320CDi '01 - Przeciąga z 3 na 4 bieg

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rapik
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2010, o 10:59
Lokalizacja: CG

320CDi '01 - Przeciąga z 3 na 4 bieg

Post autor: rapik »

Witam,
Problem jak w temacie. Olej prawdopodobnie nie był jeszcze zmieniany od nowości, przebieg oryginalny 280tys. km.
Na zimnym skrzynia pracowała prawidłowo, po rozgrzaniu przeciąga z 3 na 4 bieg, im dynamiczniej się przyspiesza tym większe 'podbicie obrotów' przy zmianie biegu.
Widzę że nie tylko ja mam taki problem, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w czym leży wina.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 7 lis 2013, o 16:26 przez rapik, łącznie zmieniany 1 raz.
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

na 99% konwerter do wymiany...
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Awatar użytkownika
rapik
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2010, o 10:59
Lokalizacja: CG

Post autor: rapik »

--Arkadia-- pisze:na 99% konwerter do wymiany...
Można regenerować ? Jeśli tak, to jaki to koszt +/- i gdzie najlepiej oddać / wysłać?
Jutro wrzucę czy są jakieś błędy w skrzyni, co prawda nie z SD, ale z KTS'a, ale jeśli są to powinny coś podpowiedzieć.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Te przekladnie mechanicznie sa prawie niezniszczalne, wiec nie martw sie na zapas.
Z drugiej strony 10 letnie oringi na adapterze lubia pocieknac i zwierac kable elekroniki.
Ja wlasnie robilem, co wyglada na pierwszy serwis tez na 2001 roczniku przy 243,000 km.
Olej przekladniowy wygladal jak moj silnikowy w dieslu.
Otworzylem miske na 2 godziny, co dalo mi 3.7 l oleju. Zmienilem adapter, umylem wtyczke, nowy filter i uszczelka, swieze 3.7l oleju i powinno starczyc na kolejne 100,000km.
Auto mialo stare kody komunikacji z przekladnia, ale nigdy one nie powrocily.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, o 21:59 przez Kajtek1, łącznie zmieniany 1 raz.
jaceklo
Posty: 144
Rejestracja: 10 maja 2012, o 10:04
Lokalizacja: 3city

Post autor: jaceklo »

--Arkadia-- pisze:na 99% konwerter do wymiany...
albo zestaw naprawczy uszczelek do skrzyni trzeba zaaplikować...
przy tym przebiegu potrafią już puszczać, jak olej się rozrzedzi, np. po rozgrzaniu, i wtedy skrzynia potrafi przeciągać.

jedź do porządnego warsztatu od automatów mercedesa na diagnostykę.
W202 C180 1999r (już nie ma)
W210 320CDI 2000r WDB2102261B270596
Peugeot 208 ETG S&S ;)
Awatar użytkownika
rapik
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2010, o 10:59
Lokalizacja: CG

Post autor: rapik »

Były jakieś dwa stare błędy, jednak po ich usunięciu, więcej nie powróciły a podpinałem po następnej jeździe testowej. Niestety jak przeciągał z 3 na 4, tak dalej przeciąga.
Poproszę o namiary jakie części mam zakupić tj. adapter i filtr, oraz jaki olej ?

Jaceklo - Ciężka operacja taka zmiana uszczelek w skrzyni ? Niestety nie mam w promieniu 100km żadnego dobrego warsztatu od automatów. Potrafią jedynie zepsuć. Wolałbym sam podziałać, mam do dyspozycji podnośnik/kanał.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

olej Fuchs 00004330401
uszczelka 1402710080
adapter 68021352AA lub W0133-1716768
filter 1402770095

w 2001 modelu nie masz korka na konwerterze, wiec mozesz dokonac tylko czesciowa zmiane oleju. Jest to mniej niz godzina pracy jak sie dobrze przygotujesz, ale zostawienie zdjetej miski przez noc da Ci wiecej kapiacego oleju, czyli lepsza wymiane. Ja czekalem 2 godziny i spadlo mi 3.7l. Warto mierzyc ile zlapiesz i tyle samo dolac, co ulatwia ustalenie poziomu pozniej.
Awatar użytkownika
rapik
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2010, o 10:59
Lokalizacja: CG

Post autor: rapik »

W porządku. A jak po wymianie oleju sprawdzić jego stan?
jaceklo
Posty: 144
Rejestracja: 10 maja 2012, o 10:04
Lokalizacja: 3city

Post autor: jaceklo »

rapik pisze: Ciężka operacja taka zmiana uszczelek w skrzyni ? Niestety nie mam w promieniu 100km żadnego dobrego warsztatu od automatów. Potrafią jedynie zepsuć. Wolałbym sam podziałać, mam do dyspozycji podnośnik/kanał.
W życiu bym tego sam nie robił, jestem nie z tej branży, żeby dobrze to rozebrać i złożyć. Warsztat w Gdyni (automatik-serwis, ale ich druga lokalizacja, ta na Grabówku koło torów od strony północnej) - szef rzucił ceną - komplet naprawczy łącznie z robocizną coś koło 500zł. Niby trochę grosza jest, ale mi to by zajęło tyle czasu, że w tym samym czasie kilka razy więcej bym zarobił - więc kalkulacja prosta.
Ja na razie czekam z tą naprawą (jestem po wymianie oleju w skrzyni...), poślizgi zdarzają się nieregularnie - czekam na mrozy, żeby olej zgęstniał mocno ;) i jak wtedy poślizgów nie będzie przez pierwsze 10 - 15 minut jazdy, to diagnoza będzie prawie na 99% trafiona.
W202 C180 1999r (już nie ma)
W210 320CDI 2000r WDB2102261B270596
Peugeot 208 ETG S&S ;)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

rapik pisze:W porządku. A jak po wymianie oleju sprawdzić jego stan?
Musisz kupic miarke, albo uzyc kawalek stalowej linki.
Miska olejowa w tych przekladniach to przedszkolna sprawa.
6 srubek i maja one genialne ulozenie, gdzie klocki daja ten sam nacisck na uszczelke niezaleznie czy dasz rekomendowany moment, czy 4 razy wiekszy.
Musisz odkrecic srubke od oslony wtyczki, czyli razem 7.
Jedynie nowy adapter sprawia troche klopotu, bo nowy oring jest dosc ciasny i nie ma dobrego dojscia. Trzeba dobrze nasmarowac oringi, upewnic sie czy wtyczka jest w dobrym polozeniu i kombinowac jak ja wcisnac. Ja sobie docialem kawalek deseczki aby gorna czesc adaptera popychac a dol pchalem druga reka.
Nie licz na srubke, bo ona jest tylko do zabezpieczenia.
Wymiana oleju samemu to nie tylko zaoszczedzone pieniadze. Spuszczajac olej przez korek dostaje sie tylko jakies 2.5l oleju. Jak zdejmiesz miske, dobrze wytrzesz i dasz temu pokapac kilka godzin, to wymienisz blisko 4l.
Bardzo czesto widzialem warsztaty wlewajace do miski 2.5 l oleju, ale na rachunku bylo 5l.
Nie tylko zlodziejstwo na rachunku, ale serwis przekladni bardzo slaby.
Chcesz miec usluge zrobiona dobrze - zrob ja sam.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu, podpinam się tutaj. Pacjent to moje 320cdi
Problem wygląda następująco. Zmiany biegów czy na zimnym czy na ciepłym silniku odbywają się z lekkim kopnięciem lub przeciągnięciem, jak daje mu buta to też czuć te zmiany biegów. Kiedy wcisną gaz do dechy, zredukuję, ale ja się rozmyślę i czekam na wrzucenie wyższego biegu, długo się zastanawia, a jak już wrzuci bieg to mocno kopie. Oleje, filtry, poziom oleju odpada, wszystko tip-top :D Ja obstawiam płytę elektroniczną ? Słusznie?
Aha ... błędów również nie ma żadnych.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nie majac kodow stawiasz na plyte elektroniczna?
Nie wyczytalem w Twoim opisie ze wymieniles adapter i umyles wtyczke?
Sprawdziles czy nie ma oleju na plycie komputera?
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

rapik, , mercedes R.I.P :hyhy:
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Kajtek1, o jakich kodach mówisz?
Adapter? Wtyczka w skrzyni biegów?
Olej na płycie komputera, tego nie sprawdzałem, o której płycie mówimy? Właśnie o tej w skrzyni?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

No wiec adapter, wtyczka i sprawdzenie oleju na plycie komputera pod maska to to od czego sie zaczyna serwis tych przekladni.
Wada plyty elektrycznej w skrzyni da ci jakies kody i wprowadzi skrzynie w tryb awaryjny.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości