Bezpośrednie czyszczenie wtrysków - Liqui Moly

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Bezpośrednie czyszczenie wtrysków - Liqui Moly

Post autor: Ramirezzz »

Witam Koledzy !

Mam zamiar przeczyścić układ wtryskowy w moim oczku ale chcę to zrobić sposobem bezpośrednim - tzn. Wpuścić preparat Liqui Moly bezpośrednio z puszki do przewodów paliwowych. Mam pytanie do tych , którzy to już robili. Chciałbym albo zalać filtr paliwa tym środkiem albo wprowadzić przewody bezpośrednio do puszki aby silnik pracował na tym specyfiku aż do opróżnienia flaszki ;-) . Na opakowaniu napisano , że wystarczy włożyć wężyk dopływowy i odpływowy. Wszystko fajnie tylko, że jak odczepię wężyki z filtra to paliwo dalej będzie napływać z baku i będę miał "powódź" ? Proszę skorygować mój tok myślenia. Czy w moim jest jakaś pompka, która wspomaga dostarczanie paliwa z baku ? Jakbyście to na moim miejscu podpieli ? Zamieszczam fotki mojego filtra paliwa. Te filmiki z Youtube niezbyt dużo mi pomogły. Jeżeli potrzebuję jakieś dodatkowe wężyki to bardzo proszę podajcie mi ich średnicę i ewentualnie jakieś złączki to może jeszcze dzisiaj to zakupie. Z góry dziękuje za pomoc ! Pozdrawiam, Tomek.
Załączniki
filtr2.jpg
filtr1.jpg
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Odpinasz 2 "karbowane" wężyki przy filtrze od strony grodzi - górny to zasilanie, dolny to powrót. Zamiast nich zakładasz wężyk fi 10 (zasilanie) i fi 8 (bez opasek zaciskowych - ja wężyki miałem zwykłe najtańsze igielitowe) - minimum 1m długości oba (słoik z preparatem postawiłem koło potencjometru gazu) - możesz sam zmierzyć jakie długie będziesz potrzebował. Paliwo z baku u mnie nie leciało - mam sedana i nie ma żadnej pompy w zbiorniku. Jedyny problem to to, że musisz pilnować żeby wężyki nie wypadły z pojemnika z preparatem - w czasie pracy silnika paliwo bardzo się nagrzewa i przewody robią się miękkie jak g...o.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
pietia1908
Posty: 81
Rejestracja: 2 sty 2009, o 13:58
Lokalizacja: łódz

Post autor: pietia1908 »

A ja polecam przy zapaleniu sie rezerwy zalać cała puszkę do baku i pojeździć do końca na wysokich obrotach i nie trzeba sie bawić w odkrecanie przewodów pozdrawiam :)
W123 200D był
W124 E 300TD był
W210 E 300TD był
W220 S320 ;)
W168 160 ;)
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

ja kiedys po tym magicznym specyfiku miałem do wymiany 3 wtryski ... lałem to według instrukcji ...
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Post autor: SebaTDS »

pietia1908 pisze:A ja polecam przy zapaleniu sie rezerwy zalać cała puszkę do baku i pojeździć do końca na wysokich obrotach i nie trzeba sie bawić w odkrecanie przewodów pozdrawiam :)
Bałbym się to wlać do baku, żeby szlamu albo jakiegoś innego syfu nie rozpuściło, bo filtry to hurtem będziesz kupywał.
Sam osobiście kiedyś robiłem takie czyszczenie bezpośrednio ze słoika i trochę równiej i ciszej zaczął pracować.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Liqui Moly nr 2666 - użyłem tego zaraz po zakupie, następnie rok później - żadnemu z wtrysków nic się nie stało. Co do kombinowania z opróżnieniem baku - "j....nie kotka za pomocą młotka" - odpowietrzanie opróżnionego z paliwa układu gdzieś na drodze to czysta przyjemność, metoda z zastąpieniem zbiornika paliwa daje najlepsze efekty - wykorzystuje się praktycznie cały specyfik, zostaje tylko trochę w filtrze - warto żeby silnik po podłączeniu zbiornika paliwa pokręcił kilka minut i można wymieniać filtr paliwa na nowy.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kilka razy stosowałem w swoich TDI: nigdy nic złego się nie stało.
Zawsze metoda na lenia czyli wlew zawartości do baku i zatankowanie przynajmniej 30L ON.
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

u siebie również stosuję - systematycznie co około 5tyś km nigdy nic złego się nie wydarzyło, zalewam do baku.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Post autor: karolrogala »

w diesel serwis majster od wtrysków zawsze mawiał - niech kupują tego więcej wtedy będziemy mieli więcej roboty

jak chcesz sprawdzić wtryski to je zdemontuj i oddaj do zakładu mającego specjalistyczny sprzęt po takim teście masz na papierku ich stan

a tak w ogóle to po co to czyszczenie ??? coś się dzieje????? jak nie to nie rozumiem skąd pomysł na czyszczenie

ten preparat nalał bym w ten sposób i tak przypuszczam ze jest w instrukcji obsługi (tak jest przynajmniej ze środkiem bernera)

wyjeździj paliwo aż sie zapali rezerwa wlej środek i nalej do pełna zbiornik

common rail to tak czułe gówno że jedno tankowanie na gównianej stacji i masz do roboty wtryski i pompe
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Uzylem tego kiedys w W123 is zmiejszylo smrodzenie.
Sprobowalem w kopcacym Caterpilarze i g...
Nasze 300tki chodza perfect bez zadnych dodatkow majac ponad 400t kazda.
Od czasu do czasu zaleje im bio po ponoc to ma wlasnosci czyszczace.
Wg mnie jesli producent specyfiku nie pozwala tego wlewac do baku, to cos za tym musi byc.
Tak samo jak w graniu w ruska ruletke.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014, o 19:15 przez Kajtek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marteusz
Posty: 51
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 07:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: marteusz »

Robiłem to metodą "do filtra" wg instrukcji , nic wtryskom się nie stało a praca silnika bardzo wyciszyła się
W 210 E 220 D Classic automat 95
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości