Montaż subwoofera w tylnej półce w sedanie
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Montaż subwoofera w tylnej półce w sedanie
Witam
Jako że fabryczny dźwięk w Mercedesie nie należy do najlepszych, postanowiłem poprawic jego jakosc i pokazac wam swój pomysł
Co potrzebujemy:
- subwoofer z tylnej półki z Audi A8 model 2003 w góre
- wzmacniacz- ja użyłem z Audi A6 c5 z roku 2000
- kostki do podłączenia i przewody
Tutaj zdjęcie:
Prace zaczynamy od demontażu tylnego siedziska, oparcia, następnie osłony słupków bocznych tylnych, demontaż zagłówków no i wyjmujemy półkę. Opis prac opisany został w temacie stworzonym przez kolege michal55yh wiec nie będę powtarzac, podam linka- viewtopic.php?t=13278&highlight=hamulce+klapy
Następnie wycinamy dziurę pod subwoofer, wygląda to tak-
Gdy głośnik pasuje podmalowujemy krawędzie aby nie wyszła korozja
Kolejnym etapem jest montaż wzmacniacza- ja go ulokowałem obok subwoofera-
Gdy już wszystko mamy zamontowane zostaje podłączenie.
Do wzmacniacza musimy podłączyc następujące kable:
1. Stały plus z akumulatora (na tym kablu musimy założyc bezpiecznik)
2. Stała masa- czyli przykręcamy do karoserii- pod tylną lewą lampą jest śrubka z masami i tam można się podłączyc
3. Wzbudzenie- czyli plus (12V) który będzie się pojawiac po właczeniu zapłonu
4. 4 kable z sygnałem- ja pociągnąłem z głośników z tylnej półki a do nich dałem sygnał ze wzmaniacza
Kolejnym etapem jest podłączenie wzmacniacza z subwoofera- tutaj wystarczy pociągnac 2 kable wiec wielkiej filozofii nie ma
Tutaj zdjęcia jak to wygląda zamontowane-
Dodam, że wszystkie głośniki mam seryjne, a dźwięk po montazu tego subwoofera zmienił się ogromnie na plus, aż musiałem zmniejszyc bass w ustawieniach radia
Pozdr
Jako że fabryczny dźwięk w Mercedesie nie należy do najlepszych, postanowiłem poprawic jego jakosc i pokazac wam swój pomysł
Co potrzebujemy:
- subwoofer z tylnej półki z Audi A8 model 2003 w góre
- wzmacniacz- ja użyłem z Audi A6 c5 z roku 2000
- kostki do podłączenia i przewody
Tutaj zdjęcie:
Prace zaczynamy od demontażu tylnego siedziska, oparcia, następnie osłony słupków bocznych tylnych, demontaż zagłówków no i wyjmujemy półkę. Opis prac opisany został w temacie stworzonym przez kolege michal55yh wiec nie będę powtarzac, podam linka- viewtopic.php?t=13278&highlight=hamulce+klapy
Następnie wycinamy dziurę pod subwoofer, wygląda to tak-
Gdy głośnik pasuje podmalowujemy krawędzie aby nie wyszła korozja
Kolejnym etapem jest montaż wzmacniacza- ja go ulokowałem obok subwoofera-
Gdy już wszystko mamy zamontowane zostaje podłączenie.
Do wzmacniacza musimy podłączyc następujące kable:
1. Stały plus z akumulatora (na tym kablu musimy założyc bezpiecznik)
2. Stała masa- czyli przykręcamy do karoserii- pod tylną lewą lampą jest śrubka z masami i tam można się podłączyc
3. Wzbudzenie- czyli plus (12V) który będzie się pojawiac po właczeniu zapłonu
4. 4 kable z sygnałem- ja pociągnąłem z głośników z tylnej półki a do nich dałem sygnał ze wzmaniacza
Kolejnym etapem jest podłączenie wzmacniacza z subwoofera- tutaj wystarczy pociągnac 2 kable wiec wielkiej filozofii nie ma
Tutaj zdjęcia jak to wygląda zamontowane-
Dodam, że wszystkie głośniki mam seryjne, a dźwięk po montazu tego subwoofera zmienił się ogromnie na plus, aż musiałem zmniejszyc bass w ustawieniach radia
Pozdr
WDB2100161B450683
Witam może nie w temacie ale ja mam kombi z napisem BOSE w bagażniku i po prawej stronie jest coś co wygląda na subwoofer. Wie ktoś coś więcej o tej instalacji? Jakie są jej parametry i czy jest sens ją poprawiać?
W sumie auto super gra i czy jest jeszcze sens coś w nim zmieniać?
Czy w sedanach też montowali to ustrojstwo?
W sumie auto super gra i czy jest jeszcze sens coś w nim zmieniać?
Czy w sedanach też montowali to ustrojstwo?
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
fabek obciachowy wspornik jest tylko jeden (trzeba było obciac lapke bo nie pasowała- była podniesiona do góry o 4cm) a reszta mocowań została wykorzystana ori i tylko śruby Poza tym, z dołu czyli od strony bagażnika subwoofer jest większy od tej dziury i prawie nic nie widac, a z góry jest półka więc też nie będzie widac
Oo i to jest sedno sprawytonidriver pisze:fabek jeśli chodzi o dziury to człowiek zawsze z każdą kolejna zdobywa większe doświadczenie
WDB2100161B450683
Nie mam zamiaru krytykować ideii montażu subwoofera z tyłu auta, bo z pewnością przynosi dobre efekty, ale ja w moim aucie poszedłem inną drogą. Mianowicie posiadając kombi nie chciałem pakować żadnych tub, skrzyń itp. do bagażnika (a do BOSE mało kto ma dostęp). Więc postanowiłem całkowicie zmienić przednie drzwi tzn. kupno fajnych i dużo lepszych głośników basowych niż brzęczące oryginały, do tego wysokotonowe głośniki na zwrotnicach i konkretne wygłuszenie drzwi (mata naklejana nie jest droga). Powiem szczerze że efekt końcowy przerósł moje oczekiwania i proponuję taki zabieg nawet jako uzupełnienie subwoofera z tyłu, sami zobaczycie jaka jest różnica...
E 240 SEDAN LIFT LPG
wcześniej kilka 200CDI, 220CDI, 270CDI, 320CDI, raz 2.2D, raz 2.9TD, raz 2.3 benz i wiele, wiele innych Mercedesów (lubię częste zmiany).
Kiedyś zakochałem się w pieknej "beczce" mojego ojca i tak już mi pozostało...
wcześniej kilka 200CDI, 220CDI, 270CDI, 320CDI, raz 2.2D, raz 2.9TD, raz 2.3 benz i wiele, wiele innych Mercedesów (lubię częste zmiany).
Kiedyś zakochałem się w pieknej "beczce" mojego ojca i tak już mi pozostało...
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
- Lokalizacja: Wrocław
atal napisał/a:
czeczot21, również mam kombi, i również poszedłem (jeszcze bardziej) inną drogą. Wykożystałem "bagażnik w bagażniku" (posiadacze kombi raczej wiedzą o czym piszę), i w nim umieściłem dopał basowy w postaci dwóch głośników po 500W (tak na nich napisano), o średnicy po 30 cm każdy, oraz wzmacniacz w mostku 2x 300W. Wszystko się ładnie zmieściło, przestrzeni bagażowej nie ubyło, a efekty są. Dodam że z powodu braku przestrzeni pod membranami musiałem "wywentylować dwa kanały rurką o średnicy 34 mm, a długości około 70 cm każda. Piszę każda, gdyż obydwa głośniki są od siebie odseparowane ściankami między które właśnie ulokowałem wzmacniacz. Należy przy tym pamiętać że ten ostatni czasami nazywają "piecem", a to dlatego że ciut się grzeje, i należy zrobić durszlak z płyty nad nim - w celach wentylacyjnych.
A jakby tak jeszcze przyciemnić szyby, to już wogule nie było by widać wstydu.atal pisze: Poza tym, z dołu czyli od strony bagażnika subwoofer jest większy od tej dziury i prawie nic nie widac, a z góry jest półka więc też nie będzie widac
czeczot21, również mam kombi, i również poszedłem (jeszcze bardziej) inną drogą. Wykożystałem "bagażnik w bagażniku" (posiadacze kombi raczej wiedzą o czym piszę), i w nim umieściłem dopał basowy w postaci dwóch głośników po 500W (tak na nich napisano), o średnicy po 30 cm każdy, oraz wzmacniacz w mostku 2x 300W. Wszystko się ładnie zmieściło, przestrzeni bagażowej nie ubyło, a efekty są. Dodam że z powodu braku przestrzeni pod membranami musiałem "wywentylować dwa kanały rurką o średnicy 34 mm, a długości około 70 cm każda. Piszę każda, gdyż obydwa głośniki są od siebie odseparowane ściankami między które właśnie ulokowałem wzmacniacz. Należy przy tym pamiętać że ten ostatni czasami nazywają "piecem", a to dlatego że ciut się grzeje, i należy zrobić durszlak z płyty nad nim - w celach wentylacyjnych.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, o 20:54 przez Batory, łącznie zmieniany 1 raz.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 14:25
- Lokalizacja: Poznań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości