Uciekający płyn chłodzniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

A ta para z tych szyb jest tłusta ?
Po płynie musi być tłusta. Jeżeli tak 100% walnięta nagrzewnica. Nie zawsze będzie ci od razu kałuże robić. Może sobie delikatnie sączyć i po wężach w tapicerę. Tam jest taka ilość mat wygłuszających, pianek i innego ustrojstwa że wiadro płynu chłodniczego wchłonie nim pojawi się wyczuwalna wilgoć pod nogami.
whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Post autor: whooke »

Piasek pisze:A ta para z tych szyb jest tłusta ?
Po płynie musi być tłusta. Jeżeli tak 100% walnięta nagrzewnica. Nie zawsze będzie ci od razu kałuże robić. Może sobie delikatnie sączyć i po wężach w tapicerę. Tam jest taka ilość mat wygłuszających, pianek i innego ustrojstwa że wiadro płynu chłodniczego wchłonie nim pojawi się wyczuwalna wilgoć pod nogami.
Normalna para :) mam wlany destylat wiec ciezko stwierdzic teraz.
Problem jakby chwilowo ustapil. Oproznilem uklad, zalalem destylatem (ok. 7L za pierwszym razem) odpowietrzylem ustawiajac ogrzewanie na max, przejechalem ok. 20km i dolalem jeszcze ok. 2L. Od tego momentu gdy temp zacznie przekraczac 80*C ustawiam ogrzewanie na max i jakos udaje sie zbic temp. Po 3 dniach jezdzenia w ten sposob ze zbiorniczka ucieklo niewiele ponad 1L. problem z przegrzewaniem sie pojawia sie glownie w momencie uzywania klimy. zauwazylem, ze elektrozawory cieplo/zimno tez cos przepuszczaja bo pojawily sie rdzawe plamki w okolo. W poniedzialek zakladam nowy korek i w koncu wyciagam termostat. Jesli nowe wskazowki komus cos podpowiedzialy to prosze o sugestie co moze byc nie tak :)
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

whooke pisze:auwazylem, ze elektrozawory cieplo/zimno tez cos przepuszczaja bo pojawily sie rdzawe plamki w okolo.
i tu bym poszukał winowajcy. Jest na forum temat jak to się rozbiera i "naprawia"
whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Post autor: whooke »

Piasek pisze:
whooke pisze:auwazylem, ze elektrozawory cieplo/zimno tez cos przepuszczaja bo pojawily sie rdzawe plamki w okolo.
i tu bym poszukał winowajcy. Jest na forum temat jak to się rozbiera i "naprawia"
Widze ze jest tam jakas uszczelka i oringi, ma ktoś moze numery lub rozmiary tych uszczelek/oringow co by je wymienic? Jak przepuszcza coś to pewnie do wymiany ;)

[ Dodano: 2014-07-30, 08:43 ]
Rozebrałem elektrozawory i niestety będą do wymiany, uszcelka pusciła, a grzybki tez nie sa w najlepszym stanie. Wydaje mi sie ze zlokalizowalem wyciek, podrzucam foto z ktorego miejsca leci (zdjecie robione od strony pasazera) leci z plastikowej pokrywy, ok. kropli na 5sekund na postoju. Ciekawe tylko ile paruje ;) Jakieś pomysły skad to się tam wzięło?

[ Dodano: 2014-08-02, 13:19 ]
Wymieniłem korek na nowy i sprawdziłem termostat - działa jak nalezy.
Nowa wskazówka - po odkreceniu korka spustowego, z chłodnicy NIC nie wyciekło. Nawet kropelka....

Jak pisalem wczesniej problem troche sie zmniejszyl po plukaniu ukladu. Wyplucze jeszcze raz moze cos siedzi w chlodnicy i blokuje przeplyw ;/
Załączniki
zdjęcie.JPG
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
Awatar użytkownika
donki_szot
Posty: 6
Rejestracja: 15 cze 2014, o 16:45
Lokalizacja: Bydgosz/Warszawa

Post autor: donki_szot »

Po czym poznać, że korek jest do wymiany? Jeżeli dmucham w wężyk wychodzący z tego ujścia obok korka, to przy zakręconym korku słyszą syczenie spod korka / gwintu zbiornika. To znaczy, że korek nieszczelny i trzeba wymienić czy to normalne?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości