Ubywa płynu w chłodnicy olej na korku zbiornika wyrów.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2008, o 22:21
- Lokalizacja: Płock
Ubywa płynu w chłodnicy olej na korku zbiornika wyrów.
Witam mam MB W210 2,9 TD. Ubywa płyn w chłodnicy po przejechaniu ok. 1000km musiałem dolać 2l. Nie zauważyłem wycieków. Dodatkowo zauważyłem gęsty olej (jakby smar) na korku i ściankach zbiornika wyrównawczego. Czy to uszczelka pod głowicą? Dodam, że temperatura silnika cały czas na jednakowym poziomie pow. 80, olej czysty, przewody od chłodnicy miękie, w trakcie pracy silnika nawet na wyższych obrotach poziom płynu w zbiorniku nie zmienia się nic nie bulgocze. Bardzo proszę o jakieś sugestie.
W210 2,9 TD Avantgarde
WDB2102171A546236
WDB2102171A546236
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2008, o 22:21
- Lokalizacja: Płock
O rany!!! Pęknięta głowica? Uszczelkę przeżyję bo się psychicznie nastawiałem ;-) . Nie wiem jak jest zbudowana taka głowica, czy kanały olejowe są obok wodnych?, czy w takim przypadku pęka ściana między nimi? Co się dzieje z płynem skoro olej czysty? natomiast jest na odwrót: olej w płynie (niewiele)! Jaki koszt głowicy? Poproszę o kontakt do dobrego machanika, który mógłby to poprawnie zdiagnozować i naprawić w rejonach Płock-Warszawa. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
W210 2,9 TD Avantgarde
WDB2102171A546236
WDB2102171A546236
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2008, o 22:21
- Lokalizacja: Płock
Witam ponownie.
Wreszcie usterka usunięta :mrgreen: Okazało się, że ani uszczelka pod głowicą, ani głowica, tylko uszkodzony podgrzewacz paliwa, który jest przykręcony do obudowy filtra oleju. Podgrzewacz był pęknięty, był wyciek płynu na zewnątrz bezpośrednio na silnik, więc większość odparowywało i dlatego nie zauważyłem wycieku pod autem, co prawda widziałem dymienie spod górnej osłony silnika ale myślałem, że to przewody przelewowe puszczają. Dodatkowo paliwo przedostawało się do płynu i stąd to tłuste w zbiorniku. Używany podgrzewacz udało mi się kupić za 80zł. Ot i cała naprawa.
Wreszcie usterka usunięta :mrgreen: Okazało się, że ani uszczelka pod głowicą, ani głowica, tylko uszkodzony podgrzewacz paliwa, który jest przykręcony do obudowy filtra oleju. Podgrzewacz był pęknięty, był wyciek płynu na zewnątrz bezpośrednio na silnik, więc większość odparowywało i dlatego nie zauważyłem wycieku pod autem, co prawda widziałem dymienie spod górnej osłony silnika ale myślałem, że to przewody przelewowe puszczają. Dodatkowo paliwo przedostawało się do płynu i stąd to tłuste w zbiorniku. Używany podgrzewacz udało mi się kupić za 80zł. Ot i cała naprawa.
W210 2,9 TD Avantgarde
WDB2102171A546236
WDB2102171A546236
uszczelka pod glowica?
witam,
u mnie koledzy podobny problem tzn. jak kupiule,m auto uciakal plyn chlodniczy ale malo tak moze pol litra na 1000km,po jakims czasie dolalem taki srodek uszczelniajacy uklad (alen ie opilki do chlodnicy, tylko jasno brazawy plyn,troche gesty. Po tym ustalo uciekanie ale za teraz po przejechaniu 8000km ubylo moze szklanka plynu albo nawet mniej. Zauwazylem ze obok pompy wodnej jest mokro, dodatkowo uszcz. pod 1 tlokiem tez jest jakby wilgotna i jest taka dziwna maż jakby smar rozrobiony a ropa, poprostu brudne, zaolejone miejsce. Zastanawiam sie czy nie warto wymnienic uszczelki pod glowica, dodam ,ze palil cala zime pieknie, chodzi rowno, nie kopci a przewody wonde owszem sa nabrzmiale, lae tylko jak jest upal, chodzi klima i zrobie ponad 100km. Sytuacje chcialem przyblizyc za pomoca fotek, nie sa moze b. wyrazne , lae moze cos poradzicie. Jesli sie okaze ze uszczelka napiszcie jakiej firmy najchetniej kupilbym org. i ile taka uszczelka kosztuje. Dzieki z gory. pozdrawiam
u mnie koledzy podobny problem tzn. jak kupiule,m auto uciakal plyn chlodniczy ale malo tak moze pol litra na 1000km,po jakims czasie dolalem taki srodek uszczelniajacy uklad (alen ie opilki do chlodnicy, tylko jasno brazawy plyn,troche gesty. Po tym ustalo uciekanie ale za teraz po przejechaniu 8000km ubylo moze szklanka plynu albo nawet mniej. Zauwazylem ze obok pompy wodnej jest mokro, dodatkowo uszcz. pod 1 tlokiem tez jest jakby wilgotna i jest taka dziwna maż jakby smar rozrobiony a ropa, poprostu brudne, zaolejone miejsce. Zastanawiam sie czy nie warto wymnienic uszczelki pod glowica, dodam ,ze palil cala zime pieknie, chodzi rowno, nie kopci a przewody wonde owszem sa nabrzmiale, lae tylko jak jest upal, chodzi klima i zrobie ponad 100km. Sytuacje chcialem przyblizyc za pomoca fotek, nie sa moze b. wyrazne , lae moze cos poradzicie. Jesli sie okaze ze uszczelka napiszcie jakiej firmy najchetniej kupilbym org. i ile taka uszczelka kosztuje. Dzieki z gory. pozdrawiam
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Re: uszczelka pod glowica?
Środek uszczelniający ma za zadanie zwiększenia gęstości płynu.A co za tym idzie zapycha nagrzewniczkę a w starszych autach chłodnicę.Osobiście nie zalecam zalewanie tego specyfiku.Za dawnych czasów do stara 25 wlewało się musztardę albo fusy z kawy to eliminowało wycieki z układu chłodniczego.Ale wtedy jeszcze nie wiedziałem że będę jezidził mercem :mrgreen:bizarr1 pisze:witam,
u mnie koledzy podobny problem tzn. jak kupiule,m auto uciakal plyn chlodniczy ale malo tak moze pol litra na 1000km,po jakims czasie dolalem taki srodek uszczelniajacy uklad (alen ie opilki do chlodnicy, tylko jasno brazawy plyn,troche gesty. Po tym ustalo uciekanie ale za teraz po przejechaniu 8000km ubylo moze szklanka plynu albo nawet mniej. Zauwazylem ze obok pompy wodnej jest mokro, dodatkowo uszcz. pod 1 tlokiem tez jest jakby wilgotna i jest taka dziwna maż jakby smar rozrobiony a ropa, poprostu brudne, zaolejone miejsce. Zastanawiam sie czy nie warto wymnienic uszczelki pod glowica, dodam ,ze palil cala zime pieknie, chodzi rowno, nie kopci a przewody wonde owszem sa nabrzmiale, lae tylko jak jest upal, chodzi klima i zrobie ponad 100km. Sytuacje chcialem przyblizyc za pomoca fotek, nie sa moze b. wyrazne , lae moze cos poradzicie. Jesli sie okaze ze uszczelka napiszcie jakiej firmy najchetniej kupilbym org. i ile taka uszczelka kosztuje. Dzieki z gory. pozdrawiam
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Im szybciej zrobisz tym lepiej i mniejsze koszty dla ciebie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
jezeli masz przedmuchy spod uszeczlki glowicy to wszelkie uszczelniacze to dorazny sposob i w zaden sposob nie mozna traktowac tego jako poprawnej naprawy. jak cos to uzyj uszczelniacza w plynie LIQUI MOLY, dobry i nie zakituje nagrzewnicy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości