciekać płyn chłodniczy. Górny wąż ciepły, dolny zimny, chłodnica dosłownie "plackami" na przemian ciepła i zimna. Podczas pracy silnika ogrzewanie włączone na max i różnica między zimnym a "ciepłym" powietrzem w momencie wylewania już płynu ze zbiorniczka minimalna.
Dodam, że jeszcze wcześniej, pojawił mi się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, odkręciłem korek na gorącym silniku i wystrzelił mi razem z płynem.
Termostat był wyciągany i objawy takie same.
Poprzedni właściciel twierdzi, że uszczelka pod głowicą była wymieniana, głowica planowana etc.
Jeśli korek wadliwy - jak sprawdzić czy jest sprawny?
Jeśli termostat - jak sprawdzić czy jest sprawny?
Jeśli zapowietrzony - jak poprawnie odpowietrzyć?
kolego zacznij od przedstawienia sie w odpowiednim dziale... a nastepnie jedziesz od najprostszego kup korek za 2 dychy i bedzie jasne albo pożycz od jakiegoś forumowicza z Twoich okolic jeżeli nic nie pomoże sprawdź ten termostat wyciągasz wkładasz w garnek i gotujesz patrzysz na reakcje przy okazji instalujesz termometr zeby wiedzic w ktorym momencie ma sie otworzyc.. jezeli nie to.. to już wiesz co.. zle poskładana głowica..
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Termostat sprawdzony, działa poprawnie. Jako, że mechanik jest na wyjeździe i nie może wyciągnąć mi pompy wody zrobiłem mały eksperyment.
Wszystko działo się z wyciągniętym termostatem i włączonym ogrzewaniu na max.
1. Temp na wskaźniku 80 stopni, z korkiem/bez korka, na gazie i na benzynie, woda nie wylewa się przez zbiorniczek.
- górny i dolny wąż od pompy do chłodnicy ciepłe
- ogrzewanie w środku działa
- chłodnica ciepła tylko z prawej strony
- woda w zbiorniczku normalnej temperatury
2. Temp na wskaźniku 100 stopni, na gazie i benzynie, z korkiem/bez korka, woda zaczyna się wylewać ze zbiorniczka.
- górny i dolny wąż od pompy do chłodnicy cieply
- ogrzewanie w środku działa
- chłodnica z każdym razem coraz cieplejsza
- woda w zbiorniczku cieplejsza
Muszę czekać do przyszłego tygodnia na magika od auta, ale po takich objawach pewnie już bardziej można określić czy jest to problem pompy czy głowicy, która ponoć była robiona. Czy jest to po prostu problem zapowietrzenia się układu chłodzenia?
Wszystko działo się z wyciągniętym termostatem i włączonym ogrzewaniu na max.
1. Temp na wskaźniku 80 stopni, z korkiem/bez korka, na gazie i na benzynie, woda nie wylewa się przez zbiorniczek.
- górny i dolny wąż od pompy do chłodnicy ciepłe
- ogrzewanie w środku działa
- chłodnica ciepła tylko z prawej strony
- woda w zbiorniczku normalnej temperatury
2. Temp na wskaźniku 100 stopni, na gazie i benzynie, z korkiem/bez korka, woda zaczyna się wylewać ze zbiorniczka.
- górny i dolny wąż od pompy do chłodnicy cieply
- ogrzewanie w środku działa
- chłodnica z każdym razem coraz cieplejsza
- woda w zbiorniczku cieplejsza
Muszę czekać do przyszłego tygodnia na magika od auta, ale po takich objawach pewnie już bardziej można określić czy jest to problem pompy czy głowicy, która ponoć była robiona. Czy jest to po prostu problem zapowietrzenia się układu chłodzenia?
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Masz uszkodzoną głowicę.
Pewnie nie była weryfikowana szczelność głowicy do kanałów wodnych, stwierdzili, że jest prosta i założyli z powrotem.
Jakiś powód był, ze poprzedni właściciel zdejmował głowicę.Siwy24 pisze:że uszczelka pod głowicą była wymieniana, głowica planowana etc.
Pewnie nie była weryfikowana szczelność głowicy do kanałów wodnych, stwierdzili, że jest prosta i założyli z powrotem.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Ideałem było by sprawdzic rozkład temperatur poszczególnych części silnika termometrem "laserowym" . Z ta chłodnica częściowo gorącą to ciekawostka. Może byc w końcu zabita.
Ale najpierw pompa. Hej!
Ale najpierw pompa. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Wyciągnąłem pompę. Czy trzeba ją dalej rozbierać żeby zobaczyć czy jest uszkodzona?
Druga sprawa, ściągnąłem chłodnicę, która się tak słabo grzeje. Mam tę chłodnicę w domu, próbuję ją wyczyścić i nawet po zalaniu jej gorącą wodą, nie chce cała się nagrzać. I teraz pytanie, czy jest ona zawalona syfem po HGF czy po prostu padła? Przeczyszczając ją, cały czas wychodzą tłuste plamy po HGFie. Jak dobrze wyczyścić chłodnicę i czy to możliwe żeby ona była przyczyną całego zamieszania?
Druga sprawa, ściągnąłem chłodnicę, która się tak słabo grzeje. Mam tę chłodnicę w domu, próbuję ją wyczyścić i nawet po zalaniu jej gorącą wodą, nie chce cała się nagrzać. I teraz pytanie, czy jest ona zawalona syfem po HGF czy po prostu padła? Przeczyszczając ją, cały czas wychodzą tłuste plamy po HGFie. Jak dobrze wyczyścić chłodnicę i czy to możliwe żeby ona była przyczyną całego zamieszania?
W210 ELEGANCE E320+LPG 95
WDB2100551J004722
WDB2100551J004722
Czym można spróbować ją wyczyścić? Próbowałem już octem, proszkiem do prania, płukałem karcherem, wrzątkiem i teoretycznie olej przestał lecieć, ale chłodnica dalej nie nagrzewa się do końca. Może po prostu trzeba kupić nową?
Domyślam się, że jakby pompa była uszkodzona to bym to widział?
Dodam jeszcze, że wiatrak u mnie chodzi cały czas, nawet przy odpalaniu auta rano.
Edit
Wlozylem te pompe, wyczyszczona chlodnice i auto zachowywalo sie troche inaczej.
Temperatura wzrastala na postoju do okolo 87 stopni, chlodnica czesciowo ciepla, a podczas zwiekszania obrotow malala i chlodnica robila sie cala ciepla. Niestety kiedy tylko temperatura doszla do ok. 98 stopni woda poszla ze zbiorniczka.
Z pompy zaczela cieknac woda w kiejscu, w ktorym wczesniej ktos nalozyl czerwonego silikonu - miejsce przykrecania pompy do bloku silnika.
Domyślam się, że jakby pompa była uszkodzona to bym to widział?
Dodam jeszcze, że wiatrak u mnie chodzi cały czas, nawet przy odpalaniu auta rano.
Edit
Wlozylem te pompe, wyczyszczona chlodnice i auto zachowywalo sie troche inaczej.
Temperatura wzrastala na postoju do okolo 87 stopni, chlodnica czesciowo ciepla, a podczas zwiekszania obrotow malala i chlodnica robila sie cala ciepla. Niestety kiedy tylko temperatura doszla do ok. 98 stopni woda poszla ze zbiorniczka.
Z pompy zaczela cieknac woda w kiejscu, w ktorym wczesniej ktos nalozyl czerwonego silikonu - miejsce przykrecania pompy do bloku silnika.
Te 98 stC to może byc znacznie więcej i zaczyna sie gotowac. Chłodnica zapchana. Szkoda że nie pompa. Pompa jak ma łopatki na miejscu u sie kręci wałek z wirnikiem -bo może sie kręcic c tylko wałek -- to jest ok.
zabita chłodnica to temat śliski, moze ci sie uda ja chemicznie przeczyscic ale jej zywotnośc ucierpi. Ja wymieniłem w Krówce dawno temu ze 4 lata i 650 zet sama chłodnica kosztowała .
Wniosek: wymień chłodnicę. Hej!
zabita chłodnica to temat śliski, moze ci sie uda ja chemicznie przeczyscic ale jej zywotnośc ucierpi. Ja wymieniłem w Krówce dawno temu ze 4 lata i 650 zet sama chłodnica kosztowała .
Wniosek: wymień chłodnicę. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
x 2baca pisze: Wniosek: wymień chłodnicę. Hej!
Chlodnica ciepla warstwami to definitywnie oznaka zapchania.
Teoretycznie chlodnice mozna czyscic i Mercedes ma jakis proszek cytrusowy do tego celu, ale z moich doswiadczen stare chlodnice nie daja sie doprowadzic do stanu nowosci.
Ciagle zanim zainwestujesz w nowa chlodnice, warto sprawdzic czy cos jeszcze do niej nie leci, aby nie zniszczyc nowego nabytku. Verde - druciarstwo silikonowe na pompie.
Ja kupilem kikla lat temu chlodnice Behr i przestrzegajac napelniania plynem Mercedesa jezdze w 40C klimacie z wyjetym wiatrakiem silnikowym.
Chlodnice Valero maja takie sobie rekomendacje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości