Demontaż wkładki zamka - przednia klamka

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Smiszny
Posty: 61
Rejestracja: 29 lip 2010, o 09:39
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Demontaż wkładki zamka - przednia klamka

Post autor: Smiszny »

Witam
Czy mógłby mi ktoś doradzić, pomóc jak wyciągnąc ten mały element klamki w drzwiach kierowcy w którym znajduję się wkładka zamka?
Zaznaczyłem przykładowo na zdjęciu o co dokładnie chodzi:
Obrazek
Dzieki z góry!
Mercedes E230 Classic 97' - SPRZEDAM

Mercedes Lublin Club -->> www.Mercedes-Lublin.pl

http://img153.imageshack.us/img153/7932/46277860iv8.gif
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
jkubus
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2012, o 13:04
Lokalizacja: Gdańsk

naprawa bębenka zamka

Post autor: jkubus »

Witam
demontaż samej wkładki jest dość prosty wystarczy odkręcić imbus ,który znajduje się pod uszczelką drzwi ,to samo jest przed i po lifcie różnica występuje dopiero przy demontażu samego bębenka z zapadkami,ja ostatnio naprawiałem po liftowy i przy okazji zrobiłem mini poradnik w PDF-ie
Załączniki
Naprawa wkładki zamka mercedes w21lift.pdf
(2.01 MiB) Pobrany 1044 razy
E270 CDI T 2001r
WIN: WDB2102161B427032
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Najlepsza z poradnika jest TATRA. :rotfl:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
jkubus
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2012, o 13:04
Lokalizacja: Gdańsk

j.w

Post autor: jkubus »

Tatra obligatoryjnie dodawana jest do każdego poradnika,oczywiście w odpowiedniej ilości ,zbyt duża ilość tatry może skutkować nieodpartą chęcią wstawienia lejców i orczyka do mercedesa lub drzwi do lasu
E270 CDI T 2001r
WIN: WDB2102161B427032
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

jkubus, orjentujesz się jak bezinwazyjnie rozebrać klamki ze wszystkich podzespołów.
Jak zdemontować wkładkę już ładnie opisałeś.
Potrzebuję informacji jak bez uszkodzenia czegokolwiek wyjąć czujniki podczerwieni i chromowane listewki.
Chcę pomalować moje klamki a nie chcę niczego zniszczyć (zamalować) i niepotrzebnie oklejać bo efekt końcowy może mnie nie zadowolić :/
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
jkubus
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2012, o 13:04
Lokalizacja: Gdańsk

j.w

Post autor: jkubus »

Wyciągnięcie klamki to bardzo prosta sprawa,po wyciągnięciu wkładki z zamkiem chwytasz klamkę i przesuwasz ją w kierunku wyciągniętej właśnie wkładki i już .Przy ponownym montażu klamki trzeba podważyć plastikową łopatkę o którą zahacza język klamki i dopiero wtedy przesunąć klamkę w stronę przodu auta.
Natomiast jeśli chodzi o plastikową obudowę wkładki zamka z przedniego panelu tą z niby niklem (niklowana była przed liftem po lifcie to tylko plastik pokryty niklem) Przed jej demontażem konieczne jest rozdzielenie panelu od obudowy z bębenkiem zamka czyli przekręcamy i rozdzielamy tak jak w poradniku, dopiero po rozdzieleniu można bez uszkodzeń ściągnąć ten mały "nikielek" i plastik są osadzone tylko na zatrzaskach tak jak widać na zdjęciu poniżej "nikielek"dodatkowo ma mały języczek który wsuwa się pod bębenek zamka dlatego właśnie potrzebne jest najpierw rozdzielenie bębenka od panelu (ja właśnie przy demontażu go złamałem,ale to nie jest wielki problem bo przy montażu pod panel dałem w okolicach bębenka kroplę silikonu i siedzi teraz wystarczająco mocno)

Po ściągnięciu tych plastików można wysunąć podczerwień tak jak na zdjęciu.

Niklowana nakładka na klamce przykręcona jest dwoma śrubkami tak jak na zdjęciu

i to tyle ,powodzenia

[ Dodano: 2014-04-25, 15:45 ]
zdjęcia

[ Dodano: 2014-04-25, 15:49 ]
zdjęcia
Załączniki
podczerwien.jpg
panel a.jpg
klamka1a.jpg
klamka2a.jpg
E270 CDI T 2001r
WIN: WDB2102161B427032
conrado
Posty: 162
Rejestracja: 27 lip 2013, o 15:51
Lokalizacja: Mielec

Post autor: conrado »

Mam takie jeszcze pytanko bo nie chce kolejnego tematu robic.
Zmieniam drzwi przednie prawe. W klamce jest taka diodka cos jakby od pilota. Do czego ona jest?
Problem taki ze nie moge odkrecic klamki bo sruby sie zapiekły. Lakiernik powiedzial ze jak tak to postara sie i polakieruje klamke na aucie bez demontazu bo szkoda niszczyc jak drzwi kompletne.
Tylko nie ma doswiadczenia i pyta czy ta diodka w drzwiach moze pozostac z innego auta i czy pilot bedzie działał po zalozeniu drzwi.
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

jkubus, Dzięki za info :)
Chyba będzie problem :P
Jak zdejmowałem klamki to nie widziałem żadnych śrubek, chyba "Ruda" zrobiła swoje i właśnie stąd wzięło się moje pytanie :kwasny:
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
jkubus
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2012, o 13:04
Lokalizacja: Gdańsk

co to za dioda

Post autor: jkubus »

conrado, ta dioda w klamce to czujka podczerwieni do pilota. Biegną od niej trzy kable (tak jak widać na pierwszym zdjęciu)a kostka połączeniową jest pod tapicerką drzwi ,nie sądzę żeby był jakiś problem jak wstawisz ja z innego auta jest to tylko odbiornik całe sterowanie odbywa się w komputerze ,ale na pewno po ponownym połączeniu będzie potrzebowała chwili na ponowną adaptację,u mnie na przykład po ponownym połączeniu zamykanie i otwieranie auta działało od razu ,ale domykanie szyb z pilota zaczęło działać dopiero po godzinie
E270 CDI T 2001r
WIN: WDB2102161B427032
conrado
Posty: 162
Rejestracja: 27 lip 2013, o 15:51
Lokalizacja: Mielec

Post autor: conrado »

Założe za kilka dni to zdam relacje jak wyszlo.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości