Słabe wspomaganie kierownicy.

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Słabe wspomaganie kierownicy.

Post autor: WojtekS210 »

Witajcie.
Od niedawna mam fajnego S210 i bardzo go lubię.
Wczoraj po 2 miesiącach przejechałem się żony S211-ką i doznałem małego szoku.
Przyzwyczajony już do ciężko kręcącej się kierownicy w moim, odniosłem wrażenie że w 211 kierownica kręci się sama - niesamowicie lekko.
Teraz sedno.

Dla odniesienia napiszę, że jedną ręką by manewrować na parkingu trzeba troszkę siły użyć a nawet pomagać sobie drugą ręką.
Nie ma żadnych złych objawów. Płyn w zbiorniku jest ciemnoczerwony lekko brunatny ale klarowny. Pompy nie słychać. Wycieków nie ma.
Co można zrobić by kręciła się lżej?
Czy w Waszych sprawnych 210 kierownica kręci się jak piórko czy raczej topornie jak u mnie?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

WojtekS210 pisze:że w 211 kierownica kręci się sama - niesamowicie lekko.
Fakt -kręci sie lżej niż w w 210.

[ Dodano: 2014-08-10, 23:15 ]
WojtekS210 pisze:Dla odniesienia napiszę, że jedną ręką by manewrować na parkingu trzeba troszkę siły użyć a nawet pomagać sobie drugą ręką.
To coś nie tak -normalnie to kręcisz jednym palcem na postoju.
Gdy auto wyposażone jest w układ kierowniczy z regulowana czułością podczas zwiększania szybkości kiera chodzi ciężej.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

No właśnie, w czasie nawet powolnej jazdy nie zależy mi na szybkim i lekkim kręceniu - tak nawet lepiej ale przy manewrowaniu to przydałoby się troszkę lekkości.
Od czego zacząć? Macie Koledzy jakieś sugestie?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Serwis olejowy.
Zobacz to co masz w zbiorniczku - zapewne aż czorne od brudu i o bliżej nieokreślonym kolorze.
Ja w maju wymieniałem w firmowym T4. Oleju był stan jeszcze jak wyjechał z fabryki w 2000r ale już potrafił "zębato" chodzić i przycinać przy kręceniu kierą. Spuściłem i zalałem nowy - jak ręką odjął i czuć wyraźnie że lżej kiera pracuje.
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

No, kolor określiłem na początku, czorny to on nie jest, ale może i dobrze radzisz bo właściwości mógł utracić.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

U mnie też trzeba trochę mocniej kręcić. jednym palcem to to napewno nie jest. mam tak od już od początku, czyli od 4 lat. Spróbować płyn zmienić?

[ Dodano: 2014-08-11, 21:00 ]
czy mogę zaszkodzić w jakiś sposób przez zalanie nowego płynu?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

ralfi89 pisze:czy mogę zaszkodzić w jakiś sposób przez zalanie nowego płynu?
lepsze wrogiem dobrego ;)
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Sam już nie wiem.;)
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

A może po prostu macie kasowany luz na maglu? Przy niewielkim luzie można to zrobić ale ciężej się kręci.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

kakadu pisze:Gdy auto wyposażone jest w układ kierowniczy z regulowana czułością podczas zwiększania szybkości kiera chodzi ciężej.
E tam. Dołożyłem sobie tą opcję (taki kupiłem magiel,PML) i też leciutko chodzi na postoju. Tak jak zauważono wyżej, śruba kasująca luz jest za mocno dowalona lub trzeba wymienić krzyżak metalowo-gumowy.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

kmtaxi pisze:Tak jak zauważono wyżej, śruba kasująca luz jest za mocno dowalona
Teąż to doraźnie zrobiłem.

A jak chłopy wam się kierownica odręca? jak włączacie się do ruchu np w lewo i ruszacie ze skręconej kierownicy to się sama odkręca czy musicie jej pomagać ?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Im szybciej robisz skręt to szybciej się odkręca sama. Oczywiście gdy wszystko jest ok (opony-ciśnienie, geometria i oczywiście magiel).
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Trzeba pamietac, ze to tylny naped i odkreca sie gorzej niz w przednim.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
maciekolo
Posty: 311
Rejestracja: 6 lis 2009, o 19:51
Lokalizacja: Radom

Post autor: maciekolo »

Raczej zależy to od kata wyprzedzenia zwrotnicy.
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości